XXL Nutrition

Stem vooral op CDA

apfelstrudel

Superior Athlete
Waardering
61.740
Wat een fokking jostie blijft het ook. Ik zou me haast schamen dat ons land zo'n kontenlikker als leider heeft.
Verbazing in Tweede Kamer over uitspraken Balkenende

HILVERSUM - In de Tweede Kamer is met verbazing gereageerd op de ruimte die premier Jan Peter Balkenende dinsdag openliet voor het opnemen van gevangenen uit de omstreden gevangenis Guantanamo Bay.
m1dzdhuaoecb.jpg

Balkenende zei na zijn gesprek met de Amerikaanse president Barack Obama dat het kabinet bereid is over de opvang van gevangenen na te denken, als de aangekondigde sluiting van de gevangenis daarop vast zou zitten.
Volgens kabinet en Tweede Kamer moeten de Verenigde Staten het probleem in beginsel zelf oplossen en kan er wel hulp geboden worden bij juridische obstakels.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ander geluid

PvdA-Kamerlid Martijn van Dam zegt niet te begrijpen, waarom de premier in Washington plotseling een ander geluid heeft laten horen.
Van Dam sluit niet uit dat Balkenende onder de indruk was van de Oval Office en vervolgens toezeggingen heeft gedaan.

Standpunt

Ook CDA-Kamerlid Maarten Haverkamp gaat ervan uit dat het kabinetsstandpunt onveranderd is gebleven. ''Het is een probleem van de Amerikanen en zij dienen dat in eerste instantie zelf op te lossen.''
Pas nadat de Verenigde Staten zelf hun verantwoordelijkheid hebben genomen en er in Europa sprake is van een gezamenlijke aanpak, ''kan uiteindelijk Nederland misschien iets doen''.

Braafste jongetje

De kleinste regeringspartij ChristenUnie zou Balkenende kunnen steunen, maar dan moet er volgens Kamerlid Joël Voordewind wel een gezamenlijke aanpak in Europa zijn.
''We moeten niet als het braafste jongetje van de klas gevangenen willen opnemen, terwijl de rest van Europa de deur dicht houdt.''

Oppositie

In de Kamer willen alleen oppositiepartijen VVD, D66 en GroenLinks de Verenigde Staten te hulp schieten. Zij vinden dat ons land het niet kan maken om wel aan te dringen op sluiting van de gevangenis, maar de Amerikanen dan niet te helpen de pijn te verlichten.
PVV-leider Geert Wilders vindt dat Balkenende een ''enorme blunder'' heeft begaan door ''slaafs'' te buigen voor Obama.
''Een totaal gebrek aan leiderschap van Balkenende. Hij had natuurlijk keihard moeten weigeren. We moeten geen van die boeven hier in Nederland hebben'', aldus Wilders.

Inzage

Als Nederland gevangenen uit de omstreden gevangenis Guantánamo Bay opneemt, moet ons land hun hele dossier kunnen inzien om te weten om wie het gaat.
Dat zei minister Ernst Hirsch Ballin van Justitie woensdag in het Radio 1 Journaal.

Sluiting

Volgens hem zou daar alleen sprake van kunnen zijn als er nog een paar gevangenen overblijven en de aangekondigde sluiting van de gevangenis daardoor in gevaar komt.
Enkelen
Mocht het zo ver komen, dan zal het om ''hooguit enkelen'' gaan, benadrukte Hirsch Ballin.

Europa

Hij wees erop dat sommige Europese landen al hebben gezegd dat ze enkele gevangenen uit Guantanamo Bay willen opnemen.
''Er is geen enkele reden om ervan uit te gaan dat Nederland veel meer dan dat moet doen'', aldus de minister.
Hij stelde verder dat Nederland eigenlijk niet zit te wachten op gedetineerden die hebben vastgezeten in het Amerikaanse kamp.

Iemand die uitspraken doet zoals ''zonder geloof kun je niet functioneren'' neem ik sowieso al niet serieus,

''Een totaal gebrek aan leiderschap van Balkenende. Hij had natuurlijk keihard moeten weigeren. We moeten geen van die boeven hier in Nederland hebben'', aldus Wilders.

Zo is het Geert!!!

