Fitness Seller

Sterkste Hand van Nederland 2016 - [GESPONSORD DOOR FITNESS SELLER]

• Topic Starter Topic Starter
Vergeet niet dat op de eerste Arnold Strongman Classic editie (ergens begin 2000) de Inch dumbbell door een aantal internationale top strongman atleten niet van de grond werd getild. Ik dacht dat het toen maar twee (Mark Henry en Phil Pfister) lukte en die stonden altijd al bekend om hun uitzonderlijk sterke grip.

Ik zie Teun deze wel verzetten
Ik hoop het, wil dat niveau graag zien op de wedstrijd. :D

Fatbar is ook heel afhankelijk van hoe grote klauwen je hebt. Hoe verder je je vingers rondom het handvat kunt krijgen hoe 'makkelijker' het is. Zo'n gast als Phil Pfister bijvoorbeeld had echt gigantische kolenschoppen.

Kortom als je echt grote handen hebt kun waarschijnlijk ook zonder specifieke griptraining al behoorlijk goed zijn in fatbar. Waar de jongens met 'normale' handen (zoals ik) gewoon keihard moeten werken...:wl:

Zo'n soort hand zou je dus zeker een voordeel geven met fatbar... (hand van Andre the giant).:eek:

andre-hands.jpg

Klopt allemaal maar Pfister was ook een van de beste op farmers walk en dat zijn relatief dunne handvaten.

Klopt allemaal maar Pfister was ook een van de beste op farmers walk en dat zijn relatief dunne handvaten.

Ja Pfister was natuurlijk ook gewoon waanzinnig sterk. Je wordt ook niet zomaar sterkste man van de wereld. Ik denk dat het Farmers hold onderdeel bij ons ook bijna zeker gewonnen gaat worden door een Strongmantype, want dat ligt al precies in de lijn van waar ze al veel op getraind hebben.

Niks daarvan. Jullie gaan gewoon volle bak trainen op die holds! Minimaal 60sec!

Zag iemand goed reclame maken voor deze wedstrijd in de gym :o

Ja ik was gisteren even bij Fox gym om een flyer te droppen...
Wist niet dat de wedstrijd daar al bekend was en er al iemand mee deed van Fox gym notabene.:hedbang:
Heb daar ook een paar weken getraind, maar was helaas toch te onpraktisch voor mij (te ver weg).

Ja ik was gisteren even bij Fox gym om een flyer te droppen...
Wist niet dat de wedstrijd daar al bekend was en er al iemand mee deed van Fox gym notabene.:hedbang:
Heb daar ook een paar weken getraind, maar was helaas toch te onpraktisch voor mij (te ver weg).
Top Roy.
Aantal jongens die bij mij trainen, trainen daar ook of komen er regelmatig.

2. 2HP / last man standing (50mm)

Nog precies 2 maanden om te trainen gripmonsters!

Nieuw filmpje van onderdeel 3 van de wedstrijd. Hier lift een 14 jarige jongen een inch replica (78kg). De dumbbell op de wedstrijd is plate loaded.
3. Inch type deadlift ('pro dumbbell' / 60mm) / 4 pogingen

Ik zal de komende periode wat filmpjes posten van onderdelen van de wedstrijd. Zowel hier als ook op facebook. [Link niet meer beschikbaar]

1. Grippers / 25mm Block (GHP) / max repetitions in 90sec
Block in het filmpje is anders dan op de wedstrijd.

Deelnemers (max 12):

1. Bob van Genugten / Venlo
2. Geralt Hulshof / Apeldoorn
3. Roy Wolfs / Rotterdam
4. Jacques Jansen / Hoevelaken
5. Paul van Spanje / Dordrecht
6. Xander van Spanje / Dordrecht
7. Eduard Knoote / Dordrecht
8. Beowulf / Rotterdam
9. Michel Koekoek / Heerlen
10. Teun Moors / Weert
11. Marcel Bruin / Alkmaar
12.

Met recht sterke handen uit heel Nederland!

