Fitness Seller

squaten :D

Heupen naar achter en knieën niet naar voor is hoe je een powerlifting squat doet. Gewichtheffers duwen knieën net naar voor en buigen door knieën met een rechte rug, fabeltje dat knieën niet voor tenen mogen komen is dan ook onzin.

Natuur:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Wat powerlifters ervan maken:

1. Is er hier iemand die kniebanden draagt tijdens het squatten, heb zelf namelijk gevoelige knieen en wil ze nu niet kapotmaken

als ik wat zwaarder ga dan ze ga om - ten allen tijde aan je gewrichten denken

Wat gewichtheffers doen is pas natuurlijk:yes:

Wat powerlifters en gewichtheffers op wedstrijden af en toe uitvreten om zoveel mogelijk gewicht te tillen is niet te vergelijken met een normale trainingssquat.En echt gezond zal het misschien ook niet altijd zijn.

Bandages gebruik ik ook alleen om meer te kunnen tillen en niet ter bescherming.Meestal worden ze dan zo strak gedraaid dat het eerder schadelijk zou zijn dan beschermend:D

@Topicstarter:Heel goed dat je de squat ontdekt hebt:D
Nu nog die schijven onder je voeten vandaan:o

ik zag veren staan :mad: zo help jij je eigen knie gewrichten naar de mallemoeren;)

ff lekker veren met 100kg KNAK

Wat gewichtheffers doen is pas natuurlijk:yes:

Het is een feit dat fullsquat "natuurlijker" is dan parallel squatten. Ieder kind zal zich makkelijk lange tijd in fullsquat zetten. Ga naar Afrika en kijk hoe mensen daar is die afgelegen gebieden jagen enzo en je zal ze vaak in fullsquat zien wachten op een goed moment. Kan niet gezegd worden van parallel squatten.

Wat powerlifters en gewichtheffers op wedstrijden af en toe uitvreten om zoveel mogelijk gewicht te tillen is niet te vergelijken met een normale trainingssquat.En echt gezond zal het misschien ook niet altijd zijn.

Er zijn studies die bewijzen dat druk op knieën minder is bij fullsquats dan parallel squats. Probleem is dat op training de meeste mensen parallel squatten terwijl je imo tenzij je powerliftingwedstrijden doet altijd zou moeten toewerken naar fullsquats.

admiraal zei:
Ja squaten is lekker. Onthoud helemaal naar beneden tot dat je benen in een haakse hoek komen, holle rug houden en squaten maar :D
Dan eenmaal laag ff 6 keer 'veren' en weer omhoog...

Veren? Ben je gek?

admiraal zei:
Ja squaten is lekker. Onthoud helemaal naar beneden tot dat je benen in een haakse hoek komen, holle rug houden en squaten maar :D
Dan eenmaal laag ff 6 keer 'veren' en weer omhoog...
wil je als de sodemieter stoppen met jonge gasten bullshit te vertellen dat soort onzin horen ze al genoeg in de sportschool van die zogenaamde wijsneuzen. pfff veren in een squatte deze is wel heel naar :whip: :whip: :whip:

Lekker bouncen! :D

Doe maar niet meer en schijfjes onder je hakken uit net zo lang totdat je het kan!

als je met schijven onder je hakken moet gaan squatten ben je immobiel en inflexibel en moet je daar wat aan gaan doen.

akiraC zei:

echte mannen squaten . PUNT

full squats is knieverpesten..
als hier 1 iemand naar me toekomt die al 10 jaar full squats doet en die nog geen knieblessure heeft opgelopen dan ga ik ze ook meteen in mn schema gooien.. tot die tijd hou ik het lekker op parallel squats.. bouw je ook genoeg massa mee

zijn ook genoeg gasten die 10 jaar parallel squatten en knieblessures hebben gehad. Meestal ligt het krijgen van de blessure niet bij de oefening maar bij de persoon die hem uitvoert.

RvR zei:

als hier 1 iemand naar me toekomt die al 10 jaar full squats doet en die nog geen knieblessure heeft opgelopen dan ga ik ze ook meteen in mn schema gooien.. tot die tijd hou ik het lekker op parallel squats.. bouw je ook genoeg massa mee

Als ik parallel squat voel ik meer druk op m'n kniegewricht dan wanneer ik full squat. full ROM, full development, partial ROM, partial development. Waarop baseer jij dat full squats knieverpesters zijn?

Ik ben van mening dat de meeste blessures opgelopen door squaten, blessures zijn door geen goeie uitvoering van de oefening. Veren, te snel met veel gewicht zakken zijn naar mijn mening de knieverpesters, niet de full squat zelf.

• Topic Starter Topic Starter
als je met schijven onder je hakken moet gaan squatten ben je immobiel en inflexibel en moet je daar wat aan gaan doen.

heupflexie/ extensie stretches en mobility werk, abductor/adductor activatie.
weet niet of die hier geupload staat of hoe dat moet maar in de pavel boeken relax into stretching en superjoints staat oa goede info.

RvR zei:

Vraag 3xl maar eens. :D

maurice86 zei:
of je wilt gewoon de nadruk leggen op je quads...

• Topic Starter Topic Starter
nee het is egt puur omdat ik niet goed door de knieen kan

Terug
Naar boven