XXL Nutrition

Steek die OV-chipkaart maar......

• Topic Starter Topic Starter
ov_chip.jpg

Even een staatje gemaakt om te laten zien dat het systeem verrot is. Bijna geen enkele in het voordeel van de reiziger, alleen voor een paar hele kortjes ritten een miniem voordeel en bij langere ritten telkens een vrij groot verschil met de kosten van een strippenkaart.

Kom in belgie wonen dan erick, hier heb je geen ov-chipkaarten.

in before 'ook geen regering' grappen.

ov_chip.jpg

Even een staatje gemaakt om te laten zien dat het systeem verrot is. Bijna geen enkele in het voordeel van de reiziger, alleen voor een paar hele kortjes ritten een miniem voordeel en bij langere ritten telkens een vrij groot verschil met de kosten van een strippenkaart.

woon je in haag?

Ov is ook zo kansloos. Zitten gemiddeld 3 verschillende soorten personen in:
- paupers
- scholieren
- groenlinks figuren met een aktetas. (of zijn dat Jehova's op reis?)

Haha, ik ben exact die laatste. Ov is echt geweldig!

Oplossing is simpel. Ga gewoon weer studeren.

Iemand die mij misschien kan helpen? Ik was begin dit jaar nog student met een ov, echter ben ik gestopt met de opleiding en heb ik mijn ov stopgezet. Tussen de tijd dat ik hem stop had gezet en dat die daadwerkelijk stop werd gezet door dat bedrijf zat enige tijd, waarin ik hem gewoon gebruikte. Ik had er wel 35 euro opgezet voor het geval dat ie het niet meer deed. In deze tijd checkte ik vaak in om te kijken of die het nog deed als OV of niet, en vergat dan vaak uit te checken. Nu opeens was die geblokkeerd, dus ik vragen wat de oorzaak was en ze zeiden je bent 3x vergeten uit te checken. Dus ik zeg oke kunt u hem onblokkeren? -Nee dat kunnen wij niet doen, dan moet u bij DUO zijn. Dus ik naar DUO bellen, die zeggen nee daar gaan wij niet over. Daarna een paar keer van het kastje naar de muur gestuurd door DUO en NS, waarna een medewerker van DUO mij vertelde dat ik mijn OV ook op had moeten zeggen bij de automaat dmv een bestelling, maar dat die tijd verstreken was en ik het nu door de NS medewerkers moest laten doen. Daarna weer daarheengegaan maar die wisten van niks. Ook werd me verteld dat alleen mijn weekOVabbo was geblokkeerd maar weekend niet, dit weekend kon ik hem echter ook niet gebruiken.

Lang verhaal en ik weet niet of jullie het hebben kunnen volgen, maar weet iemand wat ik kan doen?

Haha waarschijnlijk is die gewoon via DUO geblokkeerd, je kan via de NS site je kaart omzetten in een reizen op saldo kaart, is heel simpel.
Had precies hetzelfde, in het weekend deed die het nog inderdaad.

Als je nog vragen hebt moet je maar PMen :p

Oplossing is simpel. Ga gewoon weer studeren.

Goede optie inderdaad, gewoon al mijn inkomsten boven de € 13.215,83 laten schrappen, een studie beginnen, studiefinanciering aanvragen en dan een OV-kaart aanvragen. Dat ik daar nog niet aan gedacht heb zeg, leg jij even het verschil bij Dennis?:D

Goede optie inderdaad, gewoon al mijn inkomsten boven de € 13.215,83 laten schrappen, een studie beginnen, studiefinanciering aanvragen en dan een OV-kaart aanvragen. Dat ik daar nog niet aan gedacht heb zeg, leg jij even het verschil bij Dennis?:D
Wil wel ruilen. Jouw overschrijdende inkomsten tegen mijn OV studenten kaart.

- paupers
- scholieren

- Mensen die in A'dam werken.

---------- Toegevoegd om 17:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:59 ----------

- paupers
- scholieren

- Mensen die in A'dam werken.

(Nee, niet ik.)

Ben ook 40 cent per dag extra kwijt als ik met de chipkaart reis, ik koop dus mooi altijd een kaartje!

Sowieso nooit een 1-uur kaart kopen. Gewoon een anonieme kaart kopen voor 7euro. Anders ben je steeds 2.60 kwijt. Belachelijke prijs overigens, maar op termijn goedkoper.

Wat had je dan verwacht? Dat het OV beter en goedkoper zou worden? Zo naïef ben je tog niet?

Wat had je dan verwacht? Dat het OV beter en goedkoper zou worden? Zo naïef ben je tog niet?

Jawel, je weet toch dat ik een sheeple ben.

Als je misschien de ontwikkelingen gevolgd had rond die OV-shitkaart had je ook kunnen lezen dat de kosten gelijk zouden moeten blijven voor een gemiddelde rit. Dat is dus duidelijk niet het geval. Heb 1 voorbeeld aangehaald maar kan dat zo ook op andere lijnen toepassen.

Ik heb het gevolgd en ik heb er nooit vertrouwen in gehad en ben dus ook nooit teleurgesteld geraakt omdat het ook niet bepaald verrassend is dat dit ging gebeuren.

Jammer dat de regering er niets aan doet maar aangezien ik daar ook geen vertrouwen in heb verbaasd dat me ook niet.

En dan nog maar te zwijgen over de talloze keren dat het OV-Kaart uitlog portje niet werkt en er nog eens 5€ van je kaart word afgeschreven omdat het systeem denkt dat je tot de eindhalte bent gegaan.. Al meerdere malen gehad in Gouda, en je gaat ook meestal dan niet direct mailen om geld retour te krijgen...

looool

Terug
Naar boven