- Waardering
- 52
Ik heb ja gestemd, maar dan wel onder voorwaarden. Als een roker en een niet roker precies even veel baat hebben bij een donorlong en er zijn verder geen andere belangrijke criteria (leeftijd bijvoorbeeld) om te kiezen dan zul je uiteindelijk denk ik maar de voorkeur moeten geven aan degene die het meest zijn best heeft gedaan om zijn longen gezond te houden. Bovendien heeft de niet roker de beste papieren om optimaal te profiteren van zijn nieuwe longen, hij verpest ze immers niet gelijk opnieuw...
Als roker kan je het vind ik niet echt maken om ook nog eens de longen 'op te eisen' van mensen die niet willens en wetens een ziekte-risico van 50% aanvaarden door te roken. Als rokers niet bestonden was er immers misschien niet eens een tekort aan donorlongen.
Als roker kan je het vind ik niet echt maken om ook nog eens de longen 'op te eisen' van mensen die niet willens en wetens een ziekte-risico van 50% aanvaarden door te roken. Als rokers niet bestonden was er immers misschien niet eens een tekort aan donorlongen.