simsonleeuw
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 85
- Lengte
- 1m78
- Massa
- 86kg
- Vetpercentage
- 21%
Kniebuigen is het officieele Nederlandse woord voor squat.
En ja, het is wat je ooit zal kunnen, niet wat je de eerste keer gelijk moet kunnen. Sommigen zullen het snel halen, anderen langzaam, nog weer anderen helemaal nooit omdat ze het niet kunnen opbrengen om zwaar genoeg te trainen. Maar met 2x je lichaamsgewicht zitten we heeeeeel voorzichtig.
Als iemand net 1x zijn lichaamsgewicht doet en geen progressie meer maakt, dan is het 100% zeker dat er iets fundamenteel verkeerd gedaan wordt. Dan kan je wel van oefening veranderen, maar blijkbaar weet TS niet hoe je in het algemeen problemen moet aanpakken. Wat als leg press hetzelfde probleem oplevert? Nog maar van oefening wisselen? Succesvol trainen is leren om problemen op te lossen. Als je dat jezelf aanleert, komen de resultaten vanzelf.
ps. Goede progressie voor slechts 2 maanden!
Aha, goed dat ik dit weet. Ik wist zelf al niet welk einddoel ik zou moeten hebben met de squat. Ik ga dan nu die 2 keer lichaamsgewicht aanhouden. Dat zal ook steeds veranderen, want in die 2 maanden ben ik ook 7 kilo zwaarder geworden

Maar dat jij je best doet geloof ik graag. Alleen is dat nooit het hele verhaal. Persoonlijk voorbeeld: ik heb met bankdrukken ooit bijna 5 jaar stil gestaan op hetzelfde gewicht. Ik deed zo erg mijn best dat ik er ontstoken schouderkapsels aan overhield. Maar omdat ik inzet niet combineerde met inzicht was het resultaat nul komma nul. 

.