AndroidHealthClinic

Sterkste Hand van Nederland 2016 - [GESPONSORD DOOR FITNESS SELLER]

• Topic Starter Topic Starter
Wat zijn de gewichten ongeveer? Farmer hold bijvoorbeeld
He Teun, farmers zijn 100kg per stuk (holds op tijd).

Inch dumbbell deadlift hoe zwaar je kunt tillen, meer dan 70kg is zeer sterk bijvoorbeeld.
Block pinch is ook max gewicht. In de openingspost staat meer info met foto's van de onderdelen.

1. Grippers
Atleten kunnen kiezen uit 7 grippers van verschillende sterktes (100-110-120-130-140-150-160lb).
Beide handen mag je gebruiken. Grippers mogen gewisseld worden tijdens de 90sec.

2. 2HP block pinch (50mm)
Startgewicht zal 40kg zijn en in stappen van 5kg/2,5kg/1,25kg worden verhoogd (scheidsrechter bepaald welk gewicht).
Het is verplicht om alle beurten te tillen.

3. Inch dumbbell deadlift (pro dumbbell)
Atleet geeft startgewicht op. Bij een succesvolle beurt geef je het volgende gewicht op. Bij het falen van een poging val je direct af.
Je mag beide handen gebruiken bij dit onderdeel.

4. Wrist – floorrotations (60sec)
Hamer van 5,5kg (28cm lang) roteren op de grond. Hand en elleboog moeten contact met de vloer houden en het gewicht mag niet stuiteren.
Je mag NIET van hand wisselen.

5. Farmerholds 100kg – max time

6. Grip medley (90sec)
Glob 10kg / Blob 20kg (9,2cm boven - 11cm midden) / Hub 20kg / Vbar 75kg / Revolving Handle Silarukov 60kg / Kettlebell bottom up press 24kg
Je mag beide handen gebruiken bij dit onderdeel.

Laatst bewerkt:
Voor zover ik er de spullen voor in huis heb train ik nu specifiek de wedstrijdonderdelen (afgezien van de medley), daarnaast doe ik algemene powerlifting (achtige) training. Ik merk wel dat de focus op deze wedstrijd me een extra boost heeft gegeven in mijn training. Ergens naartoe werken werkt toch beter dan alleen maar voor jezelf trainen volgens mij.

En jij Ouwe rammer? En volgens mij heb jij toch ook een aantal dingen speciaal in elkaar geknutseld voor deze wedstrijd?

Klopt! , maar de vakantie en een verbouwing vertragen het trainings proces tot aan de contest. Ik hoop dat ik op tijd klaar ben om wat te kunnen betekenen en wie weet!
Ik ben een 'old school' sporter en volg geen beproefde en bewezen schema's. Waarschijnlijk doe ik volgens alle sport wetten alles fout, maar eigenwijs als ik ben, geloof ik in wat ik doe en heb er vooral erg veel plezier in.
Ik heb inderdaad wat dingen gemaakt, zoals de hamer, Vbar, hub, pinch block en de Farmers zijn bijna af.

Klopt! , maar de vakantie en een verbouwing vertragen het trainings proces tot aan de contest. Ik hoop dat ik op tijd klaar ben om wat te kunnen betekenen en wie weet!
Ik ben een 'old school' sporter en volg geen beproefde en bewezen schema's. Waarschijnlijk doe ik volgens alle sport wetten alles fout, maar eigenwijs als ik ben, geloof ik in wat ik doe en heb er vooral erg veel plezier in.
Ik heb inderdaad wat dingen gemaakt, zoals de hamer, Vbar, hub, pinch block en de Farmers zijn bijna af.
Klinkt goed het ontbreekt je niet aan inzet en enthousiasme.
Verder denk ik dat je jezelf onderschat of het is een tactiek om de tegenstanders om de tuin te leiden en dan 29 oktober de titel weg te slepen. :D

Leuk initiatief! Zal er nog een nachtje over slapen.
Zou mooi zijn als wij je erbij hebben. Sterkste man atleten zijn meer dan welkom om hun gripkracht te laten zien.

Zou mooi zijn als wij je erbij hebben. Sterkste man atleten zijn meer dan welkom om hun gripkracht te laten zien.
@g-men

Voor het gripper onderdeel staat de block op 30 mm op de poster, in de beginpost en in de training bij PHD hebben we 25 mm gebruikt, is dit aangepast?
En ook geen bottum up kettlebell press? :( eindelijk een onderdeel waar ik op kon scoren

Laatst bewerkt:
Dat is scherp opgemerkt van je. Ik kijk of ik het nog kan aanpassen in de poster maar het is inderdaad 25mm block met grippers en de KB bottom up press komt er inderdaad in. Zo staat het nu ook in de openingspost.

