XXL Nutrition

sportschool met een laag maandelijks tarief

jeffer

Cool Novice
Waardering
1
Hi, ik ben opzoek naar een goedkope sportschool in Amsterdam.
Nu kwam ik al snel bij Fit for free, de locatie aan de Haarlemmer Houttuinen is voor mij het handigst. Maar nu las ik op google verhalen dat het al snel heel druk is in deze sportschool. Soms zelfs zo druk dat je niet eens kan sporten. Ik vraag me af of meerde mensen hier last van hebben en wat hun ervaringen zijn met Fit for Free. Mochten jullie tips hebben voor goedkope sportscholen in Amsterdam dan hoor ik die graag.

is het werkelijk de goedkoopste uit jou omgeving?
bij mij niet in ieder geval, en gezien fit for free bijna alleen maar cardio is ben je alsnog duur uit. (als je voor krachttraining gaat)

zou gewoon alle sportscholen in jou omgeving en prijzen met elkaar vergelijken en kijken wat voor jou het beste uit de bus komt.
ga je alleen voor de cardio, ja dan is Fit for free misschien wel goeie keus voor je...

• Topic Starter Topic Starter
is het werkelijk de goedkoopste uit jou omgeving?
bij mij niet in ieder geval, en gezien fit for free bijna alleen maar cardio is ben je alsnog duur uit. (als je voor krachttraining gaat)

zou gewoon alle sportscholen in jou omgeving en prijzen met elkaar vergelijken en kijken wat voor jou het beste uit de bus komt.
ga je alleen voor de cardio, ja dan is Fit for free misschien wel goeie keus voor je...
Ik ben geen cardio jongen maar een kt. dat is me doelstelling.

je hebt ook een wat duurdere waar je voor 3 maanden 23,95 betaald maar met personal training komt er 50 euro bij.

Waarom zou je personal training gaan doen?

Fit4Free, Basic Fit, Free fitness.
Als je goedkope sportscholen wilt kom je vaak uit bij dit soort ketens.

Verschilt per filiaal wel erg, zo heeft een BF hier maar weinig qua krachtdeel, en het filiaal 10km verderop echt ontzettend veel. Gewoon ff bij een paar in je buurt langs gaan en kijken of het je bevalt.

Fit4Free, Basic Fit, Free fitness.
Als je goedkope sportscholen wilt kom je vaak uit bij dit soort ketens.

Verschilt per filiaal wel erg, zo heeft een BF hier maar weinig qua krachtdeel, en het filiaal 10km verderop echt ontzettend veel. Gewoon ff bij een paar in je buurt langs gaan en kijken of het je bevalt.
Ik heb ook nog een andere die ik op visie gezet hebt. dat is cs maar daar in prijzen zit het daar hoger
voor een een jaar betaal je 72 nog wat voor 6 maanden 76,60 en voor een 3 maanden abbo 82,50 maar zit te denken of deze t niet waard is. er loopt wel begeleiding rond personal zowel fitness instructeurs

Als je serieus traint doe je dit toch wel 3 a 4 keer per week. Verder nog je voeding etc enfin, veel tijd, geld en moeite.
Waarom dan niet de aller fijnste sportschool opzoeken die misschien 10/15 euro meer kost ipv de aller goedkoopste?
Is een fijne sportschool je geen 10 euro in de maand meer waard?

De basic fit in het centrum (nieuwezijds kolk) is een prima sportschool, voor zowel kracht als cardio. Weet niet of dit qua afstand voor je te doen is maar voor weinig geld kun je daar goed sporten.

Als je serieus traint doe je dit toch wel 3 a 4 keer per week. Verder nog je voeding etc enfin, veel tijd, geld en moeite.
Waarom dan niet de aller fijnste sportschool opzoeken die misschien 10/15 euro meer kost ipv de aller goedkoopste?
Is een fijne sportschool je geen 10 euro in de maand meer waard?
Maar wat vind je van bovenstaande prijsverhouding als je het vergelijkt met fit for free waar je maar 15,95 betaald

mijn ervaring met goedkoop is: Druk, geen personal training(ook niet nodig) en zo commercieel als de pest.

ik zit nu sinds een maand bij een ouderwetse hardcoregym, en betaal 40 euro in de maand. is veel rustiger en hebben meer apparaten dat dat ik ooit in een sportschool heb gezien.

je kan beter wat meer betalen, verdiend zich vanzelf terug.

Maar wat vind je van bovenstaande prijsverhouding als je het vergelijkt met fit for free waar je maar 15,95 betaald

In mijn omgeving genoeg en is de beste ook nog eens maar 20 euro. Daarna een aantal in de 30 euro en dan een aantal dure.
Begrijp mensen echt niet bij zoiets een heel klein beetje geld te besparen. Maar daarom stikt het bij de Fitforfree's van de klanten. Is het ergens een fractie goedkoper gaat men massaal naar de buurman.

In mijn omgeving genoeg en is de beste ook nog eens maar 20 euro. Daarna een aantal in de 30 euro en dan een aantal dure.
Begrijp mensen echt niet bij zoiets een heel klein beetje geld te besparen. Maar daarom stikt het bij de Fitforfree's van de klanten. Is het ergens een fractie goedkoper gaat men massaal naar de buurman.

fitforfree wil mensen hebben die 1 a 2 keer per week komen en functioneel trainen of cardio doen. die zitten niet te wachten op gasten die 4 a 5 keer per week met gewichten komen gooien.

Zat zelf een jaar bij Arendse (keten die actief is in NB). waren ongeveer 20 serieuze krachttrainers, zijn er nu misschien nog maar 8. eerst kwam er een nieuw muzieksysteem met lame ass k*t muziek en konden ze zogenaamd niet wijzigen. vervolgens werd het squatrack weggehaald en werd het vervangen door een klimrek voor een functional training.

Terug
Naar boven