MuscleMeat

"Armoede is een keuze"

lees net dit:

RVA schorst recordaantal werklozen

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Het gaat om de harde kern werkonwilligen.

De Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening (RVA) heeft dit jaar meer dan 20.000 werklozen gestraft door hun uitkering tijdelijk op te schorten. Dat is een stijging van 11 procent in vergelijking met vorig jaar en een recordaantal.

Werkonwilligen
De mensen die geschorst werden, behoren tot een "harde kern werkonwilligen die moeilijk op de arbeidsmarkt te plaatsen zijn", zegt directeur-generaal Theo Schollen. Werklozen kunnen hun uitkering verliezen als ze een job of een opleiding weigeren of als ze niet zijn ingegaan op een uitnodiging van de dienst voor arbeidsbemiddeling. De groep van werkonwilligen wordt ieder jaar groter. Nu al moet een geschorste werkloze op acht het langer dan een jaar rooien zonder uitkering. Ongeveer 63 pct van de schorsingen is uitgesproken in Vlaanderen, 27 pct in Wallonië en 10 pct in Brussel. Wat er met de geschorste werklozen gebeurt, is vaak onduidelijk. (belga)

goede zet :thumbup:

Haha in NL gebeurt dat ook weleens, echter krijgen ze dat 1 of 2 maanden later er weer gewoon bij. Dus mooie manier om te sparen voo rhun:)

• Topic Starter Topic Starter
Het bedrijf waar je 30 werkt?

Hoezo werk je ergens 30 jaar? Ik kan me niet voorstellen dat niet bijna iedereen in 30 jaar zich hogerop kan werken, ergens anders beter werk, eventueel bijscholing of voor zichzelf beginnen. Probleem is dat de meeste mensen liever lui zijn dan moe (ook al heb je een vrij goede baan, je bent lui als je niet naar meer streeft imo).

Als genoegen neemt met 30 jaar op de zelfde plek zitten, dan loop je inderdaad het risico dat je er een keer uitgekicked wordt, wat je dan ook verdient. Neem het leven eens in je eigen hand! Ik geloof dat je namelijk voor VEEL meer dan door Big T genoemde 51% in je eigenhand hebt.

Ik zou ook ERG teleursteld zijn als ik geen millionair wordt, toch wel een van mn streven in het leven. Niet omdat ik denk dat geld gelukkig maakt. Maar omdat ik weet dat ik het kan.

Als je echt miljonair wil worden zou ik me eerst maar wat meer verdiepen in de maatschappij, want daar begrijp je nog niet veel van zo te merken.

bied bijstandstrekkers een geschikte job aan, als ze die weigeren haal je 20% van hun uitkering af. Herhaal dit maandelijks en je zult versteld staan hoe veel werkaanbiedingen in de moeilijke sectoren ingevuld geraken...

niets voor niets...

Alleen lastig als je maar 220.000 openstaande vacatures hebt voor een totaal aan 625.000 personen met een WW of bijstandsuitkering. Nu zeggen openstaande vacatures ook niet alles over het werkelijke aantal te vervullen banen maar het is bij benadering wel het potentiele aantal beschikbare banen.

Alleen lastig als je maar 220.000 openstaande vacatures hebt voor een totaal aan 625.000 personen met een WW of bijstandsuitkering. Nu zeggen openstaande vacatures ook niet alles over het werkelijke aantal te vervullen banen maar het is bij benadering wel het potentiele aantal beschikbare banen.

vul die vacatures in en zet de rest in ten dienste van de gemeenschap.
In de zorgsector kunnen ze best wel wat hulp gebruiken en daarvoor moet je nauwelijks of niet geschoold zijn.

In de zorgsector kunnen ze best wel wat hulp gebruiken en daarvoor moet je nauwelijks of niet geschoold zijn.

Ik vind dat je inderdaad best iets mag terugvragen voor zo'n uitkering. Dat is toch geen onredelijke eis? Je kan inderdaad overwegen om mensen in het leger te sturen als ze gezond en jong zijn maar niet werken, of in de zorg, grote bouwprojecten enzovoort. Moet je opletten hoe snel een deel van hen opeens wél zelf een baan kan vinden. Het is ook gewoon niet goed voor je geestelijk gezondheid om jarenlang thuis te zitten, ik denk dat veel mensen achteraf zelfs blij zijn dat ze te werk zijn gesteld.

Ik blijf het verbijsterend vinden dat er mensen uit Polen moeten komen terwijl hier ruim een half mijloen mensen gesubsidieerd op de bank zitten. Dat is echt niet goed te praten.

En waar moet dat geld vandaan komen dan? Of moeten die personen gaan werken voor hetzelfde bedrag als hun uitkering?

In Nederland hebben we de Melkertbaan gehad, een systeem dat niet voor niets is opgeheven. Gesubsidieerde arbeid werkt niet. Ze donderen de normale werknemer er uit en plaatsen een Melkertbaan in. Handig.

