XXL Nutrition

squaten vergroot borstkas?

jantje43

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m80
Massa
78kg
Vetpercentage
12%
ik lees overal dat squaten je borstkas zou vergroten? is dit waar?

en zou deze oefening dan slecht zijn als je een assymetrische borstkas hebt? (mijn ribben zijn lichtelijk scheef aan een kant)

Als je uit gegroeid bent, dan zal je borstkas niet meer groeien of uitzetten. Lijkt mij dus een fabeltje...

Overigens, vooral je rugspieren zorgen voor een grotere borstomtrek!

Laatst bewerkt:

en zou deze oefening dan slecht zijn als je een assymetrische borstkas hebt? (mijn ribben zijn lichtelijk scheef aan een kant)

Denk dat je er buiten operatie niks aan kunt doen.

Ben het op DBB nog niet tegen gekomen, dus ben benieuwd.

Waarschijnlijk doel je op de zogenaamde 20 rep breathing style squats.
Hier staat het een beetje uitgelegd, maar er is zelfs een speciaal boek over geschreven.
Komt er op neer om een gewicht te nemen dat ongeveer je 10RM is en er dan 20 reps mee te maken door tussen de reps diepe ademteugen te nemen en dus een beetje te rusten. Lijkt me vrij killing trouwens:p.

http://www.ironworkout.com/20_rep_squat.htm

maar je krijgt er wel net zo dikke poten van als tom Platz! :O
toch vind ik 12 reps al veel, 20 is cardio :O

Ze zeggen dat squatten dat doet omdat je er zo van gaat hijgen. Maar dan zou een hardlopert ook een grote borstkas krijgen.

Misschien werken pullovers wel. Daarvan gaat mijn borstbeen wel eens kraken. Misschien omdat het uitzet?

Voor breathing squats wordt ook aangeraden ze te supersetten met die dumbbell pullovers!

Pullovers vergroten je borstkas niet, ook al beweert Arnold Schwarzenegger anders.

Mijn knieeen kraken ook als ik door m'n knieeen zak, ze zetten helaas niet uit. :(

Waarschijnlijk doel je op de zogenaamde 20 rep breathing style squats.
Hier staat het een beetje uitgelegd, maar er is zelfs een speciaal boek over geschreven.
Komt er op neer om een gewicht te nemen dat ongeveer je 10RM is en er dan 20 reps mee te maken door tussen de reps diepe ademteugen te nemen en dus een beetje te rusten. Lijkt me vrij killing trouwens:p.

http://www.ironworkout.com/20_rep_squat.htm

das het squats and milk schema!

maare... breathing style 20 reppers zijn gewoon brutal zwaar... maar rib cage expansion geloof ik niet zo in.

de hex bar beweert dit overigens ook te doen

Ze zeggen dat squatten dat doet omdat je er zo van gaat hijgen. Maar dan zou een hardlopert ook een grote borstkas krijgen.

Misschien werken pullovers wel. Daarvan gaat mijn borstbeen wel eens kraken. Misschien omdat het uitzet?

Voor breathing squats wordt ook aangeraden ze te supersetten met die dumbbell pullovers!

Je borstbeen "rekt" mischien wel wat op, maar gaat daarna weer terug naar z'n oorspronkelijk formaat. Maar goed ook, want anders zou de structuur verzwakken.

Borstkast oprekken mbv diepe ademhalingsoefeningen in combinatie met pullover bewegingen is onzin.

Als het al zou kunnen dan zou dat of in het borstbeen zitten (zie boven) of de ruimte tussen de ribben zou groter moeten worden (ook niet echt aan te raden). De ribben zelf zullen/kunnen er echt niet langer door worden (lijkt me trouwens ook niet gezond).

Terug
Naar boven