Raid3r
Novice
- Waardering
- 0
- Lengte
- 1m92
- Massa
- 83kg
- Vetpercentage
- 12%
Ik heb voor mezelf het antwoord op deze vraag nog niet helemaal duidelijk.
Ik train inmiddels een jaar, waarvan 6 maanden echt serieus. (Laten we het dus houden op een half jaar
) Je hoort vaak dat een beginner, beter een fullbody schema kan doen zodat om de dag alle spier groepen gestimuleerd worden. (3x in de week trainen) Ik train nu zelf echter met een 3-day split(3x in de week), deze staat hieronder, het schema bevalt me zeker alleen volgens mij kan ik meer uit me training halen. Ik train nu drie keer in de week dus ik train een spiergroep eigenlijk maar één keer in de week.
Nu was ik van plan naar een 2-day split over te stappen om de bovenstaande reden en als volgt te trainen: AxBxAxx BxAxBxx
zo kan ik in vakanties of weken waar ik wat tijd over heb ook vier keer trainen (AxBxABx)
Nu is mijn vraag, -klopt het dat ik meer uit me trainingen kan halen door over te stappen op een 2-day split zodat ik me spiergroepen vaker stimuleer?
Zo ja, wat voor schema zouden jullie aanraden? Graag een met voor een groot deel de oefeningen zoals die hieronder ook staan.
het schema:
A
3X6-8 Bench press
3X6-8 Incline DB press
3X6-8 Flies
3X6-8 barbell curls
3X6-8 Hammer Curls
- abs
B
3X6-8 Deadlifts
3X6-8 Pullups
3X6-8 Barbell row
3X6-8 skull crushers
3X6-8 tricep extentions
- abs
C
3X6-8 Squats
3X6-8 OHP
3X6-8 Side raises
3X6-8 seated DB press
3X6-8 Calf raises
- Abs
3day split
A - borst & biceps
B - rug & triceps
C - Benen & schouders
Me lifts:
BP: 50Kg X8
DL: 100Kg X6
Squat: 70Kg x8
tl;dr Heb je als beginner meer baat bij een 2day split zodat je je spiergroepen twee keer in de week raakt. Of is een 3day split waarbij je een spiergroep maar één keer in de week raakt voldoende?
Bedankt!
Ik train inmiddels een jaar, waarvan 6 maanden echt serieus. (Laten we het dus houden op een half jaar
) Je hoort vaak dat een beginner, beter een fullbody schema kan doen zodat om de dag alle spier groepen gestimuleerd worden. (3x in de week trainen) Ik train nu zelf echter met een 3-day split(3x in de week), deze staat hieronder, het schema bevalt me zeker alleen volgens mij kan ik meer uit me training halen. Ik train nu drie keer in de week dus ik train een spiergroep eigenlijk maar één keer in de week. Nu was ik van plan naar een 2-day split over te stappen om de bovenstaande reden en als volgt te trainen: AxBxAxx BxAxBxx
zo kan ik in vakanties of weken waar ik wat tijd over heb ook vier keer trainen (AxBxABx)
Nu is mijn vraag, -klopt het dat ik meer uit me trainingen kan halen door over te stappen op een 2-day split zodat ik me spiergroepen vaker stimuleer?
Zo ja, wat voor schema zouden jullie aanraden? Graag een met voor een groot deel de oefeningen zoals die hieronder ook staan.
het schema:
A
3X6-8 Bench press
3X6-8 Incline DB press
3X6-8 Flies
3X6-8 barbell curls
3X6-8 Hammer Curls
- abs
B
3X6-8 Deadlifts
3X6-8 Pullups
3X6-8 Barbell row
3X6-8 skull crushers
3X6-8 tricep extentions
- abs
C
3X6-8 Squats
3X6-8 OHP
3X6-8 Side raises
3X6-8 seated DB press
3X6-8 Calf raises
- Abs
3day split
A - borst & biceps
B - rug & triceps
C - Benen & schouders
Me lifts:
BP: 50Kg X8
DL: 100Kg X6
Squat: 70Kg x8
tl;dr Heb je als beginner meer baat bij een 2day split zodat je je spiergroepen twee keer in de week raakt. Of is een 3day split waarbij je een spiergroep maar één keer in de week raakt voldoende?
Bedankt!