Nog 1 plek te vergeven voor dit unieke evenement!

Bijna alle deelnemers hebben zich officieel ingeschreven voor de wedstrijd, zie openingspost.
De overige deelnemers graag het inschrijfgeld voor 1 oktober overmaken zodat alle shirts in een keer besteld kunnen worden. Na die datum zal inschrijfgeld €5,- omhoog gaan.

4. Floor rotations (60sec) / Silarukov hammer (50mm)
Anders dan op het filmpje moeten deelnemers met hun hand en elleboog contact met de grond houden. Je mag ook niet van hand wisselen.

Ik zal de komende periode wat filmpjes posten van onderdelen van de wedstrijd. Zowel hier als ook op facebook. [Link niet meer beschikbaar]

1. Grippers / 25mm Block (GHP) / max repetitions in 90sec
Block in het filmpje is anders dan op de wedstrijd.

Nog precies 2 maanden om te trainen gripmonsters!

Nieuw filmpje van onderdeel 3 van de wedstrijd. Hier lift een 14 jarige jongen een inch replica (78kg). De dumbbell op de wedstrijd is plate loaded.
3. Inch type deadlift ('pro dumbbell' / 60mm) / 4 pogingen

Waarom andere regels dan in een championship ???
Waarom? Omdat ik deze wedstrijd organiseer en ik het anders wil hebben. :D

Heb je het filmpje bekeken en ook die van andere deelnemers? Het leek nergens op. Ze hebben ook flink wat commentaar gekregen op gripboard over de uitvoering van dit onderdeel. Sommige gasten rollen over de grond waarbij dit rollen je hele arm meetrekt en daardoor je pols zelf nauwelijks meer kracht hoeft te genereren.

Wij hebben dit onderdeel meerdere malen op een strikte manier getest en dan pas test je echt goed hoe sterk je polsen zijn. Niemand had problemen met de strikte uitvoering.
Anders dan op het filmpje moeten deelnemers met hun hand en elleboog contact met de grond houden

Dit is anatomisch voor mij een beetje lastig. Als ik mijn gehele onderarm op de grond houd tijdens de rotatie en ook de onderkant van de steel op de grond houd, bemerk ik dat mijn hand de steel ongeveer 1 cm hoger vast heeft. Dus nogmaals, mijn pols en arm liggen stil op de grond, maar mijn hand lijkt een heel klein beetje speling nodig te hebben om goed te kunnen roteren.
Wat is hierin de tolerantie als je perfecte stil-liggende rotaties maakt met de gehele arm op de grond, echter je hand roteert een klein beetje los?

Ik verneem het graag!
Wanneer jij de steel hoger in je hand sluit maak je een langere arm waarover je moet roteren. Dat vergt meer kracht om te roteren. Het maakt mij verder niet uit of jij de steel hoger in je hand wilt sluiten maar je hand moet tijdens de rotatie contact met de grond houden, niet je pols. Ik zal zaterdag het filmen en anders moet je voor de wedstrijd het onderdeel komen testen.

Laatst bewerkt:
Ik weet uit eigen ervaring en ook wat ik zie bij anderen dat je je hand omhoog haalt wanneer je te zwak bent. Met 4kg kan ik volledig contact houden maar met 5,5kg is het voor mij vrijwel onmogelijk maar ik ben dan ook duidelijk te zwak op dit onderdeel.

Ook ben je bij de rotatie in een richting altijd sterker dan in de andere richting. Mij lukte laatst 1 rep heen maar terug was ik echt te zwak. Dat is een bekend gegeven en wanneer je dit hebt dan mag je met je vrije hand de hamer weer terug roteren (deze rep telt dan niet). Het kan ook zijn dat jouw setup zwaarder is dan die van mij.

De jongens die mijn setup hebben gedaan hadden allen geen probleem om op de juiste manier een aantal reps te maken.

Je maakt het veel te groot nu. Ik denk dat je gewoon MIJN hamer moet proberen en dan zul je merken dat het allemaal niet zo ingewikkeld is.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven