MuscleMeat

Spierscheuring?

BEUL

Cool Novice
Waardering
19
Lengte
1m93
Massa
97kg
Beste dbb leden.

Vorige week zondag zat ik achter mijn pc, toen ik opeens kram kreeg in mijn borst. Het voelde een beetje hetzelfde als dat je kramp krijgt in je hamstring nadat je net in koud water hebt gezwommen. ff naar adem happen en het zal wel over gaan, dacht ik.

Nu heb ik al meer dan een week dat ik 's morgens wakker word van de pijn. Vooral bij draai bewegingen begint het te steken. Als ik borst train heb ik er weinig last van. Voel het alleen tijdens de eerste rep een beetje. Het lijkt dan ook niet de borstspier zelf te zijn. Als ik op het borstbeen druk, dan voel ik ook vrij weinig. Dus waarschijnlijk zal het ook geen scheur in het borstbeen zijn.

Nu vroeg ik me af: zitten er achter het borstbeen nog spieren? Ik heb namelijk het vermoeden dat ik daar ergens iets gescheurd heb.

Ga in eerste instantie liever niet naar de huisarts, aangezien mijn huisarts nooit aktie onderneemt. (pas doorverwijzen naar ziekenhuis als je al 3 weken half dood met een longontsteking in bed ligt, en meteen een week in ziekenhuis kunt blijven :mad:).

Voor de duidelijkheid heb ik een afbeelding van waar de pijn zich bevindt.

Alvast bedankt!

torso.jpg

Kunnen het niet je ribben zijn?

achter je sternum (borstbeen) zit je hart,
waar je aangeduid hebt op de foto is overgang/kraakbeen => ribben/borstbeen of gewoon oorsprong van je pec major.

kramp in je borst door enkel voor de PC te zitten ? lijkt zeker niet normaal.
lijkt me iets dat een dokter makkelijk kan diagnoseren, ik zou maar eens een bezoekje brengen.

Wss een spier tussen je ribben wat verokken oid... Altijd pijnlijk bij bepaalde bewegingen als je één van die spiertjes hebt verdoet. Gaat vanzelf over normaal gezien...

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor jullie reacties! Als de pijn aan blijft houden misschien toch maar even naar de huisarts. Al weet ik zijn antwoord al: '2 weken niet trainen'.

Zou je eens geen andere huisarts zoeken dan?

• Topic Starter Topic Starter
je moet gewoon zeggen dat je het al 2 maanden hebt en dat je al 2 maanden niet getraint hebt.

Het punt is dat er hier in de omgeving maar 1 praktijk is waar iets van 12 huisartsen onder 1 dak zitten. Ze doen dan ook moeilijk als je over wilt stappen naar een ander.

Gewoon zeggen dat je hem niet goed vind. Kunnen ze niet weigeren. Je gezondheid gaat trouwens voor de ego van een mindere arts.

Terug
Naar boven