Het probleem met Joost Eerdmans is dat hij het liefst wil dat iedereen work-a-holic wordt. Zoals de meeste rechtse politici.
En het artikel impliceert dat Eerdmans denkt dat iedereen met gelijke kansen geboren wordt. Als je denkt dat iedereen met gelijke kansen geboren wordt dan ben je dom. En als je vind dat de minder bedeelden zichzelf maar moeten zien te redden dan trek je de samenleving keihard onderuit. Zonder solidariteit beginsels krijg je een samenleving als in Amerika.
Ik vind het wonderbaarlijk dat daar niet meer grote opstanden zijn uitgebroken. Want grote groepen mensen zijn straatarm, en de overheid laat ze keihard verhongeren. Dan snap ik niet zo goed dat die mensen de overheid respecteren. Ik zou zeggen, roof, plunder en rel voor wat je waard bent (wel in rijke blanke buurten natuurlijk, daar is wat te halen). :D

En waar moet dat geld vandaan komen dan? Of moeten die personen gaan werken voor hetzelfde bedrag als hun uitkering?

In Nederland hebben we de Melkertbaan gehad, een systeem dat niet voor niets is opgeheven. Gesubsidieerde arbeid werkt niet. Ze donderen de normale werknemer er uit en plaatsen een Melkertbaan in. Handig.

je moet ze geen voltijdse job laten uitoefenen, laat ze dagelijks een tweetal uur bijspringen op het drukste moment van de dag en laat ze gewoon hun uitkering behouden.
Het gaat er maar om dat ze iets nuttig doen en niet de hele dag thuis op de bank zitten niksen.

je moet ze geen voltijdse job laten uitoefenen, laat ze dagelijks een tweetal uur bijspringen op het drukste moment van de dag en laat ze gewoon hun uitkering behouden.
Het gaat er maar om dat ze iets nuttig doen en niet de hele dag thuis op de bank zitten niksen.

Je wil niet weten hoeveel bijstandstrekkers dat al doen. Niet die gare criminele Tokkies die op TV voorbij komen maar wel mensen die o.a. mantelzorg geven of helpen in buurthuizen. Zonder die vrijwilligers zitten een hoop mensen zonder extra zorg of hulp.

Helaas zitten er ook genoeg bij die niks willen doen, zelfs met een geweer op het hoofd krijg je dat volk niet aan het werk. De Haagse Sjonnie waar hier in thread lacherig over werd gedaan is daar een goed voorbeeld van. Ook al is die dan een growshop begonnen nu, daarvoor heeft die kerel nooit 1 slag gewerkt.

niet op zelfstandige basis maar als hulp bijspringen. Om de vloer te dweilen moet je toch geen diploma hebben...

guess again bro...

Al kun je proberen om je in een interne opleiding te lullen. Maar gezien de krapte in de zorg lijkt me dat moeilijk, helemaal met een achtergrond als luie uitkeringstrekker.

Persoonlijk zou ik ook niet graag een verplicht te werk gestelde (die de kantjes er af loopt) aan het werk zien voor mijn oma.

Het doel van de Unie Van Vrijwilligers

De Unie Van Vrijwilligers is een landelijke organisatie met circa 16.000 betrokken vrijwilligers die vanuit ruim 120 lokale afdelingen praktische zorg en ondersteuning bij individuele hulpvragers bieden. Voor iedereen en door iedereen. Deze praktische zorg en ondersteuning vindt met name plaats in de zorg- en welzijnsector.

De Unie Van Vrijwilligers vindt het belangrijk om mensen die dat nodig hebben, te helpen en te ondersteunen. Onze kennis en ervaring worden door vele instellingen en individuele hulpvragers sterk gewaardeerd. De betrouwbaarheid en het menselijk contact van onze vrijwilligers zijn belangrijke kenmerken, waar wij trots op zijn. Mannen en vrouwen, jong en oud, iedereen is welkom bij de Unie Van Vrijwilligers om zich in te zetten voor de ander.

Werken voor de Unie Van Vrijwilligers is erg bevredigend. U leert veel andere mensen kennen, u bent zinvol en maatschappelijk bezig en u profiteert van de kennis en ervaring die de Unie Van Vrijwilligers te bieden heeft. Vele vrijwilligers blijven dan ook jaren verbonden met de Unie Van Vrijwilligers. Een teken, dat mensen zich bij ons thuis voelen.

UVV - Unie Van Vrijwilligers

Nu is niet iedere vrijwilliger hierbij aangesloten en is ook niet iedere vrijwiliger een uitkeringstrekker. Maar veel van dit soort werk als Tafeltje Dekje, begeleiding, voorlezen etc wordt niet meer uitgevoerd als die vrijwilligers opeens verplicht aan het werk moeten. Of zouden we er maar betaalde banen van gaan maken? Is iets duurder vrees ik, komt er weer zo'n gestoord dure zorgorganisatie achter met bestuurders die zich vele malen meer verrijken dan een willekeurige uitkeringstrekker.

