MuscleMeat

Squatten

Je moet proberen de beweging uit je heupen te laten komen. Eerst je kont naar achter gooien voordat je ook maar begint met dalen. dit voorkomt dat je knieen voorbij je tenen komen. anders komt er te veel druk op je knieen te staan, dit is niet goed.

@Rob thnx maar heb je miss ook een plaatje daarvan waar de stang ligt bij low bar?

ik denk dat je dit op deze foto duidelijk kan zien :

powerlifting_squat_small.jpg

**** man. Moet je toch wel stevig je achterste kunnen dichtnijpen.

Ik leg hem ook altijd laag en mn squat gaat altijd perfect.

hou je tijdens de squat een redelijk deel van het gewicht omhoog met je armen??
of zijn die alleen ter ondersteuning ?

Ja, idd,kleef recht voor je neus een kleine sticker ofzo op de muur en blij er naar kijken.Bij ons in de gym is er een kleine gele bol geverft op de muur,speciaal hiervoor.

Als ik dat laatste plaatje zie, dan leg ik um VEEL hoger in m'n nek...
en hij lijkt erg veel kracht te zetten met z'n armen, terwijl die bij mij amper wat doen.

nou zit er natuurlijk ook een verschil in kilo's, en hij is 'beetje' (onderstatement of the year) gespierder dan ik, maar ok.

ik vroeg me gewoon af of dak het dan wel goed deed.

Ik leg hem wat hoger, niet zo laag. Het is ook zo dat als je de stang laag legt dat je schouders naar achtergedrukt moeten worden. En als je 200+ gaat squatten kan dat nadelig zijn voor je rotatorcuff. Ik weet niet of dat altijd zo is hoor, maar het schijnt dat veel van de powerlifttop regematig wat rotatorcuff problemen hebben.

heeft ook te maken met de gewichten die ze bankdrukken hé :D

maar ik heb der nog niet zo veel van gehoord.

• Topic Starter Topic Starter
Bij ons kijk je naar een spiegel als je squat, niet echt een handig punt om naar te kijken dus. Gister avond weer gesquat, ik deed mijn benen wijder, naar boven blijven kijken, rug hol, voeten lichtelijk naar buiten wijzen, fullsquats en parrallel squats geprobeert maar nog steeds dat k*tgevoel in mijn ruggenwervel..

en heb je dat enkel alleen met het squatten?

Gister ook begonnen met deadliften, had ik het ook bij maar heel erg lichtjes. Ik voel het zeg maar net boven de aanhechting van men bips. Ik weet bijna zeker dat er niks met mijn ruggenwervel mis is omdat ik nog nooit wat met mijn rug heb gehad, bij de schoolcontrole was er zn physiotherapeutist en die voelde en die zei dat ik een gezonde rug had de trainingsmaat van me heeft precies hetzelfde... Er lopen wel grote gasten bij ons rond maar heb er nog nooit 1tje zien squatten, en maar 1x iemand zien deadliften en er blijkbaar veel verstand van heeft, maar die zie ik de laatste tijd ook helemaal niet meer...

en is de pijn links of rechts van je ruggegraat? of er pal op? of is het als een 'lijn' van pijn die horizontaal loopt van links naar rechts?

Er recht op, ik weet het niet precies maar zeg maar op 1 plek..

Het is zeg maar zn steek die je in je wervel krijg als je iets zwaars getild heb en ff ga zitten, binnen no time is het weer over.. Ik doe gewoon iets verkeerds tijdens het squatten

Terug
Naar boven