XXL Nutrition

split schema, 5 dagen

sdijk

Novice
Waardering
1
Lengte
1m83
Massa
80kg
Hallo mede ijzersmijters,

Ik doe nu zo ongeveer 5 maandjes aan krachttraining, eerste 4 maanden altijd full body gepakt 3x per week.
nu doordat ik veel tijd over heb ben ik begonnen met 5x per week trainen en heb een soort van schema gemaakt hiervoor.

Ik zou graag willen weten of jullie op of aanmerkingen heb of dat ik beter andere oefeningen erbij kan voegen.

maangdag en donderdag: (borst, tricep)
Flat bench press (3x8)
incline bench press (3x8)
Dumell press
cable flyes
dips

skull crusher
tricep extension

Dinsdag en vrijdag (rug, schouders, biceps)
Seated Row
Barbell Row
lateral raises
wide grip pull up

dumbbell shoulder press
front dumbbell shoulder press
dumbbell shrugs

Bicep curl EZ bar
bicep concentrated curl

Woensdag (benen + cardio)
Leg press
Leg extension
seated Leg curl
Squat (3x8)
deadlift (3x8)

+ 30 minuten cardio.

Elke oefening doe ik 3x12 indien anders vermeld. Op maandag, woensdag en vrijdag train ik ook buik mee.

Train benen maar 1 keer omdat ik ook 3x per week voetbal (inb4 met voetbal train je geen benen, dat weet ik) maar het is meer wegens herstel van benen en dat met altijd spierpijn voetballen niet fijn is.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met mijn schema.

Groet Simon

Opzich wel goed schema.. Alleen zou ik DB press eruit gooien, want je doet toch al incline en flat bench, of het moet een decline db press zijn. En op schouderdag zou ik je Rear Delts nog ff meepakken..

Voor schouders is het overkill.
Met dit schema belast je je schouders 4x perweek.

Bij borst doe je flat bench press en dumbbell press, dit is de zelfde oefening: doe 1 van de 2.

Voor schouders pak je 2 press oefeningen, 1 is voldoende. Je vergeet alleen je zijkant van je schouders.

En je vergeet ook je kuiten.

Ik vind het een waardeloos schema omdat je alles te snel achter elkaar doet.
Elke keer veelste snel borst en schouders.

Terug
Naar boven