AndroidHealthClinic

Sterkste Hand van Nederland 2016 - [GESPONSORD DOOR FITNESS SELLER]

Bezoekers in dit topic


Ik ben 8 weken geleden aan mijn schouder geopereerd. Ik zit nu nog midden in de revalidatieperiode, ben bang dat nu nog 2.5 week te vroeg is om dan al aan een wedstrijd deel te nemen. Vooral de Kettle belt bottum up press en de floor rotations zijn echt nog een nog go voor me...

Wel een gaaf initiatief waar ik zeker aan mee doe volgend jaar!
 
Woow meen je niet, is dit die 78kg inch dumbbell? Die heb ik wel gelift:D
je weet dat dit niet kan. Claimen dat je de inch lift en niet meedoen! :mad::p

Waar heb je die dan gelift want in Nederland zijn er geen inch replica's van wat ik weet.

Dan ben ik een van diegene die het hardste juicht! Zelfs als scheidsrechter. :D
 
je weet dat dit niet kan. Claimen dat je de inch lift en niet meedoen! :mad::p

Waar heb je die dan gelift want in Nederland zijn er geen inch replica's van wat ik weet.

Ik heb er een in de gym liggen check mijn instagram anders even ;)
Gelukkig waren er genoeg getuige van de lift :-P
 
Wow dat ziet er uit als een echte Inch replica en niet die goedkope prullen van strengthshop.
Ik ben benieuwd van welke gieterij deze komt want in Europa is er nog maar 1 dacht ik en die komen van Rusland. Die inch replica's zijn ook blauw van kleur. Deze moet dan wel van de V.S. komen. Een Inch replica hier brengen zal je rond de €600/700,- kosten.

http://www.fatbastardbarbellco.com/InchDumbbellReplicas.html
http://silarukov.ru/silarukov_inch_dumbbell_78kg

Wel jammer dat er van die gym niemand op de wedstrijd aanwezig is wanneer ze dit soort gripspullen hebben.
 
Laatst bewerkt:
De sluitingsdatum voor inschrijvingen voor de wedstrijd is reeds gepasseerd. Een inschrijving (Michel Koekoek) heeft niet voldaan aan de voorwaarden om voor de 20e het inschrijfgeld over te maken en kan daardoor niet deelnemen. Ik heb hem meerdere e-mails gestuurd maar krijg geen reactie en weet niet wat hiervoor de reden is. Voorheen reageerde hij meteen op e-mails.

Als iemand met hem in contact kan komen en hem laten weten dat hij niet deel kan nemen aan de wedstrijd dan zou dat fijn zijn. Het zal vervelend voor hem zijn om helemaal van Zuid-Limburg naar Dordrecht te komen om dan te vernemen dat hij geen deelnemer meer is.
 
De sluitingsdatum voor inschrijvingen voor de wedstrijd is reeds gepasseerd. Een inschrijving (Michel Koekoek) heeft niet voldaan aan de voorwaarden om voor de 20e het inschrijfgeld over te maken en kan daardoor niet deelnemen. Ik heb hem meerdere e-mails gestuurd maar krijg geen reactie en weet niet wat hiervoor de reden is. Voorheen reageerde hij meteen op e-mails.

Als iemand met hem in contact kan komen en hem laten weten dat hij niet deel kan nemen aan de wedstrijd dan zou dat fijn zijn. Het zal vervelend voor hem zijn om helemaal van Zuid-Limburg naar Dordrecht te komen om dan te vernemen dat hij geen deelnemer meer is.

Ik zag in de week op Facebook dat hij wat problemen had met zijn e-mails, ik zal het doorgeven.
 
Michel zou je een tijdje terug al een mail gestuurd hebben waarin hij afzegd vanwege een blessure UnCompress
 
Er is een plek beschikbaar gekomen voor de wedstrijd van aanstaande zaterdag. Teun Moors heeft wegens omstandigheden zich moeten afmelden.
Laat wat weten mocht je nog willen deelnemen.
 
