AndroidHealthClinic

Stop met leren, MBO diploma gratis af te halen in Nederland (bij een uitkering)

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
10.000 berichten 50.000 berichten
Waardering
2.652
Lengte
1m79
Massa
96kg
Vetpercentage
21%
Zeker 75.000 mensen in de bijstand kunnen de komende jaren aan het werk door op een eenvoudige manier te meten of zij een mbo-diploma waard zijn.

De Sociale Dienst gaat deze methode vanaf 2008 actief gebruiken om bijstandsklanten gemakkelijker aan een baan te helpen. Ook het Centrum voor Werk en Inkomen (CWI) en het Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen (UWV) gaan hiermee aan de slag.

Met een diploma is het gemakkelijker aan (ander) werk te komen. Maar veel mensen kunnen niet aantonen wat zij precies waard zijn, bijvoorbeeld omdat ze na de middelbare school meteen zijn gaan werken of al langdurig in de bijstand zitten.

Door inzichtelijk te maken wat iemand kan en weet, valt toch een mbo-diploma toe te kennen. Of wordt duidelijk met hoeveel vrijstellingen het papiertje snel te halen is. Officieel heet dit project Erkenning Verworven Competenties (EVC).

In de bijstand zitten 285.000 mensen, de meesten laaggeschoold. Het Kenniscentrum EVC schat dat 1,75 miljoen mensen van de beroepsbevolking mbo2-niveau hebben, maar dat niet in hun papieren hebben staan.
AD.nl - Economie - Geen mbo-opleiding, toch diploma

Echt hilarisch, alsof de harde kern bijstandstrekkers nu wel opeens een baan gaan vinden. De niet structurele bijstandstrekker zit minder dan een jaar in de bijstand en vind vanzelf weer een baan. Dat is al minimaal een groep van 100.000 personen. Maar voor de hardcore tokkie is het vaak toch al te laat, dat soort asovolk willen ze bij geen enkel bedrijf, ook niet met een diploma.

Maar zelfs voor degenen die wel aan een baan kunnen komen omdat ze gratis een diploma krijgen is het natuurlijk bezopen dat ze er eigenlijk niks voor hoeven te doen buiten gezellig steun trekken. Lekker signaal ook naar degenen die bijvoorbeeld een opleiding volgen op eigen kosten om zo de kansen op de arbeidsmarkt te vergroten.

Denk dat ik zelf ook maar een paar maanden de bijstand in ga, heb ik toch nog een diploma :D

Het schijnt om MBO niveau 2 te gaan, daar wordt je zowieso niet al te serieus mee genomen buiten de fastfood en supermarkt industrie..

Ja ik las het ook !

Belachelijk!

OMG...de mens wordt zeeeker dommer :P

alle domme mensen krijgen veel kinderen omdat ze hele dag niks te doen hebben haha, en de slimme zijn hele dag aan het werken en krijgen zo nu en dan zit er 1 bij met een kind :P

wereld over 100 jaar > gemidd IQ = 85

ik zou als baas toch wel even navragen dan welk diploma ze hebben. een waavoor ze echt naar school geweest zijn of 1-tje die ze bij de boter gekregen hebben. :D

O handig gaan ze dat straks ook nog doen voor HBO en Universiteit?

Tokkie senior werkt nou net wel. Fout voorbeeld.

Maar inderdaad, wat moet je met de haagse harries van Nederland. Helemaal geen geld geven, huis uitzetten en totaal aan hun eigen lot overlaten. Met als meest waarschijnlijk gevolg dat zij compleet crimineel worden.
Of je laten chanteren en toch geld geven zodat zij 'minder' crimineel gedrag vertonen en op deze manier de maatschappij minder kosten.

Eens kijken of we de collectie aan diploma's nog meer uitbreiden met een stuk of tien :roflol: .

waar kan je je aanmelden ? ik wil ook wel zo'n papiertje mocht ik men hbo niet halen heb ik altijd iets :P

Na de gratis Belgische nationaliteit, nu ook in NL het gratis af te halen diploma. Hoe moet niet veel gekker worden in onze landen. Maar was te verwachten met pvda...

Daarom staat er ook "met" pvda. Wijzend op de invloed die pvda uitoefend op haar coalitiepartner.

Dan stop ik direct met mijn universitaire opleiding :)

" Nederland is een kennis economie, wij hebben geen product"

Aldus; de regering.

Lekker dit soort acties, en dan willen ze ook nog het hele IB-groep gebeuren afschaffen.
Nog even en het is weer zoals 100 jaar geleden in de tijd waarbij studeren alleen voor de elite was. En nu dus ook voor tokkies :scratch:

heb nooit geweten dat je er voor moest betalen.
Dus jij krijgt je pas altijd gratis aan het gemeentehuis? Verder bedoel ik met gratis natuurlijk ook: niets voor moeten doen, zonder voorwaarden als illegaal de Belgische nationaliteit krijgen.

Volgens mij zitten er in dat ministerie ook aardig wat ex-steuntrekkers.......

Wie bedenkt dit soort onzin joh! Aan de ene kant wil men het opleidingsniveau verhogen en de huidige leerlingen meer aan het studeren hebben; aan de andere kant geven ze diploma's weg aan mensen, die hun hele leven al zo min mogelijk doen om zich te ontplooien, etc..:rolleyes:

Strakke actie.

Nu weten we tenminste zeker dat we nog meer steuntrekkers krijgen.:rolleyes:

Terug
Naar boven