Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Ik heb altijd na het trainen behoorlijke spierpijn. Is dit wel goed? Als het niet goed is hoe verhelp ik het dan? En kan ik als ik spierpijn heb ook wel gewoon doortrainen?
Spierpijn is idd goed... het is een doel opzich Trainen betekend feitelijk dat je de spieren lichtjes beschadigd, deze beschadigingen worden opgevuld met nieuwe spiercellen en zo wordt je sterker en groeien je spieren. Als je hier veel last van hebt gewoon extra goed eten en drinken. Het liefst je dieet aanvullen met eiwitrijke maaltijden.
Om de spierpijn iets minder hard aan te laten komen is het misschien verstandig om na je training goed te rekken en strekken, dit kan het herstel bevorderen. En goed slapen uiteraard...
Ik adviseer niet dat je de spiergroep waarin je veel spierpijn hebt weer vol te gaan belasten, dit zorgt voor overbelasting met op den duur spierafbraak en blessures.
Bedankt voor de reactie! Ik ga dit zeker gebruiken. Maar met die spiergroepen trainen... Ik ben nog een beginner dus heb ik zo'n schema dat je 3x in de week je hele lichaam traint. Moet ik dan gewoon de gewichten een paar kilootjes lichter doen? En kan ik voor die eiwitten ook voedingssuplementen gebruiken?
Spierpijn is idd goed... het is een doel opzich Trainen betekend feitelijk dat je de spieren lichtjes beschadigd, deze beschadigingen worden opgevuld met nieuwe spiercellen en zo wordt je sterker en groeien je spieren. Als je hier veel last van hebt gewoon extra goed eten en drinken. Het liefst je dieet aanvullen met eiwitrijke maaltijden.
Bedankt voor de reactie! Ik ga dit zeker gebruiken. Maar met die spiergroepen trainen... Ik ben nog een beginner dus heb ik zo'n schema dat je 3x in de week je hele lichaam traint. Moet ik dan gewoon de gewichten een paar kilootjes lichter doen? En kan ik voor die eiwitten ook voedingssuplementen gebruiken?
Als jij de gewichten nog steeds aan kan zie ik geen reden om lichter te gaan qua gewicht. Wel moet je echt opletten dat je het nog inderdaad aan kan en dus niet gaat klooien met vorm.
De ondraagbare spierpijn voor een beginner is normaal, dat wordt naar verloop van tijd steeds minder. Lichte spierpijn geeft wel een gevoel van voldoening en dat je goed getraind hebt maar het is zeker niet nodig.
Zelf neem ik EAS en voel ik nu bijna tot geen spierpijn maar toch groeien ze. Spierpijn hoeft dus niet (perse) een indicatie te zijn van spiergroei.
Bedankt allemaal. Maar ik heb nog 1 vraagje, sorry dat ik zoveel vraag weet gewoon nog niet zoveel. Kun je ook elke dag gewoon opdrukken, optrekken en crunches doen?
Bedankt allemaal. Maar ik heb nog 1 vraagje, sorry dat ik zoveel vraag weet gewoon nog niet zoveel. Kun je ook elke dag gewoon opdrukken, optrekken en crunches doen?
Je kunt het doen maar voor massa is het niet ideaal, Je lichaam heeft rust nodig en dat lukt niet als je de spiergroepen elke dag afbreekt. Als je fullbody doet zou er minimaal 48u tussen moeten zitten.
Met spierpijn trainen zou ik persoonlijk niet doen. Als je meer op je voeding let. Zul je merken dat de spierpijn korter zal zijn omdat je spieren eerder herstellen.