Net thuis van een lange maar interessante dag. Toch alvast even een snelle write up.

Allereerst Roy, Denzel en Jacques, van harte gefeliciteerd met jullie podiumplekken! Zeer verdiend, sterke mannen allround. Temeer ook mooi omdat Roy zijn eigen kansen volgens mij niet zo hoog inschatte. Het tegendeel blijkt nu.

Ik ben uiteindelijk als 8ste geëindigd. Enerzijds ga je natuurlijk altijd voor een hogere plek, maar het was een zeer sterk deelnemersveld. De mannen boven mij trainen al vele jaren meer, ook al is het algemeen. Dit bedoel ik niet ter verdediging, maar het is wel een merkbaar verschil. Trainingsjaren zijn moeilijk in te halen, aangezien mijn overall training slechts enkele jaren telt. Zo bevonden zich in dit veld onder andere een NK deelnemer powerliften en twee strongmen, kasten van mannen. Geopend met het eerste onderdeel met grippers, dat ik met een mooie afstand heb gewonnen! Dat was een super mooie opsteker, ook weer gezien de sterke tegenstanders. Pinch bleek een lang verhaal te worden vanwege de last man standing opzet. Alle mannen stonden nogal lang, bleek uiteindelijk, of het de textuur van het pinchblock was of wat anders, iedereen hield het lang vol! Vergeef me de uiteindelijke kilo’s, maar er werd in ieder geval ruim over de 90kg gepincht, uitzonderlijk hoog niveau! Hierop de Inch-like dumbbell. Ook hier weet ik de uiteindelijke kilo’s niet exact te noemen, waarbij tevens bleek dat er licht verkeerd geteld was met de kilo’s. Hierdoor bleken de deelnemers allen enkele kilo’s meer te hebben gelift dan dat zij opgaven als openingsgewichten. Ik moest het laten afweten na de 64 kilo volgens mij. Ook hier werd fors gelift! Uiteindelijk kosten deze lifts al veel kracht omdat de duimen hiervoor al flink aan de beurt waren met pinchen.

Mijn enige onderdeel dat mij echt tegenviel was de floorrotation, een polsoefening met een zware hamer. Hij pakt precies de plek achteraf waar ik lang een blessure heb gehad. De oefening is voor mij pijnlijk. Hier hield het op voor mij met 14 herhalingen en enkele missers waarbij mijn hand van de grond af raakte, terwijl de toppers 30 herhalingen konden maken. Dit kostte mij helaas veel punten. Uiteindelijk de 200kg farmershold uitgevoerd op 53 seconden, waarbij de sterkere tegenstanders rond de 1.05 minuten zaten, wat op zich geen extreme verschillen zijn.

De medley van verschillende implements die moesten worden getild, heb ik ook net als iedereen allemaal strak gelift. De Glob zullen we het maar niet over hebben, dit werd het meest niet gelifte, ondergespuugde, niet in een kerstboom misstaande gripimplement van de dag. Mark, nooit meer meebrengen dit ding, lol. Uiteindelijk geen extreme verschillen in de uitvoeringsprestaties onderling en dat geeft mij een mooie boost om verder te trainen.

Als hobbyist met verhoudingsgewijs weinig trainingsjaren en dan ook nog eigenlijk vrij specifiek op grippers, heb ik er vrede mee. Helaas dan wel genoeg om me in het algemene klassement lager te plaatsen. Het zij zo, ik kijk terug op een mooie dag, vannacht mooi een extra uurtje herstel. Drukke week gehad met een spannende wedstrijd als afronding. Morgen lekker op de bank.

Mark, Krista en de twee mannen die meehielpen wiens naam ik helaas even vergeten ben (excuus), mijn complimenten voor jullie organisatie, uitvoering, hulp en enthousiasme. Prima georganiseerd en helder gejureerd. Overigens alle deelnemers, stuk voor stuk vriendelijke leuke gasten en stuk voor stuk sterke mannen. Helaas is de afstand wat groot, maar misschien dat ik zeker nog eens een keer langskom voor een reguliere training.
 
Einduitslag
1e - Roy Wolfs (43p)
2e - Jacques Jansen (39p)
3e - Denzil Vreugt (35p)
4e - Eduard Knoote (31,5p)
5e - Paul van Spanje (31p)
6e - Bob van Genugten (30p)
7e - Xander van Spanje (29p)
8e - Geralt Hulshof (25p)
9e - Marcel Bruin (6,5p)

Onderdeel 1 - Grippers
9p - Geralt Hulshof – 2 x 155lb / 2 x 138lb / 4 x 115lb
8p - Jacques Jansen – 1 x 147lb / 1 x 138lb
7p - Paul van Spanje – 1 x 138lb / 3 x 123lb / 1 x 115lb
6p - Roy Wolfs – 3 x 131lb / 6 x 123lb
5p - Eduard Knoote – 1 x 131lb / 1 x 123lb / 1 x 108lb
4p - Xander van Spanje – 2 x 123lb / 10 x 101lb
3p - Denzil Vreugt – 1 x 123lb / 2 x 115lb
2p - Bob van Genugten – 2 x 108lb
1p - Marcel Bruin – geen close

Onderdeel 2 – 2HP (50mm)
9p (15p) - Roy Wolfs – 100kg
8p (13p) - Eduard Knoote – 96,25kg
7p (10p) - Denzil Vreugt – 88,75kg
5p (14p) - Geralt Hulshof – 85kg
5p (13p) - Jacques Jansen – 85kg
5p (7p) - Bob van Genugten – 85kg
3p (10p) - Paul van Spanje – 82,5kg
2p (6p) - Xander van Spanje – 77,5kg
1p (2p) - Marcel Bruin – 72,5kg

Onderdeel 3 – Inch dumbbell (pro handle 60mm)
9p (15p) - Xander van Spanje – 78kg
8p (18p) - Paul van Spanje – 76,5kg
7p (22p) - Roy Wolfs – 71,5kg
6p (16p) - Denzil Vreugt – 69kg
5p (18p) - Jacques Jansen – 64kg
4p (11p) - Bob van Genugten – 63kg
3p (17p) - Geralt Hulshof – 62,5kg
1,5p (14,5p) - Eduard Knoote – 60,5kg
1,5p (3,5p) - Marcel Bruin – 60,5kg

Onderdeel 4 – Floor rotations (Silarukov hamer 5,5kg)
9p (27p) - Jacques Jansen – 45x
8p (26p) - Paul van Spanje – 38x
7p (18p) - Bob van Genugten – 33x
6p (28p) - Roy Wolfs – 30x
5p (20p) - Xander van Spanje – 29x
4p (20p) - Denzil Vreugt – 16x
3p (17,5p) - Eduard Knoote – 15x
2p (19p) - Geralt Hulshof – 14x
1p (4,5p) - Marcel Bruin – 13x

Onderdeel 5 – Farmer holds (2x100kg)
9p (37p) - Roy Wolfs – 1:12:11
8p (28p) - Denzil Vreugt – 1:11:21
7p (34p) - Jacques Jansen – 1:08:28
6p (23,5p) - Eduard Knoote – 1:07:19
5p (25p) - Xander van Spanje – 1:03:25
4p (23p) - Geralt Hulshof – 53:55
3p (21p) - Bob van Genugten – 46:41
2p (28p) - Paul van Spanje – 46:30
1p (5,5p) - Marcel Bruin – 32:21

Onderdeel 6 – Medley (6 onderdelen)
9p (30p) - Bob van Genugten – 54:43 (6 onderdelen)
8p (31,5p) - Eduard Knoote – 23:25 (5 onderdelen)
7p (35p) - Denzil Vreugt – 24:28 (5 onderdelen)
6p (43p) - Roy Wolfs – 29:05 (5 onderdelen)
5p (39p) - Jacques Jansen – 34:19 (5 onderdelen)
4p (29p) - Xander van Spanje – 39:08 (5 onderdelen)
3p (31p) - Paul van Spanje – 41:07 (5 onderdelen)
2p (25p) - Geralt Hulshof – 44:06 (5 onderdelen)
1p (6,5p) - Marcel Bruin – 87:52 (4 onderdelen)

2mhg8k6.png

4rqn1y.png

2rn7srd.png


Bedankt Geralt voor je mooie woorden en fijn dat je hebt genoten van de dag ook al vielen sommige onderdelen wat tegen.

