MuscleMeat

Squatten

En je weet zeker dat het niet gewoon stress op je onderrug is omdat je onderrug misschien wat zwakker is? Want dat voelt ook behoorlijk k*t. Maar dan zou je het in je spieren moeten voelen.

• Topic Starter Topic Starter
Nee, het is zeker weten mijn ruggengraat...

dus, weet iemand al wat ik verkeerd doe?

ja...je doet de oefening verkeerd... :cool: en je moet een fassoenlijke riem omdoen..

Haha, dat begreep ik al ;) Alleen de vraag is, wat dan? En ik heb overal gelezen en gehoord dat een riem omdoen zeer af te raden is...

een riem zal het probleem inderdaad niet verhelpen.

kijk het is heel moeilijk dit te beoordelen zonder dat wij een beeld hebben van hoe jij precies squat, via woorden gaat dit heel moeilijk.

dus tenzij je een foto-apparaat hebt en iemand van je familie een foto wil nemen hoe jij squat, zal je wsl eens naar de dokter moeten gaan en vragen om je rug eens te onderzoeken, dat je last begint te krijgen wanneer je je sport beoefent.

Het dragen van een riem verbetert je houding en is een extra steun voor de onderrug...

zoals ik, zei, het gaat het probleem niet verhelpen, alleen maskeren. als het je houding verbetert, wil dat zeggen dat je op termijn afhankelijk wordt van je riem, en dat is gevaarlijkop termijn. en extra steun voor je onderrug, mja, wanneer je zwaar traint ja, niet als je nog wat zoekt naar je uitvoering en dergelijke

Bij het uitvoeren van de squat heb ik m'n rug VEELS te hol (voor mijn gevoel) en m'n kont TE ver na achter (ook weet voor mijn gevoel)...

maar de 3 mensen die wel eens ooit squatten zeggen allemaal dat ik het ZO goed doe...
dus jaah, mischien moet je nog wat holler gaan :S

en (Deejay_Spike zoals zegt) un paar foto's van tijndens de oefening (en van WAAR dat de pijn zit) zou wat kunnen helpen om adviezen te geven.

Terug
Naar boven