XXL Nutrition

Squats als cardio

Anoniem36295

Massive Warrior
uitgeschakeld
10.000 berichten
Waardering
3.529
Hai iedereen,

Ik had gelezen dat je squats als cardio kan doen met veel en reps en weinig gewicht, mijn vraag is hoeveel sets/reps ik moe doen en hoe vaak per week, want ik doe dit denk ik liever dan hardlopen :P

Ik zou het niet onderschatten. Het lijkt me loodzwaar om een halfuur aan een stuk te zitten squatten.
Waar heb je het gelezen? Stond er dan niet bij hoe je het ongeveer kon organiseren?

Op deze site vind je een hoop dingen om te doen als conditietraining zonder te lopen, oa tabata's, wat je kan toepassen op squats.

RossTraining - Articles

• Topic Starter Topic Starter
thx ;), nee het stond wel op DBB maar niet hoe je het kon organiseren

je verbrand er kcal mee ja maar je kan het denk ik niet vergelijken met cardio op de crosstrainer oid

Ga maar is 10 minuten BW Squaten, dat gaat je denk ik al niet lukken, misschien BW Quater Squaten;)

Probeer eens 200 bodyweight squats. Als dat te makkelijk is, ga je er een dumbbell bij vasthouden of misschien zelfs een halter in je nek. 200 reps lijken me echt zeer intensieve cardio hoor.

ik ga wel sprinten

Ik vind dit niet zo'n geweldig idee, squat blijft een grote belasting voor de knieën en als je zoveel mogelijk energie wilt verbranden zijn er genoeg bewegingen die minder belastend zijn. tenzij je tegen je 50ste versleten gewrichten wilt hebben.

Bovendien houd je het gewoon niet lang genoeg uit om voldoende energie te verbranden.

wat je wel kunt doen is een soort van giant set doen om vetverlies te stimuleren, maar puur gaan squaten voor vetverlies is niet verstandig, na een aantal reps verlies je je goede houding.

wat ik bedoel met een grote giant set is bijvoorbeeld:

Squats 1 x 15
Deadlift 1 x 15
Barbell rows 1 x 15
Shrugs 1 x 15
Military press 1 x 15 en
Bench press 1 x 15 zonder rust.

na deze oefeningen 2-3 minuten rusten en het vervolgens nog een keer herhalen. Totaal 3 keer.

Terug
Naar boven