Fitness Seller

Sportschool

Is het nou zo lastig? Neem eens een proeflesje en vraag jezelf af of je dat het geld waard vindt en klaar.

ik begrijp het probleem niet

De één vindt 75 euro per kwartaal teveel, de ander vindt 300 euro per kwartaal pas teveel.

Wat vind JIJ teveel?
Wat wil JIJ van een sportschool?

Twee weken geleden overgestapt naar andere (betere en goedkopere) sportschool
ik heb vandaag getraind, met een PR :cool:

JIJ NIET!!

Laatst bewerkt:
Voor de een is 20€ per maand veel geld en de ander vind 50€ per maand weinig.

Niemand kan dit voor een ander bepalen, iedereen heeft een ander budget en ook andere prioriteiten.

Net als de keus van een personal trainer....
Het kan op de website er allemaal heel leuk en goed uitzien maar als er geen goede klik is met je trainer schiet het ook niet op.
ik heb bv een PT-er gehad waarmee het uiteindelijk niet goed klikte en ander vinden hem geweldig, tja mensen zijn nu eenmaal verschillend, prima toch.

Kortom hak een knoop door, maak een afspraak , neem een proefles en kijk hoe het bevalt...

---------- Toegevoegd om 19:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:19 ----------

ik heb vandaag getraind, met een PR :cool:

JIJ NIET!!

Goede zaak!

---------- Toegevoegd om 19:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:20 ----------

Vraag me ook af hoe die personal trainers daar werken.

Krijg je gewoon een schema op papier? En krijg je af en toe een evaluatie?

Of staat diegene echt een 45 min tot een uur bij je tijdens de training en krijg je bv ook testen om te kijken waar en of je beperkingen hebt? Wordt er gekeken naar voeding, en krijg je dus echt een schema wat voor jou specifiek gemaakt is, rekening houdend met jouw fysieke beperkingen? Denk bv aan verkorte hamstrings oid.

Meestal is het inderdaad zo dat een personal trainer bij een sportschool niet meer doet dan je een schema geven en misschien om de 6-8 weken een ander en als je vragen hebt kom je maar. In eerste instantie klinkt het dan alsof je veel meer zal krijgen. Maar vaak valt het tegen... zeker als het zeg maar "bij de prijs inzit". Dus vraag dat eerst eens na.

• Topic Starter Topic Starter
De één vindt 75 euro per kwartaal teveel, de ander vindt 300 euro per kwartaal pas teveel.

Wat vind JIJ teveel?
Wat wil JIJ van een sportschool?
ik vind 82,50 voor een drie maand kwaartaal wel duur maar het valt wel mee qua prijsverhouding.

---------- Toegevoegd om 21:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:49 ----------

Meestal is het inderdaad zo dat een personal trainer bij een sportschool niet meer doet dan je een schema geven en misschien om de 6-8 weken een ander en als je vragen hebt kom je maar. In eerste instantie klinkt het dan alsof je veel meer zal krijgen. Maar vaak valt het tegen... zeker als het zeg maar "bij de prijs inzit". Dus vraag dat eerst eens na.
Ik heb daar over een gesprek begonnen en aan die sportschool zitten er 7 fitnessinstructeurs aangesloten en 14 personal trainers waarmee je gericht werkt aan je doelstellingen, klinkt dat niet positief

Gericht aan doelstellingen werken kan ook betekenen "hier heb je een schema, bevalt het je niet/ zie je niet genoeg progressie dan krijg je een nieuwe".

Vraag eens na of hij echt met je gaat trainen en alle oefeningen uitlegt. Misschien krijg je een hele korte uitleg aan het begin en moet je het de rest van de tijd zelf uitzoeken. Ik ken zal sportscholen die zeggen personal trainers te hebben. Hoppa.. wat wil je kracht? standaard schema voor kracht. Wil je afvallen. standaard schema voor afvallen. Je kan dingen vragen. Maar echt een uur meelopen en bij elke oefening tips geven heb ik ze nog nooit zien doen.

ik vind 82,50 voor een drie maand kwaartaal wel duur maar het valt wel mee qua prijsverhouding.

---------- Toegevoegd om 21:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:49 ----------

Ik heb daar over een gesprek begonnen en aan die sportschool zitten er 7 fitnessinstructeurs aangesloten en 14 personal trainers waarmee je gericht werkt aan je doelstellingen, klinkt dat niet positief

Het gaat er niet zozeer om of het positief klinkt....het gaat erom dat je, als je betaald voor Pt daar bepaalde dingen voor mag terugverwachten.
En uit dat berichtje weeg je nog niet wat je kan verwachten...

Kortom maak een afspraak!

Waar train je nu eigenlijk, gezien je deze vraag al jaren aan het stellen bent, ik zag net wat topics voorbij komen....:o

• Topic Starter Topic Starter
Gericht aan doelstellingen werken kan ook betekenen "hier heb je een schema, bevalt het je niet/ zie je niet genoeg progressie dan krijg je een nieuwe".

Vraag eens na of hij echt met je gaat trainen en alle oefeningen uitlegt. Misschien krijg je een hele korte uitleg aan het begin en moet je het de rest van de tijd zelf uitzoeken. Ik ken zal sportscholen die zeggen personal trainers te hebben. Hoppa.. wat wil je kracht? standaard schema voor kracht. Wil je afvallen. standaard schema voor afvallen. Je kan dingen vragen. Maar echt een uur meelopen en bij elke oefening tips geven heb ik ze nog nooit zien doen.
het kan wel beter vind ik. Ik zit zelf bij een dure sportschool waar ik voor een maand 45 euro betaald maar die instructeurs blijven niet continu staan bij je staan dus misschien wil ik naar die maand naar die goedkopere sportschool overstappen of naar die wat duurdere waar er wel meerdere trainers rondlopen

Als je niets van de sport afweet, kan je moeilijk een goede trainer herkennen. Daarom is het zo belangrijk dat de TS zich eerst gewoon zelf verdiept in het sporten.

Ik geloof dat een trainer absoluut kan toevoegen. De meest waardevolle dingen die ik heb geleerd, heb ik te danken aan mijn vorige trainer. Zonder hem was ik nooit achter sommige dingen gekomen. Helaas heb ik mijn grootste fouten ook mede dankzij hem gemaakt, dus ik ben wel voorzichtiger geworden.

Maar echt een uur meelopen en bij elke oefening tips geven heb ik ze nog nooit zien doen.
Is ook niet zo gek. Stel dat je €50 per maand betaalt, en hij loopt 1x per week mee, dan kan het er al niet uit. €50 : 4 = €12,50.
Een werkgever heeft voor €12,50 (inclusief belasting enzo) geen werknemer. Laat staan dat je abonnement ook geld kost, en dat het financieel aantrekkelijk moet zijn.

Aan de andere kant: is het nodig dat een trainer een vol uur meeloopt? Met de juiste mentaliteit kan het zeker toevoegen. Maar is het nodig?

Aan de andere kant: is het nodig dat een trainer een vol uur meeloopt? Met de juiste mentaliteit kan het zeker toevoegen. Maar is het nodig?
Het is niet nodig om elke vol uur mee te lopen. Ik denk alleen als je er echt wat uit wil halen dat het nuttig is als je echt iets van ene personal trainer wil dat hij je zeg maar wel even bij de start van je programma 1 x goed uitlegt wat oefeningen inhouden (techniek laten zien en voelen en uitleggen waarvoor oefeningen zijn). Dus niet elke keer meelopen maar stel je traint 8 weken op 1 schema dan mag je toch wel verwachten, als ze zich echt als personal trainer verkopen, dat ze 1 x een trainingsuur meelopen om de dingen goed uit te leggen. Das dan 1 uur in 8 weken. Lijkt me wel dat dat iets is wat je mag verwachten voor die prijs.
Das in ieder geval mijn mening.

Ik zou ook eerder mezelf eerst eens goed verdiepen in trainen. Want er is genoeg informatie te vinden waar je al een heel eind mee kan komen.

Snap nog steeds het probleem niet

Het is niet nodig om elke vol uur mee te lopen. Ik denk alleen als je er echt wat uit wil halen dat het nuttig is als je echt iets van ene personal trainer wil dat hij je zeg maar wel even bij de start van je programma 1 x goed uitlegt wat oefeningen inhouden (techniek laten zien en voelen en uitleggen waarvoor oefeningen zijn). Dus niet elke keer meelopen maar stel je traint 8 weken op 1 schema dan mag je toch wel verwachten, als ze zich echt als personal trainer verkopen, dat ze 1 x een trainingsuur meelopen om de dingen goed uit te leggen. Das dan 1 uur in 8 weken. Lijkt me wel dat dat iets is wat je mag verwachten voor die prijs.
Das in ieder geval mijn mening.

Ik zou ook eerder mezelf eerst eens goed verdiepen in trainen. Want er is genoeg informatie te vinden waar je al een heel eind mee kan komen.

Mee eens.

Er zit ook enorm veel verschil in Pt-ers.
Je hebt PT van 65€ per uur en die traint echt een uur met je, wekelijks, tweewekelijks, wat jij wilt.
Maar daar betaal je dan ook dik voor, buiten je sportschoolabbo, dat komt er nog eens bij. Die pters huren zeg maar de ruimte en materiaal van de sportsschool, dus ze maken ook kosten en zijn niet in dienst van de sportsschool zelf.
Zelfs bij onze basic fit hebben we een zelfstandig pter rondlopen.

Is maar net wat jij wilt en wilt betalen.

Terug
Naar boven