Dat die T-shirt angst kan opwekken bij kinderen kan ik wel begrijpen, het zijn dan ook kinderen, maar het draait in feite allemaal of het gepast is die T-shirt te dragen met die kindermoorden die een paar weken geleden gebeurd zijn en die blijkbaar bij veel mensen nog te zwaar op de maag ligt.
Het is maar wat je vind wat ongepast is of niet. Ik zie gewoon een T-shirt met een rocker op, maar mensen moeten dit (negatief gevoelig als ze zijn) weer gaan linken aan 1 of ander drama dat een week geleden is gebeurd.
Uit die negatieve gedachte wordt die jongen met de T-shirt ten onrechte negatief beoordeeld, gewoon omdat de mens nog altijd meer zwak dan sterk is, en 80% van de mensen steunen dit omdat het als iets "goeds" wordt beschouwd om zo te denken, namelijk gevoelig te zijn enz.. Maar in feite is het een gevoel dat voortkomt uit zwakheid. Het zit natuurlijk ook voor een stuk in onze natuur, maar we kunnen ook proberen er geen aandacht aan te geven en er ons proberen over zetten.
Het komt ook voort uit het lijden van de mens aan het leven. Daarom vind ik het dragen van die T-shirt ook niet respectloos, er is ook niets negatiefs aan, we denken dit maar omdat we zo zijn opgevoed en dus een compleet verkeerd beeld hebben gekregen van wat goed en slecht is (met het christelijk geloof als dader). (In feite zouden we die jongen dus juist moeten toejuichen, ook al beseft ie mss niet wat voor positieve daad hij gedaan heeft.)
Uiteindelijk schiet je er dus niets mee op, en is het zinloos.. dus ook bekrompen, en eigenlijk ook hypocriet, hoe je het ook draait of keert er is niets positiefs aan.
Dus ik hoop dat die rechter die vrouw en de jongen gelijk geeft, dan wordt de wereld en de mensheid misschien wel wat minder primitief.