Fitness Seller

Split schema of full body?

Raid3r

Novice
Waardering
0
Lengte
1m92
Massa
83kg
Vetpercentage
12%
Ik heb voor mezelf het antwoord op deze vraag nog niet helemaal duidelijk.

Ik train inmiddels een jaar, waarvan 6 maanden echt serieus. (Laten we het dus houden op een half jaar;) ) Je hoort vaak dat een beginner, beter een fullbody schema kan doen zodat om de dag alle spier groepen gestimuleerd worden. (3x in de week trainen) Ik train nu zelf echter met een 3-day split(3x in de week), deze staat hieronder, het schema bevalt me zeker alleen volgens mij kan ik meer uit me training halen. Ik train nu drie keer in de week dus ik train een spiergroep eigenlijk maar één keer in de week.

Nu was ik van plan naar een 2-day split over te stappen om de bovenstaande reden en als volgt te trainen: AxBxAxx BxAxBxx
zo kan ik in vakanties of weken waar ik wat tijd over heb ook vier keer trainen (AxBxABx)

Nu is mijn vraag, -klopt het dat ik meer uit me trainingen kan halen door over te stappen op een 2-day split zodat ik me spiergroepen vaker stimuleer?

Zo ja, wat voor schema zouden jullie aanraden? Graag een met voor een groot deel de oefeningen zoals die hieronder ook staan.

het schema:
A
3X6-8 Bench press
3X6-8 Incline DB press
3X6-8 Flies
3X6-8 barbell curls
3X6-8 Hammer Curls
- abs

B
3X6-8 Deadlifts
3X6-8 Pullups
3X6-8 Barbell row
3X6-8 skull crushers
3X6-8 tricep extentions
- abs

C
3X6-8 Squats
3X6-8 OHP
3X6-8 Side raises
3X6-8 seated DB press
3X6-8 Calf raises
- Abs

3day split
A - borst & biceps
B - rug & triceps
C - Benen & schouders

Me lifts:
BP: 50Kg X8
DL: 100Kg X6
Squat: 70Kg x8

tl;dr Heb je als beginner meer baat bij een 2day split zodat je je spiergroepen twee keer in de week raakt. Of is een 3day split waarbij je een spiergroep maar één keer in de week raakt voldoende?

Bedankt!:D

Ik trainde vroeger ook met een split en ben nu een maand overgestapt naar full body. Ik moet zeggen dat ik betere resultaten heb met een full body schema. Ik voel me ook veel vermoeider na de training. Wat ik doe is: bankdruk,oprtekken, deadlift, squat en milletary press met 1 minuut rust na elke set. Doe in plaats van 3 sets 4 omdat ik minder oefeningen doe dan bij een split. Probeer ook tussen de 8 en 12 herhalingen behalve bij optrekken. Dan probeer je natuurlijk zo vaak mogelijk.
En voor de rest probeer goed te eten voor resultaat anders is het heel gering.
Ik hoop dat je er wat aan hebt

Ik trainde vroeger ook met een split en ben nu een maand overgestapt naar full body. Ik moet zeggen dat ik betere resultaten heb met een full body schema. Ik voel me ook veel vermoeider na de training. Wat ik doe is: bankdruk,oprtekken, deadlift, squat en milletary press met 1 minuut rust na elke set. Doe in plaats van 3 sets 4 omdat ik minder oefeningen doe dan bij een split. Probeer ook tussen de 8 en 12 herhalingen behalve bij optrekken. Dan probeer je natuurlijk zo vaak mogelijk.
En voor de rest probeer goed te eten voor resultaat anders is het heel gering.
Ik hoop dat je er wat aan hebt

maar dan moet je dus alles 4x per week trainen, want hij geeft aan dat hij straks 4x per week wil trainen ;)

maar dan moet je dus alles 4x per week trainen, want hij geeft aan dat hij straks 4x per week wil trainen ;)

Als hij tijd over heeft of vakanties.
Ben het eens met het FB schema.
Kun je om de dag doen, kom je op 7 keer per 2 weken.

• Topic Starter Topic Starter
Als hij tijd over heeft of vakanties.
Ben het eens met het FB schema.
Kun je om de dag doen, kom je op 7 keer per 2 weken.

Ik ben alleen niet echt een fan van fullbody schema's vind het niet leuk trainen omdat ik altijd het gevoel heb dat ik het niet maximale uit de laatste spiergroepen kan halen. Ook zitten er weinig tot geen isolatie oefeningen in een fullbody.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven