Fitness Seller

Stemwijzer 2010

IK kwam uit op PvdA.
Ken niets van de Nederlandse politiek.
Ben ik nu links?

Ah centrum partij.
Dan klopt het volledig.
Goede test!

And the winner is...

PVV.

PVV
Trots op Nederland
ChristenUnie
CDA
PvdA
SP
VVD
SGP
Partij voor de Dieren
GroenLinks
D66

PVV (Duidelijk het meest)
Trots op nederland
CDA, VVD, SP, PVDA (allen gelijk)
De rest een stuk kleiner...

Vvd
pvv
ton
cda
d66

Hoe onbetrouwbaar, ik heb een totaal verschillend resultaat op beide sites. Ook staan er partijen tussen waar ik nooit op zou stemmen. Waarschijnlijk omdat de vragen zo slecht gesteld werden dat ik voor de verkeerde keuze heb gestemd, of omdat er te weinig vragen waren om een globaal beeld te krijgen. Wat een fail die stem-sites.

Ik denk wel dat de VVD voor mij nog de minst slechte keuze zou zijn indien ik zou stemmen in Nederland.

Hoe onbetrouwbaar, ik heb een totaal verschillend resultaat op beide sites. Ook staan er partijen tussen waar ik nooit op zou stemmen. Waarschijnlijk omdat de vragen zo slecht gesteld werden dat ik voor de verkeerde keuze heb gestemd, of omdat er te weinig vragen waren om een globaal beeld te krijgen. Wat een fail die stem-sites.

Wat was de uitslag dan?

Met de vorige verkiezingen kwam er bij mij CDA uit, terwijl toen ik keek met welke antwoorden ik de meeste overeenkomsten dit toch echt de PVV bleek te zijn, maar bij heel veel vragen was het standpunt van de PVV "geen mening" dus kon ik daar geen overeenstemming mee hebben... :o

Bij de ene stond VVD, CDA en PVV bovenaan (ongeveer gelijke score elk). Bij de andere PVDA, Christenunie, VVD en SGP.

Ik ben juist tegen religieuze partijen in de politiek, en meestal tegen hun standpunten. Ook de Pvda zou ik nooit stemmen.

Moet er wel bij vermelden dat niet alle vragen geheel duidelijk waren (ken de problematiek in Nederland niet erg goed) en er dus enkele werden overgeslagen.

IMO moet je toch minimaal 100 duidelijke vragen voorgeschoteld krijgen, en ook moet er op andere manieren nagegaan worden in welke mate je voor een bepaalde partij zou stemmen.

Daarom dit topic, bij mij klopt het ook niet.

Ik zal niet zeggen dat het helemaal niet klopt, er is wel een trend dat rechtse en sociale partijen hoog scoren, waar ik het zeker mee eens ben, maar de religieuze partijen en rechts-extremistische werden er niet uitgefilterd. Wellicht door een gebrek aan de juiste vragen.

Bij stellingvragen is elke vorm van nuance geheel weg gevallen. Niet zo gek dat je dan wel eens op partijen terecht komt wat je niet verwacht.
Maar als je denkt dat je op de PVV zou uitkomen en je komt op GL uit moet je toch wel achter je oren gaan krabben. Net zo met de VVD en de SP. Maar meer centraal gelegen partijen kan je best 'per ongeluk' op uit komen.

• Topic Starter Topic Starter
Vragen die je niet belangrijk vindt kun je ook overslaan anders worden deze meegewogen met als resultaat dat je bij een andere partij komt. Zelf vind ik stemmertracker beter omdat het iets zegt over hoe een partij handelt.

Bij stellingvragen is elke vorm van nuance geheel weg gevallen. Niet zo gek dat je dan wel eens op partijen terecht komt wat je niet verwacht.
Maar als je denkt dat je op de PVV zou uitkomen en je komt op GL uit moet je toch wel achter je oren gaan krabben. Net zo met de VVD en de SP. Maar meer centraal gelegen partijen kan je best 'per ongeluk' op uit komen.
True.

Verder ben ik iemand die vaak in meerdere partijen iets goeds en iets slechts kan terugvinden. Soms zelfs in die mate dat ze quasi gelijk scoren. Dat vindt ik ook het grote nadeel van een particratie. Volgens mij moet er een beter systeem uit te werken zijn, waarbij mensen meer voor standpunten en individuen kunnen kiezen dan voor hele partijen of groepen van personen. Al zal dat misschien een utopie zijn in de ogen van sommigen.

mijn inziens stem je ook niet op een samenraapsel van standpunten maar op een onderliggend ideologisch discours.
En dat is nu net wat die stemwijzers niet uitdiepen.

Terug
Naar boven