Klinkt goed het ontbreekt je niet aan inzet en enthousiasme.
Verder denk ik dat je jezelf onderschat of het is een tactiek om de tegenstanders om de tuin te leiden en dan 29 oktober de titel weg te slepen. :D

Ik onderschat mezelf niet, want anders deed ik niet mee, echter heb ik totaal geen referentie, dus zodoende!
Een ferme grip is er bij mij wel aanwezig anders zou ik de CoC3 niet in 2 jaar tijd dicht krijgen en ik ben er trouwens ook nog lang niet klaar mee, maar dat ter zijde. Het is wel zo dat ik met het aankondigen van deze fantastische grip festiviteit pas ben begonnen met alle andere soorten grip en merk dat je alleen met een goeie knijpkracht niet helemaal wegkomt. Het zijn allemaal disciplines op zich, waar opnieuw techniek, specifieke kracht en toewijding voor nodig is.
Eigenlijk begint alles weer van voren af aan en dan is een paar maandjes wel weinig om op het toppen van je kunnen te geraken.
Dit geldt op enkele uitzonderingen na, natuurlijk voor iedereen en daarom is het toegankelijk voor ieder die gewoon sterke klauwen heeft.

Daarom voor degene voor wie het de interesse wekt zouden zich gewoon op moeten geven om er die allereerste keer bij te kunnen zijn. Ik denk namelijk dat dit niet de laatste keer zal zijn en hoe mooi is het om er vanaf het begin bij te zijn geweest:flex::thumbs:

Mark nog een vraagje over de pro dumbbell lift. Is er voor iedere poging een tijdslimiet waar binnen je meerdere pogingen mag ondernemen? Ik kan me voorstellen dat je het gewicht bijvoorbeeld met rechts net niet omhoog krijgt, maar vervolgens met links wel, of andersom. Zou dat mogen?

Aantal van die dingen nooit gedaan maar lijkt me wel leuk om mee te doen. Weet je meteen waar je aan moet werken voor de volgende keer. Zet me er maar bij.
Mark nog een vraagje over de pro dumbbell lift. Is er voor iedere poging een tijdslimiet waar binnen je meerdere pogingen mag ondernemen? Ik kan me voorstellen dat je het gewicht bijvoorbeeld met rechts net niet omhoog krijgt, maar vervolgens met links wel, of andersom. Zou dat mogen?
Eigenlijk niet net als bij een echte deadlift 1 poging maar omdat dit het eerste jaar is wil ik alle atleten dan nog een kans geven met de andere hand de lift te doen. Je krijgt zodra je de dumbbell aanraakt 30sec en mag bij falen alleen de andere hand 1x gebruiken.

Ik zal de komende periode wat filmpjes posten van onderdelen van de wedstrijd. Zowel hier als ook op facebook. [Link niet meer beschikbaar]

1. Grippers / 25mm Block (GHP) / max repetitions in 90sec
Block in het filmpje is anders dan op de wedstrijd.

Aantal van die dingen nooit gedaan maar lijkt me wel leuk om mee te doen. Weet je meteen waar je aan moet werken voor de volgende keer. Zet me er maar bij.

Kijk aan! goed man! Dit is precies wat ik bedoelde met mijn laatste post! Het is voor iedereen nieuw, dus gewoon rammen en kijken waar je staat aan het eind!
:headbang: :wl: :flex::rocker:

Zo werkt dat bij sterkste man ook. Als je geen wedstrijden doet weet je niet waar je aan moet werken, en alleen dan kom je op een hoger niveau. Geeft ook altijd een drive om bepaalde gewichten te halen.

Het huidige WR op de Two Hand Pinch. Deze set-up is waarschijnlijk ook nog iets zwaarder dan het pinch block, dat wij gaan gebruiken.
Ongelofelijk. ca. 125kg!

Laatst bewerkt:
Ok nog eentje dan voor alle grip novices. Persoonlijk denk ik dat dit de beste fatbar 'feat' ooit is. De millennium dumbbell is de inch dumbbell op steroïde. Die dumbbells wegen ca. 105kg per stuk met een handvat zo groot als een cola blikje...

Echt idioot sterk. Vooral die laatste van Laine Snook.
Je weet pas wat het is als je zo'n dumbbell in je handen hebt gehad.
Benieuwd of op de wedstrijd iemand de 78kg (inch gewicht) gaat tillen.

Echt idioot sterk. Vooral die laatste van Laine Snook.
Je weet pas wat het is als je zo'n dumbbell in je handen hebt gehad.
Benieuwd of op de wedstrijd iemand de 78kg (inch gewicht) gaat tillen.
Heb met mijn poezelige handjes in juli al 63 kg easy getrokken, kan met niet voorstellen dat de echte grip jongens hier niet ver boven komen dus zorg maar voldoende schijven die 78 kg gaat eraan!! :fire:

Ga jij die 78kg dan pakken? Dat wil ik zien!

Terug
Naar boven