AndroidHealthClinic

Squatschoenen en platte voeten?

Pretty much elke casual schoenenwinkel verkoopt ze wel. Bv intersport, foot locker, front runner, sneakers.

• Topic Starter Topic Starter
De tegels eronder uit halen.

Chuck taylors = all stars. Dus 50 euro ofzo.

Zou dan gewoon ff in de winkel passen. Kan je meteen kijken wat je het fijnst vind want ze hebben niet allemaal verwisselbare zolen.

---------- Post toegevoegd Sun 24 Feb 2013 om 21:02 ----------

?

Chuck taylors = all stars, en welje winkel vind ik die dan? Mocht ik het antwoord zelf vinden, laat ik het hier wel weten;

What the ****, dat is dus echt waar dat chuck taylors converse all stars schoenen zijn??? Dat zijn dus geen squatschoenen lmet een platte hiel maar dus echt gewone converse all stars??
Ik kan mij echt niet inbeelden dat je daar stevig in staat.

Zijn gewone schoenen ja, die speciale squatschoenen zijn ook niet veel anders dan dat er een grote hiel onder zit.

All stars zijn gewoon de algemeen gebruikte schoenen voor krachttraining.... waarom? dat staat o.a. in die link.

Brotip 1: zoals iemand al eerder zei, koop fatsoenlijke gewichthefschoenen bij nerlinger of een andere aanbieder. Dit squat een stuk relaxter.
Brotip 2: als je toch platte schoenen wilt koop neppe all stars bij de scapino o.i.d. scheelt je 50 euro.

"I respectfully disagree with Rip. I am not an authority just someone who has done enough running and worn enough specialty shoes and orthotics to know that in the long term they do not solve the problem which is that your feet and arches are weak. Personally I think they are just another way to make you spend a couple hundred dollars when you could wear a pair of neutral flexible shoes and back off on your intensity for a while. This could be anywhere from a few weeks to a few months. I am specifically talking about running but I think the same is true if you wear them in walking shoes or boots ( I have a little experience with boots). I think it is unwise to wear them with your weightlifting shoes because they will undermind the stability of the hard flat sole of the weightlifting shoe. Rip and others might disagree on that point which case I would concede but I still do not think it would hurt your feet to go without orthotics during your weight training.

I am NOT saying you should lift, run or walk barefoot or wear those odd looking glove shoes. I am just offering an alternative viewpoint on orthotics. I am simply saying that if you would like to strengthen your body, why not include your feet in the process. Casting off your orthotics every once in a while and stressing the muscles and tissues in your feet can help to do so. I put this idea into practice after doing some research and went from having low arches to having high arches over the course of about 9 months. It sounds subjective I know but I no longer have foot or lower leg pain of any kind when I walk, run, or lift. If it worked for me it should work for most of us. I do not believe I respond to training any differently than anyone else. If you would like to know exactly what I did I would be happy to share."

Vind dit overigens wel het meeste stomme wat ik ooit gelezen heb, gewoon je zolen erin doen, anders krijg weer last van je knieën, heup of whatever. Is niet voor niks dat je die zolen nodig hebt.

Ik heb nog schoenen in de kast staan die ik nog nooit aandeed. HEt zijn coq sportif maar die ook tot ver boven de enkel vast kunnen getrokken worden. kan het moeilijk uitleggen. Ook is de zool zeer plat en niet comprimeerbaar (niet samen te persen). Denken jullie dat dit een goed all stars converse alternatief kan zijn. ik zoek een foto.

Je wilt juist niet dat hij boven je enkels gaat.

[Link niet meer beschikbaar]

---------- Post toegevoegd Sun 24 Feb 2013 om 22:03 ----------

AAAAAAAAAAAAAaaaah dus moet je lage converse all stars kopen voor low bar squat?

Ik heb zeer platte lage coq sportif.

---------- Post toegevoegd Sun 24 Feb 2013 om 22:03 ----------

http://www.sportbazaar.nl/img/products/bordeaux_29y_01_1.JPG

kan ook hoge maar moet je de bovenkant niet vastmaken.

kan ook hoge maar moet je de bovenkant niet vastmaken.

Zal beide coq sportifs eens testen en als ik merk dat de squat en deadlift er goed mee gaat, en ik geen problemen lkrijg met knieen,... dan doe ik zo verder.

Anders koop ik all stars. Maar zijn die pseudo all stars, die je een shoe discount en zo kan komen voor 20 euro, niet net hetzelfde?

Je zou denken van wel, maar vraag is een beetje wat de bouwkwaliteit is...

WTf daantje, ga eens weg man met je broscience. Yasmine echt ik raad u aan om te investeren in echte squatschoenen. In de Pl sectie is er zo'n topic met allerlei squatshoes en waar je ze kan kopen, kijk daar eens zeker.Er zijn erbij van zeer goeie kwaliteit voor 100€, wat relatief goedkoop is. Alls stars zijn beter dan gewone schoenen, maar kunnen no way op tegen echte squatschoenen. Squatschoenen zorgen dat je veel stabieler staat en door de helling die ze creeren zorgen ze ervoor dat je meer je quads kunt gebruiken, en dus zwaarder en beter kan squatten. Als je mij niet gelooft, maak een topic aan in de PL sectie over all stars vs squatshoes. GL.

WTf daantje, ga eens weg man met je broscience. Yasmine echt ik raad u aan om te investeren in echte squatschoenen. In de Pl sectie is er zo'n topic met allerlei squatshoes en waar je ze kan kopen, kijk daar eens zeker.Er zijn erbij van zeer goeie kwaliteit voor 100€, wat relatief goedkoop is. Alls stars zijn beter dan gewone schoenen, maar kunnen no way op tegen echte squatschoenen. Squatschoenen zorgen dat je veel stabieler staat en door de helling die ze creeren zorgen ze ervoor dat je meer je quads kunt gebruiken, en dus zwaarder en beter kan squatten. Als je mij niet gelooft, maak een topic aan in de PL sectie over all stars vs squatshoes. GL.

Bedankt voor je raad maar ik vond dat artikel toch logisch klinken.
En ik doe enkel low bar squat en blijkbaar maakt een hogere hiel dit alleen maar moeilijker, niet?

Welke broscience ik refereer slechts. Als je het blijkbaar beter weet leg het dan ff goed uit aan OP, hoef je niet meteen zo denigrerend te doen.

Laatst bewerkt:
Daarnet gesquat. Het ging voor geen meter. Met schoenen, zonder schoenen, met een verhoogje onder de hiel, zonder verhoogje. Niks werkte;
Ik baal !!!!!!!!!!!!

Terug
Naar boven