XXL Nutrition

Steeds honger, normaal?

chillouh

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
113kg
Vetpercentage
19%
Best DBB'ers,

Ik ben al een tijdje mijn voedingsschema aan het volgen, maar ik krijg steeds een hongergevoel tussen mijn maaltijden door(in de ochtend tussen 7 en 12) en de rest niet.

Ik heb een meso/endo lichaam met meer mesomorphische eigenschappen.

Nu is mijn vraag is het normaal dat ik steeds honger krijg, wat zou ik eraan kunnen doen. Ik wil niet over mijn benodigde kcal's heen want ik zit namelijk in de cut.

Hier mijn voedingsschema:

07:00 1 Banaan, 200ml Melk, Brinta 50gr (407kcal)

09:45 3 Broodjes kipfilet (25gr kipfilet per broodje, 2plakjes dus) (305kcal)

11:45 500ml Melk, 2 Broodjes met kipfilet (432kcal)

14:00 Whey Shake, 2 Broodjes kipfilet (319kcal)

17:00 Warme maaltijd: Rijst(zilvervlies 100gr) met kipfilet(300g), brocolli wortelen en een salade (712kcal)

18:30(PWO)Broodje met appelstroop/jam (303kcal),
Schepje noxipro + water

21:30 Dextrose (50g) ,Shake (30g), Magere kwark biogarde, Broodje met kipfilet (563kcal)

22:00 Hele komkommer

Ik sta open voor suggesties,

Chillouh

Dan gooi je er een broodje uit en een kilo wortels in...

vind je het gek met al die koolhydraten die je binnenkrijgt trigger je steeds je insuline waardoor je steeds honger krijgt.

En ik weet niet of je ooit eerder hebt gecut maar honger is maar een gevoel heh als je het negeert zal er niks met je gebeuren je gaat echt niet dood. En het laatst wat je niet moet doen is denken aan eten dan neuk je helemaal jezelf.

Sowieso al die broodjes eruit gewoon kipfilet vreten wat heb je aan brood niks ! dat 100g zilvervlies rijst is meer dan genoeg kwa vezels , en koolhydraten misschien zelfs te veel voor jou.

En al die snelle suikers moet je al helemaal weg gooien als stroop, dextrose,jam

• Topic Starter Topic Starter
Dextrose doe ik na mijn Gymsessie waarbij ik een uur KT doe en 45 mins Cardio. Die snelle suikers zijn juist essentieel na de zware training om mijn suikerspiegel op pijl te houden zodat ik niet mijn spieren ga afbreken waar ik zo hard voor gewerkt heb. En brood moet je natuurlijk wel eten kerel. Ik weet heb er wel veel van tussen zitten, maar zal ik dat dan beter met wat groenten vervangen die ook een lage GI waarden hebben? Want ik moet wel mijn calorieen binnenkrijgen. Ik kan niet zomaar 400 calorieen wegschrappen want dan heb ik een kalorietekort wat betekent dat ik ook mijn spieren als een energiebron ga aanspreken

Dextrose doe ik na mijn Gymsessie waarbij ik een uur KT doe en 45 mins Cardio. Die snelle suikers zijn juist essentieel na de zware training om mijn suikerspiegel op pijl te houden zodat ik niet mijn spieren ga afbreken waar ik zo hard voor gewerkt heb. En brood moet je natuurlijk wel eten kerel. Ik weet heb er wel veel van tussen zitten, maar zal ik dat dan beter met wat groenten vervangen die ook een lage GI waarden hebben? Want ik moet wel mijn calorieen binnenkrijgen. Ik kan niet zomaar 400 calorieen wegschrappen want dan heb ik een kalorietekort wat betekent dat ik ook mijn spieren als een energiebron ga aanspreken

Zo snel breek je geen spieren af hoor, geen paniek

En is dat nou niet nét de essentie van een cut?
Een calorietekort van max. 500 cal. middels minder inname?
Al dan niet ondersteund door cardio?

Minder dextrose, 20gr is voldoende denk ik.
En wat havermout/brinta/rijst erbij.