Er is geen bewijs dat die gevangenen iets hebben gedaan, daarom worden ze ook vrijgelaten .. het zijn gewoon burgers uit moslimlanden die gewoon opgepakt zijn zonder enige redenen en 5 jaar lang zijn gemarteld in Cuba .. in eigen land zijn ze niet veilig

Nu moet USA en zijn bondgenoten maar een oplossing zoeken voor hun zieke shit

beter guantanamo opengelaten daar als er geen plaats is voor die gevangen, iig moeten ze in isolatie gezet worden

CDA baseert standpunten vanuit religieus oogpunt. Ook is het CDA veel te conservatief. Wat een ruk-partij vind ik dit, net zo erg als de PVV. Ik wil een nuchtere partij met een progressieve instelling aan de macht zien. Onze volgende regering zou als belangrijkste punt het recht op vrijheid moeten waarborgen. Verder wil ik een partij die zonder belachelijke vooroordelen zaken naast elkaar kan leggen en op basis van feitelijk geconstrueerde informatie beslissingen maakt die invloed hebben op het reilen en zeilen van dit land. Ik zou nu stemmen op D66, al ben ik het niet met alles eens in hun programma. Deze partij heeft naar mijn idee de no-nonsense instelling die ik wil zien, niet dat dramatische gebeuren van de PVV of dat diep trieste conservatieve geneuzel van een religieuze partij. Sowieso een partij waarin men gelooft in sprookjes ( bijbel anyone?) zou bij voorbaat al geschorst moeten worden voor deelname aan de verkiezingen. Maar goed, in een democratie heeft elke burger inbreng dus zal ik er maar mee moeten leven dat er blijkbaar een hele lading aan mensen gelooft in bullshit.

Ik snap het niet. Was de US of A niet ooit deels bedoelt om gevangenen uit Europa/Engeland naar toe te verbannen. Waarom gevangenen dan nu weer bij ons onderbrengen? We hebben niet eens een gevangenis systeem dat werkt, dwz: veel te kort verblijf in te luxe kamer.

Wat moeten wij met hun troep...we hebben zelf nog genoeg criminelen vrij rond lopen die een gevangenisstraf verdienen i.p.v. een taakstrafje.

Ik snap het niet. Was de US of A niet ooit deels bedoelt om gevangenen uit Europa/Engeland naar toe te verbannen. Waarom gevangenen dan nu weer bij ons onderbrengen? We hebben niet eens een gevangenis systeem dat werkt, dwz: veel te kort verblijf in te luxe kamer.

Nee dat was Australie.

Er is geen bewijs dat die gevangenen iets hebben gedaan, daarom worden ze ook vrijgelaten .. het zijn gewoon burgers uit moslimlanden die gewoon opgepakt zijn zonder enige redenen en 5 jaar lang zijn gemarteld in Cuba .. in eigen land zijn ze niet veilig

Nu moet USA en zijn bondgenoten maar een oplossing zoeken voor hun zieke shit
GAST dat geloof je toch zelf ook niet!! De meeste van die mensen zijn gewoon verdacht van keiharde terreur en beraming van (zelfmoord)aanslagen. Al-Qaida-tuig van de bovenste richel.

Alsof de VS zonder reden willekeurige burgers oppakt en ze zomaar martelt... Lekker naief om zoiets te denken. En lekker makkelijk om zo de VS in een negatief daglicht te stellen. Je kunt hier pas uitspraken over doen als je hun dossier hebt ingezien.

Dat er soms geen direct bewijs is ze op te pakken, betekent niet opeens dat ze niks misdaan hebben. Niet netjes om ze zonder proces vast te zetten, maar gelóóf me dat het geen lieverdjes zijn.

Alsof de VS zonder reden willekeurige burgers oppakt en ze zomaar martelt... Lekker naief om zoiets te denken. En lekker makkelijk om zo de VS in een negatief daglicht te stellen. Je kunt hier pas uitspraken over doen als je hun dossier hebt ingezien.

Dat er soms geen direct bewijs is ze op te pakken, betekent niet opeens dat ze niks misdaan hebben. Niet netjes om ze zonder proces vast te zetten, maar gelóóf me dat het geen lieverdjes zijn.

:roflol:....gast! :roflol:

Er komen ook niet regelmatig mensen vrij die veroordeeld waren, maar toch uiteindelijk onschuldig bleken. :rolleyes:

:roflol:....gast! :roflol:

Er komen ook niet regelmatig mensen vrij die veroordeeld waren, maar toch uiteindelijk onschuldig bleken. :rolleyes:
waar uiteindelijk geen BEWIJS voor gevonden was.

Dat je volgens het rechtsysteem onschuldig bent tot het tegendeel bewezen is, betekent niet automatisch dat je ook echt onschuldig bént. Soms WEET je gewoon dat iemand schuldig is, maar kan het alleen niet bewezen worden.

Natuurlijk, Guantanamo zit vol met schuldigen. Als ze echt schuldig zijn kan je ze ook berechten maar daar schort het nogal aan. Als je iemand zonder bewijs oppakt ben je toch al verkeerd bezig als overheid. Een lange baard betekent nog niet dat je een extremist bent.

Ach. We hebben hier toch ruimte genoeg? Laatst nog gehoord dat we veel cellen vrij hebben.
Zou er geen probleem mee hebben om een aantal gevangenen over te nemen, als daarmee een gevangenis zoals guantanamo bay gesloten kan worden.

GAST dat geloof je toch zelf ook niet!! De meeste van die mensen zijn gewoon verdacht van keiharde terreur en beraming van (zelfmoord)aanslagen. Al-Qaida-tuig van de bovenste richel.

verdachtmakingen maakt nog niet schuldig.

de USA zijn grotere terroristen dan al-qaida... dat is ondertussen toch wel duidelijk? de hele wereld buigt onder de waanzin van onze 'vrienden'.

al-qaida is trouwens een amerikaanse uitvinding uit de tijd van de oorlog tussen afghanistan/rusland. het was letterlijk een database/lijst van verzetstrijders die notabene door de amerikanen gesponserd werden.

ik denk dat je of goedgelovig, eenzijdig geinformeerd danwel naief bent in dit opzicht.

Niemand weet op welke gronden ze zijn opgepakt. Maar ik geloof gewoon niet dat daar onschuldige mensen zitten. Hooguit mensen die zonder afdoende bewijslast zijn opgepakt. En in een beschaving als de onze is dat wel ontoelaatbaar, maar na de aanslagen op 11 september kan ik me voorstellen dat dat gebeurd is.

Hoeveel aanslagen zijn er zonder onze weet misschien wel niet voorkomen doordat 'onschuldigen' gemarteld zijn?
Als je 100% aanleiding hebt aan te nemen dat iemand een aanslag heeft voorbereid, maar geen bewijs, moet je iemand dan niet oppakken, met als risico dat er misschien honderden mensen doodgaan?
Mag je iemand martelen als je daarmee een aanslag op duizenden onschuldigen kan voorkomen?

Als jullie denken dat de VS met hun zeer geavanceerde inlichtingendiensten, waar heus moraal heerst, zomaar willekeurig onschuldige burgers gaat oppakken, ben je mooi naief.

@rusher. Nee ik denk gewoon logisch na. Ik ga niet als de menigte de VS als grote boeman zien, alleen om het feit dat er geen massavernietigingswapens zijn gevonden. In eerste instantie stond iedereen achter de VS, pas toen er niks gevonden werd kwam de haat en twijfel. En achter de schermen gebeurd er gewoon veel meer dan wij weten.

noem de amerikaanse beschaving AUB niet de onze, ik moet bijna kotsen.

Ach. We hebben hier toch ruimte genoeg? Laatst nog gehoord dat we veel cellen vrij hebben.
Zou er geen probleem mee hebben om een aantal gevangenen over te nemen, als daarmee een gevangenis zoals guantanamo bay gesloten kan worden.

Net zoals de Somalische piraten, zal het ook hun hier prima bevallen denk ik! Hier hoeven ze geen zeepjes te rapen, maar kunnen ze beetje spelen op hun PS3 i.c.m. een flatscreen televisie. Terwijl men hiermee bezig is, bereiden de koks alweer een 'gangen-menu' klaar, waar men uit kan kiezen! Met een beetje geluk is het nog halal ook! :o

Terug
Naar boven