MuscleMeat

squaten :D

jackalxl

Advanced Bodybuilder
Waardering
4
Lengte
1m93
Massa
95kg
Vetpercentage
17%
heb vandaag voor et eerst gesquat .... k had 10 kilo schijven onder m`n hakken gedaan zodat ik beter kon zakken ... :D egt een geweldige oefeningen ... ik weet nou al dat ik morgen niet kan lopen :D

idd had ik eerste keer ook, nu valt het heel goed mee (squat nu 2 maanden of drie ofzo)

Ja squaten is lekker. Onthoud helemaal naar beneden tot dat je benen in een haakse hoek komen, holle rug houden en squaten maar :D
Dan eenmaal laag ff 6 keer 'veren' en weer omhoog...

squaten is een prima oefening.

admiraal zei:
Ja squaten is lekker. Onthoud helemaal naar beneden tot dat je benen in een haakse hoek komen, holle rug houden en squaten maar :D
Dan eenmaal laag ff 6 keer 'veren' en weer omhoog...

veren??? oh brother... :rolleyes:

je weet tog!

na de examens steek ik die ook in m'n schema hoor ^^

Bij ons in de gym doen ze allemaal halve (of nog niet : /) squats : / Dan zijn ze fier dat ze 80kg kunnen ???

jackalxl zei:
heb vandaag voor et eerst gesquat .... k had 10 kilo schijven onder m`n hakken gedaan zodat ik beter kon zakken ... :D egt een geweldige oefeningen ... ik weet nou al dat ik morgen niet kan lopen :D

en nu nog zonder die schijven doen en zelfs ik ben trots op je ;)

Halve ? ? ? 1/4 de squats dan ? ? ?

staat ie ff op z'n sandalen 265kg te squatten ^^

ik heb eigenlijk 2 vragen

1. Is er hier iemand die kniebanden draagt tijdens het squatten, heb zelf namelijk gevoelige knieen en wil ze nu niet kapotmaken

2. Als je squat, wordt dan ook je springkracht verhoogd?

Echte mannen squatten full.

erca zei:
ik heb eigenlijk 2 vragen

1. Is er hier iemand die kniebanden draagt tijdens het squatten, heb zelf namelijk gevoelige knieen en wil ze nu niet kapotmaken

2. Als je squat, wordt dan ook je springkracht verhoogd?

Voor sprongkracht te verhogen OL varianten doen. Cleans/powercleans, snatches/powersnatches, en daarnaast explosieve box/front squats

• Topic Starter Topic Starter
nou het probleem is RvR ik wil heel graag zonder schijven onder de voeten squaten maar k kan dan gwoonn niet ver genoeg door m`n knieen end an val ik voorover omdat ik m`n hak optil en op die manier uit balans raak

jackalxl zei:
nou het probleem is RvR ik wil heel graag zonder schijven onder de voeten squaten maar k kan dan gwoonn niet ver genoeg door m`n knieen end an val ik voorover omdat ik m`n hak optil en op die manier uit balans raak

Probeer je voeten eens iets breder te zetten..

jackalxl zei:

Gewoon die schijven weg doen en net zo lang oefenen tot je techniek goed is. Waarschijnlijk ligt het niet aan je knieen die niet ver genoeg kunnen, maar is je techniek verkeerd. Veel mensen gaan met squatten "door hun knieen", maar dat is fout. De heupen moeten het eerste zijn wat beweegt. De oefening is heupen naar achter, niet knieen naar voren. En vergeet niet je gewicht op je hielen te plaatsen, en niet op je tenen. Een goede squat lukt je alleen als je goed oefent.

Tijdje terug in m'n oude gym liep er een gast van 2.00meter ofzo, met benen van 1.80 meter ofzo :D Hij had absoluut geen aanleg voor een goede squat. Met alleen de barbell viel hij al naar voren als hij 10cm zakte. Na hulp van ons ging het al beter, en na 2 weken maakte hij perfecte squats ;)

Terug
Naar boven