Fitness Seller

Squats zonder spiergroei

ErasmusStudent

Cool Novice
Waardering
6
Lengte
1m62
Massa
77kg
Vetpercentage
29%
Hallo,

Ik heb weer eens een vreemde vraag mbt tot spiergroei. Als je naar me log kijkt zie je dat ik probeer af te vallen ivm overgewicht. Heb vroeger nooit echt iets gedaan dus gaat erg traag allemaal.

Nu boek ik wel wat vooruitgang rond mijn middel, maar mijn bovenbenen blijven hetzelfde.

Ik heb van mezelf al redelijk brede bovenbenen. Je zal het vast wel eens bij iemand gezien hebben. Beetje puntzak benen, echt breed van boven, en dan richting de enkels steeds smaller.

Ik weet niet als het echt vet al, of dat het spieren of vlees is. Als ik mijn benen ontspan kan ik niet echt veel vet voelen.

--

Nu in mijn schema besteed ik genoeg aandacht aan benen, squats, leg press, leg curl. Verder ook goed cardio. Ik heb 7 dagen per week spierpijn in mijn benen, 24 uur per dag.

Nu bij de metingen merk ik dat mijn buikomvang zakt, maar mijn bovenbenen zijn zelfs iets toegenomen in volume.

Ik wil gewoon rechtegespierde benen krijgen, zodat ik gewone jeans aankan. Ik moet nu elke keer kijken naar die baggy dingen, breed van boven, smal van onder.

--

Iemand enkele tips. Moet ik effe kappen met benen trainen, of juist niet. Meer/miders reps/sets/gewicht??

Gewoon je benen normaal blijven trainen en cutten. Je vetpercentage zal wel zakken, waardoor je benen minder volume zullen innemen.

Benen niet trainen is geen optie, je wilt een volledig getraind lichaam.
Extra volume of intensiteit toevoegen zou enkel kunnen leiden tot meer hypertrofie, wat zou kunnen leiden tot meer volume in je benen.

Hoe groter je benen, hoe beter toch?

Ik kan amper een jeans aan man.

Sweatpants 4 life

Als je gaat cutten gaat het vet nooit overal altijd even snel vanaf. Misschien gaat je taille nu het snelst, en straks je benen. Is niet altijd gelijk snap je.

Je hebt altijd een aantal plaatsen waarbij het 'afvallen ' wat achterloopt.. komt wel goed :)

• Topic Starter Topic Starter
Ok dat andere plaatsen wat sneller gaan daar zit wel wat in denk ik. Ik hoop dat het wel zo is. Ik heb altijd al vrij brede bovenbenen gehad.

Ik zal het gewoon wel eventjes afwachten dan.

Heb je ook kuiten? Anders die ook aan gaan pakken.

Ja kuiten pak ik ook wel.

7 dagen in de week spierpijn in je benen???
en jij wilt vooruitgang?
Als je dunnere benen wilt zou ik niet trainen dat je spierpijn krijgt Spierpijn+rust=hypotrophie

Laatst bewerkt:
dus als ik het goed begrijp zitje hier te janken dat je te gespierd wordt.

only at dbb.

stop dan met benen trainen als je geen brede benen wilt :rolleyes:

en alleen cardio voor je benen als je wel wilt cutten.

7 dagen in de week spierpijn in je benen???
en jij wilt vooruitgang?
Als je dunnere benen wilt zou ik niet trainen dat je spierpijn krijgt Spierpijn+rust=hypotrophie

Ok, ja ik zal erop letten. Ik zal bij het squatten verlopig niet zwaarder gaan.

dus als ik het goed begrijp zitje hier te janken dat je te gespierd wordt.

only at dbb.

stop dan met benen trainen als je geen brede benen wilt :rolleyes:

en alleen cardio voor je benen als je wel wilt cutten.

Ja je begrijpt het verkeerd. Gaat meer om proporties. Goed lichaam heeft ook te maken met goede proporties. Mijn bovenbenen zijn gewoon iets te breed t.o.v mijn bovenlichaam en onderbenen.

Ik wil wel gewoon mijn benen blijven trainen, en uit de eerdere posts heb ik ook wel kunnen concluderen dat stoppen met benen trainen toch niet een optie was.

Squats lijken me gewoon een heel goede oefening om te doen voor het hele lichaam. Ook sterke hamstrings zijn belangrijk ivm onderrug blesures. Dus vandaar dat ik de vraag stelde.

Verder stoppen met trainen benen en alles cardio, was dat een serieus antwoord? Met cardio train je je benen toch niet?

Laatst bewerkt:
ik bedoelde benen substituten voor cardio.
Zodat je quads slinken tot je het fijn vind.

de rest wel blijven trainen natuurlijk.

het vervelende met benen is dat ze ook op high reps groeien.
high reps zal dus niet echt veel doen. minder gewicht pakken zal mss helpen voor atrophie.

ik weet ook niks van je genetics, mss gain je wel heel makkelijk, of je hebt alleen goede aanleg in je benen, mogelijkheden zijn groot.

ben pleite ff kevin levrone de hand schudden in rotterdam ^^

ik zou gewoon alleen nog squats op kract doen (lage reps) voor benen, voor de rest oefeningen voor de rest van je lichaam.
Zo blijf je toch progressie boeken op kracht en als je straks weer wilt gaan trainen ga je hard vooruit omdat je dan de 10reppers niet meer gewend bent ;)

Ok bedankt man, ik weet nu genoeg hoe ik het de komende weken zal aanpakken.

Allemaal bedankt voor de tips.

Verder ja de sweatpants draag ik standaard al. Zit te overwegen ze ook naar trouwfeesten e.d. te dragen. lol

Terug
Naar boven