AndroidHealthClinic

Spierpijn of? (deadlift)

royzegt

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m77
Massa
62kg
Vetpercentage
8%
Hoi allemaal!

Ik ben een beginner in de bodybuilding wereld, maar ben actief hier om er zo veel mogelijk over te leren.

Nou heb ik sinds vandaag pijn in mijn rug, en heb dit normaal nooit. Ik weet dus niet of dit spierpijn is of pijn omdat ik een oefening verkeerd uitvoer (deadlift).

Misschien is dit een hele domme vraag, maar hoe voelt spierpijn in de rug nou precies? Ik heb als het ware op sommige momenten steken in de linkerkant van mijn rug. Er loopt als het ware een lijn precies door het midden van je rug, en net daarlangs, van je onderrug tot aan het midden, loopt een spier, en die staat opgepompt en steekt op bepaalde momenten..

Ik zou best een filmpje willen maken van de uitvoering van mijn DL, maar ik sport in een 'grote' zaal en ben benieuwd hoe andere hier op gaan reageren..

flimpje verduidelijkt veel ja, gewoon iemand beetje onopvallend laten filmen anders. maar liever dat iedereen even gek kijkt, dan dat jij je rug naar de klote traint.

Hoeft niks aan de hand te zijn..ik voel me rug ook behoorlijk na het deadliften, maar verkloot hem absoluut niet. Maak gewoon een filmpje of laat iemand een filmpje maken! En vooral rustig opbouwen qua gewicht. Techniek altijd eerst, gewicht is onderschikt.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb het inderdaad rustig opgebouwd. Ik volg namelijk het SL5x5 programma en daarbij moest je met een lege barbell beginnen. Ik zal vrijdag eens kijken of ik een filmpje kan maken.

Bedankt voor de reacties!

Dit is waarschijnlijk gewoon spierpijn. Maar het is voor ons moeilijk te voelen wat jij voelt en het vervolgens te plaatsen.

Maar na een deadliftdagje voel ik men rug ook royaal.

Na DL'n voel je je rug idd, maar als het stekend is, kan het wijzen op een slechte techniek met als gevolg een lichte blessure, ook als je zegt dat die nu nog opgepompt staat... is het unilateraal, de pijn en pomp?

Best dat je inderdaad jezelf filmt. en btw: DONT GIVE A **** what other people think; is helemaal niet zo raar om jezelf te controleren...

Er loopt als het ware een lijn precies door het midden van je rug, en net daarlangs, van je onderrug tot aan het midden, loopt een spier, en die staat opgepompt en steekt op bepaalde momenten..

Lijkt op een verkramping. Misschien even een bezoekje brengen aan een sportfysio en inderdaad je techniek laten controleren, zodat je niet weer met dezelfde problemen komt te zitten.

Klinkt niet als spierpijn. Wat je beschrijft doet echt echt en je voelt steken. Overbelaste spier waarschijnlijk.

Weet je wel hoe het voelt als je de dag na een keiharde leg day niet de trap op of af kan? Dat is ander soort pijn. Vooral gewoon heel erg stijf en... pijnlijk. Maar niet echt steken.

als je moeilijk kan lopen en opstaan, zitten en cardio zwaar piijnlijk is, is dit geen normale spierpijn. Ik heb al een aantal keer mijn rug overbelast met deadliften (lees: te zwaar gewicht en geen riem gebruiken)

Spierpijn moet na en aantal dagen weg zijn, blijf je de pijn houden dan heb je wss iets overbelast of verrek. Je kunt bij deadlifts makkelijk wat verrekken, tijdens de lift na links of rechts draaien met je hoofd kan al voldoende zijn, zo heb ik een keer een spier verrek tenminste.

Spierpijn moet na en aantal dagen weg zijn, blijf je de pijn houden dan heb je wss iets overbelast of verrek. Je kunt bij deadlifts makkelijk wat verrekken, tijdens de lift na links of rechts draaien met je hoofd kan al voldoende zijn, zo heb ik een keer een spier verrek tenminste.

Ik verbaas me ook altijd over mensen die cable oefeningen doen met hun zij naar de spiegel en hun hoofd dan 90 graden naar links / rechts gedraaid om in die spiegel te kijken. Ook bijvoorbeeld zware barbell rows, etc.

Zie alleen al het begin van dit:

Daarnaast kan spierpijn van deadlifts heftig zijn. Ik heb vaak de dag erna als ik dan teveel de rug belast, door bijvoorbeeld het hele huis stof te zuigen, vooral op de knieën langs en onder dingen dat mijn hele rug vol loopt.

Ikzelf heb nu ook spierpijn in mijn rug door deadlift. Het is een beetje lastig te beschrijven allemaal, maar ik voel enkel pijn wanneer ik mijn rug overdreven hol maak en naar links en naar rechts beweeg. Verder niet. Dit is ook geen steek (komt wel als een steek aan) maar is echt spierpijn, dat merk je gewoon.

Zo te zien merk jij niet duidelijk dat het spierpijn is, dus zal het iets anders zijn; zoals JesperB al zegt ;)

Het kan zijn dat je even wat verrekt hebt. Spierpijn is blijvend en niet stekend.
Kijk wel uit dat je niet je rug naar de klote helpt.

Deadlift is een goeie oefening, maar ik zie het zoveel mensen fout doen... Het wordt hard gepromoot, maar ten koste van wat? Als je het verkeerd doet en je rug te zwaar belast, dan wens ik je een leuke tijd tegen dat je 40 jaar wordt. Kan je nog 30 jaar lang sukkelen eer je doodvalt.

Ik doe m'n deadlifts altijd heel geconcentreerd en nooit met m'n max. Ik ga zelfs nooit boven de 100kg... Terwijl ik 150 bench... Sorry lach ermee, maar ik ken mensen van mijn leeftijd met hernia's die altijd maar zwaar deadlifts deden etc. M'n rug is me heilig.

Het is gewoon een heel technische oefening.

Ik heb ook al die pijn ervaren. Dit komt omdat je jou hielen niet op de grond hebt gehouden, dat je net iets te veel op je tenen bent gaan steunen. Weet dat het gewicht op je hielen moet komen en afgedrukt moet worden. Misschien wel de gevaarlijkste fout die je kan maken !

Ik had zelf 2 reps verkeerd gedaan en heb mezelf dan verbeterd maar de dagen erna voelde ik dus de pijn die jij omschrijft.

Kenmerkend voor spierpijn is, is dat het het ergste is als je net wakker bent of lang hebt gezeten. Spierpijn wordt minder als je voorzichtig opwarmt.

En een stevige pomp is net gewoon menstruatiepijn. Weten jullie dat ook weer

Terug
Naar boven