Ik vond het heel leuk om deze wedstrijd te organiseren en heb genoten vandaag van jullie prestaties, echt goed sterk.
Roy heeft het geweldig gedaan, meest allround. Met recht de Sterkste Hand van Nederland 2016!
Jacques ook onverwachts goed die pas onlangs is begonnen (4 maanden) met allround griptraining. Voorheen deed hij duursport en alleen grippers.
Denzil zijn prestaties zijn van zeer hoog niveau zeker wanneer je zijn lichaamsgewicht meeneemt. Zijn pinch gewicht boven zijn lichaamsgewicht is zeer sterk. Net als Jacques is Denzil ook pas enkele maanden bezig met allround grip en heeft zijn basis in het powerliften en judo liggen.

Het was heerlijk weer vandaag en Christa, Ruben en Lloyd zijn onmisbaar geweest vandaag. Mede dankzij hun inzet liep de wedstrijd soepel wat belangrijk is zeker voor een eerste wedstrijd.

Bedank allemaal.
 
Laatst bewerkt:
Event 1 - Grippers
9p - Geralt Hulshof – 2 x 155lb / 2 x 138lb / 4 x 115lb
8p - Jacques Jansen – 1 x 147lb / 1 x 138lb
7p - Paul van Spanje – 1 x 138lb / 3 x 123lb / 1 x 115lb
6p - Roy Wolfs – 3 x 131lb / 6 x 123lb
5p - Eduard Knoote – 1 x 131lb / 1 x 123lb / 1 x 108lb
4p - Xander van Spanje – 2 x 123lb / 10 x 101lb
3p - Denzil Vreugt – 1 x 123lb / 2 x 115lb
2p - Bob van Genugten – 2 x 108lb
1p - Marcel Bruin – geen close

Ik snap het niet, kon de #1 2x70kg, 2x 62.6kg en 4x 52.1kg grippers closen in 90 seconden? En deze hoefden niet eens compleet gesloten te worden?
 
Een 155lb gripper is een zware coc #3 gripper, heel zwaar om te crushen, en gesloten met een 25mm block.
Wat bedoel je met niet eens compleet gesloten te worden?
 
Een 155lb gripper is een zware coc #3 gripper, heel zwaar om te crushen, en gesloten met een 25mm block.
Wat bedoel je met niet eens compleet gesloten te worden?

coc = captains of crush right? Ik heb hier Heavy Grips, zit er veel verschil in weerstand tussen een 155lb CoC en een 150lb Heavy Grips?
 
Oh hahaha nu begrijp ik je vraag. Dat is totaaaaal niet met elkaar te vergelijken. Een HG150 is eerder vergelijkbaar met een coc #1, best licht. Zit op ongeveer 80lb. Edit* net gekeken op de site van CPW en een HG150 (70lb) is zelfs nog lichter dan een #1 (eerder een #0.5). http://cannonpowerworks.com/collections/heavy-grips
HG grippers zijn van lage kwaliteit helaas en variëren ook flink in kracht. Vandaar dat dit merk op wedstrijden nooit wordt gebruikt. De grippers op de wedstrijd hebben allemaal een rating gekregen waardoor ze met elkaar vergelijkbaar zijn. De waarde van HG is volledig uit de lucht gegrepen, zeer onduidelijk hoe ze aan die waardes zijn gekomen.

Goede grippers zijn captain of crush grippers, GHP grippers en beef builder (tetting) grippers. Baraban grippers zitten daar net weer iets onder maar nog steeds stukken beter dan HG.
 
Back
Naar boven