Dit gaat al om 16.000 personen, zo zijn er nog tienduizenden mensen dagelijks op vrijwillige basis bezig met andere mensen. Onmisbaar in een samenleving waar het eigenbelang meer telt dan het gemeenschappelijk belang.

UVV - Unie Van Vrijwilligers

Nu is niet iedere vrijwilliger hierbij aangesloten en is ook niet iedere vrijwiliger een uitkeringstrekker. Maar veel van dit soort werk als Tafeltje Dekje, begeleiding, voorlezen etc wordt niet meer uitgevoerd als die vrijwilligers opeens verplicht aan het werk moeten. Of zouden we er maar betaalde banen van gaan maken? Is iets duurder vrees ik, komt er weer zo'n gestoord dure zorgorganisatie achter met bestuurders die zich vele malen meer verrijken dan een willekeurige uitkeringstrekker.

Dit gaat al om 16.000 personen, zo zijn er nog tienduizenden mensen dagelijks op vrijwillige basis bezig met andere mensen. Onmisbaar in een samenleving waar het eigenbelang meer telt dan het gemeenschappelijk belang.

Voor vrijwilligerswerk via dergelijke organisaties geldt tegenwoordig ook een kleine betaling voor zover ik weet (ga je geen week van kunnen eten hoor). Daarnaast is vrijwilligerswerk zeker GEEN vrijblijvend werk. Ik heb geen behoefte aan sjappie Sjon die vrijwilligerswerk MOET gaan doen bij de hulpbehoevenden thuis.

De zorgorganisaties, DAAR zouden ze idd eens wat aan moeten doen. Fuseren tot ze blauw zien, geld over de balk smijterij. In Nederland is er geen gefundeerd onderzoek naar gedaan (WHY in ****snaam), maar in Amerika komen de kosten neer op 50 dollar PER hoofd van de bevolking (en er zijn daar flink wat hoofden). Maar goed, dat is offtopic :D

Als vrijwilliger maak je ook kosten (reizen,representatie etc), dus een kleine vergoeding is nog redelijk ook. Echter zijn buiten dit soort organisaties ook nog vrijwilligers die gewoon ongeorganiseerd hun werk doen en niks ontvangen.

Mijn tante (die overigens werkt) beheert in een buurthuis de consumptie uitgifte + administratie. Meesten die daar werken zijn mensen tussen de 50 en 60 jaar en die nog amper bemiddelbaar zijn maar dus wel een uitkering hebben.

Denk dat we de buurthuizen en opvang maar moeten afschaffen, dat luie oude tuig moet aan het werk!! Wat denken ze wel, zorg verlenen zonder dat ze er voor betaald worden. Het is een grof schandaal!

Helemaal mee eens, mag best wat vaker gezgd worden. Die mensen verdienen veel respect.

Maar ik ben het niet met BuilderB eens dat er geen geschikte bezigheden te verzinnen zijn voor jonge werkweigerige bijstandsgerechtigden. Zet ze in de plantsoenendienst, weet ik veel, er is echt wel iets te bedenken. Laat ze desnoods een piramide bouwen, als ze maar bezig zijn. Misschien waren de Egyptenaren hun tijd wel ver vooruit! Ik denk dat een beetje actie wonderen voor die mensen kan doen en dat ze er beter uitkomen. Als je ze nú thuis op de bank laat zitten zijn ze over een paar jaar voor de rest van hun leven verpest, net als al die 40 plussers die nu gedoemd zijn voor de rest van hun leven doodongelukkig thuis te zitten omdat niemand ze op het goede spoor wilde zetten.

Werkverschaffing werkt niet omdat ze meestal terecht komen in het bedrijfsleven die dan de normaal betaalde werknemer er uit dondert en er gezellig de goedkope arbeidskracht voor in huis haalt. Dat gebeurde ook bij de Melkertbanen op redelijk grote schaal.

Laat de markt het zelf maar uitzoeken en ze kiest altijd voor de goedkoopste oplossing.

Ben er wel voor als ze nou eens die Pyramide voor mij gaan bouwen, kan niet groot genoeg zijn eigenlijk.

Werkverschaffing werkt niet omdat ze meestal terecht komen in het bedrijfsleven die dan de normaal betaalde werknemer er uit dondert en er gezellig de goedkope arbeidskracht voor in huis haalt. Dat gebeurde ook bij de Melkertbanen op redelijk grote schaal.

Laat de markt het zelf maar uitzoeken en ze kiest altijd voor de goedkoopste oplossing.

Dat valt best te voorkomen, je moet ze natuurlijk niet functies laten uitvoeren die nu al door betaalde werknemers worden uitgevoerd. Dat schiet niet echt op.

Maar je kan ze toch afval in het bos laten opruimen of zoiets, er zijn zat nuttige dingen te bedenken die nu blijven liggen.

Nogmaals, het is toch niet onredelijk om iets terug te vragen aan gezonde mensen voor het geld dat ze maandelijks op hun bankrekenig gestort krijgen?

Terug
Naar boven