Fitness Seller

Stelling: Roker heeft minder recht op nieuwe long

Peiling Peiling Roker heeft minder recht op nieuwe long

• Totaal stemmers
    74
Ik volg je voorbeeld niet echt en zie ook niet in hoe dat een argument is.

Integendeel, dit is perfect uitvoerbaar en zal mensen stimuleren om gezonder te gaan leven. Weet je wat niet uitvoerbaar is? het systeem zoals het nu bestaat, dat is namelijk niet lang meer betaalbaar.

Prima, dan krijg je ook geen stuiver meer als je ziek wordt.

Mijn voorbeeld was om aan te geven, hoe bekrompen en onzinig het is, wat je voorstelt. Dat het niet uitvoerbaar is, lijkt me logisch. Tenzij je iets van 100.000 ambtenaren op gaat leiden om iedereen te controleren op zijn "gezonde" leefsT.
Gelukkig mag men hier niemand geneeskundige hulp weigeren, dus zullen ze me altijd helpen, wanneer het nodig is. Overigens maak ik praktisch 0,0 gebruik van onze medische geneeskunde en betaal ik dus eigenlijk al jaren voor jan met de korte achternaam mijn zorgpremie.

ik vind het een mensenleven toch evenveel waard dan het ander, al lopen sommigen zelf in hun ongeluk, dan nog

ik vind het een mensenleven toch evenveel waard dan het ander, al lopen sommigen zelf in hun ongeluk, dan nog

Nja ik weet het niet zo goed! roken is een verslaving, het is iets waar mensen op den duurt weinig meer tegen kunnen doen! Daarom vind ik het een beetje twijfelachtig om hierover te oordelen! Als roken nou niet verslavend was, was het namens mij zeker een 'JA''.

@Lumey: erg goed topic

Mijn voorbeeld was om aan te geven, hoe bekrompen en onzinig het is, wat je voorstelt. Dat het niet uitvoerbaar is, lijkt me logisch. Tenzij je iets van 100.000 ambtenaren op gaat leiden om iedereen te controleren op zijn "gezonde" leefsT.
Gelukkig mag men hier niemand geneeskundige hulp weigeren, dus zullen ze me altijd helpen, wanneer het nodig is. Overigens maak ik praktisch 0,0 gebruik van onze medische geneeskunde en betaal ik dus eigenlijk al jaren voor jan met de korte achternaam mijn zorgpremie.
Je moet helemaal niemand opleiden of extra in dienst nemen. Een dokter kan perfect een diagnose maken zoals hij dat al jaren doet.

Of een ziekte voortkomt uit eigen grove fouten of door factoren waar men geen vat op heeft is goed te bepalen tegenwoordig.

Ik vind juist de huidige situatie onzinnig, je gaat mensen belonen om ongezond te leven en mensen bestraffen omdat ze hun best doen zo gezond mogelijk te blijven?

Overigens valt de verzekering niet weg onder mijn voorstel, iedereen blijft verzekerd, alleen zal men iets minder krijgen als er eigen schuld in het spel is.

Wat gebeurd er als je met je auto iemand aanrijd en je bent in fout? Krijg je dan ook evenveel geld? Dacht het niet, nee je moet het allemaal zelf betalen. Waarom zou de zorg verzekering anders moeten zijn? Het risico is net zo groot.

Als iemand bewust de beslissing neemt een verhoogd risico te lopen om peperdure behandelingen noodzakelijk te maken, prima, maar laat hij het dan zelf betalen. Ik hoef toch ook niet andermans autoverzekering te betalen? Als je wil autorijden of roken prima, maar betaal zelf de extra risico's aub.

Wat mighty zegt over dat het vaak moeilijk uitvoerbaar is klopt, maar waar mogelijk mag de aanstichter zelf betalen vind ik. Daarom is accijns op sigaretten ook zo terecht bijvoorbeeld.

Jullie hebben het nu over een duidelijk voorbeeld als roken. Hoe zit dat dan met andere zaken? waar trekken jullie de grens? Wat is in jullie ogen gezond? Dat kan wel enorm verschillen met wat ik gezond vind of wat anderen gezond vinden.

Jullie hebben het nu over een duidelijk voorbeeld als roken. Hoe zit dat dan met andere zaken? waar trekken jullie de grens? Wat is in jullie ogen gezond? Dat kan wel enorm verschillen met wat ik gezond vind of wat anderen gezond vinden.

Inderdaad ...

Zo kan iedereen wel iets bij een ander vinden waardoor hij/zij uit de boot
zou vallen voor een orgaan ...

Alcoholisten, drugsgebruikers, mensen die AS gebruiken, mensen die extreme
sporten doen, de yuppies die constant met de gsm aan het hoofd lopen,
of zelfs mss een huisvrouw die door veelvuldig gebruik van de microgolf-oven
kanker krijgt aan een orgaan en wat genezen zou zijn door een transplantatie
... ze hebben het allemaal zelf gezocht dan? Want ze wisten toch allen de
risico's die aan alles vasthingen?

Als iemand bewust de beslissing neemt een verhoogd risico te lopen om peperdure behandelingen noodzakelijk te maken, prima, maar laat hij het dan zelf betalen. Ik hoef toch ook niet andermans autoverzekering te betalen? Als je wil autorijden of roken prima, maar betaal zelf de extra risico's aub.

Wat mighty zegt over dat het vaak moeilijk uitvoerbaar is klopt, maar waar mogelijk mag de aanstichter zelf betalen vind ik. Daarom is accijns op sigaretten ook zo terecht bijvoorbeeld.

Ik heb bv 14 jaar gerookt maar 9 jaar geleden gestopt.
En nu?

Ik heb de rest van de posts niet gelezen dus ik weet niet of
dit argument al naar voren is gebracht.

Ik heb bv 14 jaar gerookt maar 9 jaar geleden gestopt.
En nu?

Ik heb de rest van de posts niet gelezen dus ik weet niet of
dit argument al naar voren is gebracht.

same here ... 12 jaar gerookt en 3 maanden gestopt ...
na 5 jaar zijn je longen genezen ... dus ja ... en nu?

Nee, op die manier is het niet te doen. Verhoog dan de ziektekosten voor bepaalde groepen mensen. Betaal me ieder jaar suf aan ziektekosten en maak er 0,0 gebruik van...

Terug
Naar boven