Carbmomenten zijn je ontbijt (50gr maak daar 100 van) en voor en na je training.
De rest laag houden en veel eiwit.
Als je steeds kipfilet noemt hoop ik niet dat het plakjes zijn..

edit: ik zie ook teveel broodjes

Laatst bewerkt:
hmm broodjes vind ik zoiezo niet echt goede voeding vooral niet als ze wit zijn. je eet ze en 5 minuten later poep je ze uit. Je lichaam heeft er niets aan ja na de training misschien omdat ze snel verteerbaar zijn en daardoor snel bij de spieren komen om ze weer aan te vullen maar je hebt wel weer snel honger erdoor omdat het zo verteerd is en je maag leeg is. Ik zou lekkere bruine boterhammen eten complexe koolhydraten die langer nodig hebben om te worden verteerd. ik zie ook dat je 16 bent ik heb een broertje die is 16 en die vreet zich een slag in de rondte dus het is niet vreemd dat je constant honger hebt. Dus als je van het honger gevoel af wilt zou ik wat meer bruine boterhammen eten of iets van brinta ofzo. En om het afvallen te stimuleren doe ik 2x per dag 20 minuten cardio werkt voor mij perfect. Dit is hoe ik het zou doen veel succes in ieder geval

Ik eet alleen volkoren broodjes, lust geen witte boterhammen, maar dan nog steeds heb ik honger. In de ochtend varieer ik ook wel eens met brood ipv brinta, dan doe ik 2 broodjes met 5 eieren(zonder eigeel) en ook dat banaantje. Ik post eventjes mijn huidige eetschema hier en ik zou graag wat tips willen wat ik er nog aan kan veranderen. Heb het trouwens al een beetje aangepast.

Ik denk toch maar dat ik de honger moet weerstaan, haha.

Bijlagen

Meer groenten= meer vezels= uitrekken van de maag= hormoon vrijzetten(leptine, ...)= verzadigingsgevoel.

Eiwitten eten= verzadigingsgevoel

---------- Post toegevoegd Wed 13 Jun 2012 om 12:04 ----------

Consistentie van eten werkt ook mee, dus die 500ml melk, zal je niet lang van volzitten.

Meer groenten= meer vezels= uitrekken van de maag= hormoon vrijzetten(leptine, ...)= verzadigingsgevoel.

Eiwitten eten= verzadigingsgevoel

+1

ik eet veel wortelen, tomaten, paprika, komkommer
vullend én gezond :)

chillouh
Je moet vooral doorgaan met veel KH eten en weinig groente en eiwitten, maar dan moet je je niet afvragen waarom je steeds honger hebt.
Bruin brood of wit brood maakt geen ruk uit een kcal is een kcal

chillouh
Je moet vooral doorgaan met veel KH eten en weinig groente en eiwitten, maar dan moet je je niet afvragen waarom je steeds honger hebt.
Bruin brood of wit brood maakt geen ruk uit een kcal is een kcal

Mijn k/v/e verhouding is 42/42/16, wat is daar nou mis mee dan?
wat suggereer jij dan in plaats van brood, wat wel kh bevat.
koolhydraten zijn ook essentieel in de cut, je kan geen schema maken met k/v/e van 0/80/20. Dus alsjeblieft een goed onderbouwd argument graag

EDIT:

Dus een paar worteltjes en een stuk komkommer is niet slecht om even voor het slapen gaan naar achteren te werken (ik neem er ook Miscellar Casseine bij van B&F shop).

Laatst bewerkt:
Kijk het gaat uiteindelijk om het totale plaatje je moet minder kcal binnenkrijgen dan dat je nodig hebt. Alleen met KH is de controle over je eten moeilijker omdat je insuline steeds stijgt wat als gevolg heeft dat je steeds honger krijgt. Ik zeg niet dat je geen KH moet eten minder veel minder. Even een simpel eet schema

Ontbijt : omelet van 3 eieren met 300g kipfilet en tomaten,komkommer
lunch: 2 stukken fruit ( appel, sinaasappel,kiwi)
daarna niks meer eten en gaan trainen.
Na je training rijst/aardappelen/brood in mate ! met vlees, en veel groenten. Waarom na je training en niet ervoor ?
Je glycogeen voorraad is uitgeput na je training en die vul je aan met KH, voor de training is die nog vol dus waarom voor de training KH eten ? Voor energie ? dat zit echt tussen je oren gewoon knallen je zult zien dat je gewoon energie hebt als je niet denkt omg ik heb geen KH dus ook geen energie.

Op dagen dat je geen KT doet heb je eigenlijk geen KH nodig, als er geen KH in je systeem zitten haalt je lichaam het gewoon uit je vet reserves.

Hmm, ok dit vind ik dus wel een goed onderbouwd argument. Hier vroeg ik om. Maar wat je nu bedoeld is dus dat ik geen carbs moet eten voor de training (vooral bij het ontbijt, want dan heb je het toch juist nodig)?
Want ik train meestal rond 8/9 uur tot 10 en daarna ga ik douchen en eet ik eventjes een heel klein beetje en ga ik naar bed. Ik heb geleerd dat koolhydraten vlak voor het slapen gaan geen goed doen aan je lichaam omdat je lichaam dan in de rust stand zit en dus vrijwel nihil aan kh verbruikt. Wat is de beste oplossing daarvoor?

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven