AndroidHealthClinic

Spierpijn of? (deadlift)

royzegt

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m77
Massa
62kg
Vetpercentage
8%
Hoi allemaal!

Ik ben een beginner in de bodybuilding wereld, maar ben actief hier om er zo veel mogelijk over te leren.

Nou heb ik sinds vandaag pijn in mijn rug, en heb dit normaal nooit. Ik weet dus niet of dit spierpijn is of pijn omdat ik een oefening verkeerd uitvoer (deadlift).

Misschien is dit een hele domme vraag, maar hoe voelt spierpijn in de rug nou precies? Ik heb als het ware op sommige momenten steken in de linkerkant van mijn rug. Er loopt als het ware een lijn precies door het midden van je rug, en net daarlangs, van je onderrug tot aan het midden, loopt een spier, en die staat opgepompt en steekt op bepaalde momenten..

Ik zou best een filmpje willen maken van de uitvoering van mijn DL, maar ik sport in een 'grote' zaal en ben benieuwd hoe andere hier op gaan reageren..

flimpje verduidelijkt veel ja, gewoon iemand beetje onopvallend laten filmen anders. maar liever dat iedereen even gek kijkt, dan dat jij je rug naar de klote traint.

Hoeft niks aan de hand te zijn..ik voel me rug ook behoorlijk na het deadliften, maar verkloot hem absoluut niet. Maak gewoon een filmpje of laat iemand een filmpje maken! En vooral rustig opbouwen qua gewicht. Techniek altijd eerst, gewicht is onderschikt.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb het inderdaad rustig opgebouwd. Ik volg namelijk het SL5x5 programma en daarbij moest je met een lege barbell beginnen. Ik zal vrijdag eens kijken of ik een filmpje kan maken.

Bedankt voor de reacties!

Dit is waarschijnlijk gewoon spierpijn. Maar het is voor ons moeilijk te voelen wat jij voelt en het vervolgens te plaatsen.

Maar na een deadliftdagje voel ik men rug ook royaal.

Na DL'n voel je je rug idd, maar als het stekend is, kan het wijzen op een slechte techniek met als gevolg een lichte blessure, ook als je zegt dat die nu nog opgepompt staat... is het unilateraal, de pijn en pomp?