AndroidHealthClinic

"Armoede is een keuze"

Wat wil je nou voor resultaat oogsten met die opmerking, DBC01? Moet ik nogmaals de quotes plaatsen waar ik duidelijk laat blijken dat ik ook vind dat er op grote schaal misbruik wordt gemaakt van sociale voorzieningen?

Nee, dat weet ik wel.
Alleen verbaas ik me wel vaker dat er nauwelijks wordt ingegaan op feiten die werkelijk te gek zijn om los te lopen. ;)
Te idioot toch dat er sowieso al Voedselbankklanten zijn die een AUTO hebben?

Ja dat is ook te gek en ik noemde dat soort figuren kankergezwellen van de maatschappij. Moet ik het nog harder voorstellen dan? Een ieder die moedwillig de boel belazerd dient keihard aangepakt te worden, totaal geen mededogen met mensen die uit de ruif stelen terwijl ze in staat zijn om bij te dragen aan deze maatschappij.

Nee, dat weet ik wel.
Alleen verbaas ik me wel vaker dat er nauwelijks wordt ingegaan op feiten die werkelijk te gek zijn om los te lopen. ;)
Te idioot toch dat er sowieso al Voedselbankklanten zijn die een AUTO hebben?
hé ouwe wat heb jij eigenlijk voor werk? :evil:

1 keer raden. Het begint met 'be' en eindigt op 'veiliging' en is ongeveer maar 365 keer ter sprake gekomen :roflol:

Maar morgen begin ik bij de Voedselbank als inpakker. :cool:

Tot het bedrijf waar je werkt op eens na 30 jaar zegt, nou doei maar weer en bekijk het maar. Of je krijgt een ernstige ziekte met naweeen, echter die naweeen zijn volgens de keuringsarts niet van dien aard dat je niet kan werken. Maar goed die arts kijkt alleen naar symptomen, die voelt niet wat jezelf voelt.

Zo zijn er legio voorbeelden. Daarmee is niet iedere uitkeringstrekker zielig, want er zijn genoeg tyfusbakken die de hele ruif leeghalen ten koste van anderen en de maatschappij. Meestal degenen die ieder potje weten te vinden, zwart er bij beunen, een dikke bak onder de kont hebben (op naam inwonende vriendin die eigenlijk er niet woont) en kankeren dat buitenlanders hun baantje inpikken. Welke baan is verder een raadsel.

Nu generaliseer ik ook in die omschrijving, maar dit soort kankergezwellen van de maatschappij heb ik van nabij meegemaakt toen ik nog een andere functie had bij mijn werkgever. Dat laat echter niet onverlet dat sommigen echt geen keuze hebben en alles er aan proberen te doen om uit hun situatie te geraken maar door diverse omstandigheden niet verder komen. Die mensen zijn zelfs te trots om hun hand op te houden, maar ja zonder geld is het snel einde woning en daarna einde bestaan.

Het bedrijf waar je 30 werkt?

Hoezo werk je ergens 30 jaar? Ik kan me niet voorstellen dat niet bijna iedereen in 30 jaar zich hogerop kan werken, ergens anders beter werk, eventueel bijscholing of voor zichzelf beginnen. Probleem is dat de meeste mensen liever lui zijn dan moe (ook al heb je een vrij goede baan, je bent lui als je niet naar meer streeft imo).

Als genoegen neemt met 30 jaar op de zelfde plek zitten, dan loop je inderdaad het risico dat je er een keer uitgekicked wordt, wat je dan ook verdient. Neem het leven eens in je eigen hand! Ik geloof dat je namelijk voor VEEL meer dan door Big T genoemde 51% in je eigenhand hebt.

Ik zou ook ERG teleursteld zijn als ik geen millionair wordt, toch wel een van mn streven in het leven. Niet omdat ik denk dat geld gelukkig maakt. Maar omdat ik weet dat ik het kan.

BBD, wel eens gehoord van carriere maken bij dezelfde werkgever? Dat was tot voor kort gemeengoed hoor. Dat tegenwoordig het flitsen van werkgever naar werkgever normaal wordt gevonden zegt weinig over de generaties hiervoor die rustig 20 tot 40 jaar bij 1 werkgever zaten. Maar goed nu zijn die mensen die de economie draaiende hebben gehouden ook nog eens lui of zo.

Succes met het miljonair worden, ik ben al tevreden met wat ik bereikt heb vanaf het punt waar ik begonnen ben ooit.

BBD, wel eens gehoord van carriere maken bij dezelfde werkgever? Dat was tot voor kort gemeengoed hoor.

Ook vroeguh kon je voor jezelf beginnen, maar daar moet je wel ambities voor hebben ja.

Succes met het miljonair worden, ik ben al tevreden met wat ik bereikt heb vanaf het punt waar ik begonnen ben ooit.

Als jij tevreden bent, dan is da het belangrijkste. Maar veel mensen zijn tevreden met iets wat (ver) onder hun kunnen ligt. Prima als je gelukkig mee bent, maar ik ben er heilig van overtuigd dat bijna iedereen meer uit het leven kan halen dan ze momenteel doen.

En is al je energie in je werk stoppen meer uit het leven halen dan?

Als jij tevreden bent, dan is da het belangrijkste. Maar veel mensen zijn tevreden met iets wat (ver) onder hun kunnen ligt. Prima als je gelukkig mee bent, maar ik ben er heilig van overtuigd dat bijna iedereen meer uit het leven kan halen dan ze momenteel doen.

Dat is zeker waar, maar niet iedereen komt in bepaalde situaties omdat ze zelf een keuze gemaakt hebben daarvoor. Dan nog is het niet handig als iedereen dezelfde doelen zou nastreven, wie moet dan het werk nog doen? Geen gezeik, iedereen rijk gaat niet werken. In geen enkele maatschappij.

Waarom ik zelf tevreden ben is simpel. Ik heb al aardig moeten knokken om tot de situatie te komen die ik nu bereikt heb. Vind het wel mooi zo nu. Ben wat dat betreft te lui om mezelf nog hoger op te werken met als extra last waarschijnlijk een berg stress. Daar kan geen enkele som geld voor mij tegen op. Ik wil leven zonder stress, met een redelijk goed inkomen.

Laatst bewerkt:
Dat weet ik, vandaar dat ik zeg dat van de ruim 300K ww trekkers ook onterecht een uitkering ontvangt. ;)

Edit: Het totaal aantal uitkeringen exclusief WAO is al 1.000.000, mét WAO 2.000.000.

Het aantal WAO-uitkeringen is : 900.000 (inderdaad bijna 1 miljoen)

Het aantal bijstandsuitkeringen is : 350.000

Het aantal WW-uitkeringen is : 275.000

Dan kom ik aan 1,52 miljoen uitkeringen. Een hoog aantal, maar wel een zeer wezenlijk verschil met 2 miljoen uitkeringen. Welke bron gebruik je daarvoor? Ik het CBS. Of mis ik nog uitkeringen, waar ik zelf in ieder geval dan niet aan meebetaal.

AOW is geen uitkering die werkgerelateerd is dus die tel ik niet mee. AOW-ers hebben geen keuze meer.

Laatst bewerkt:
En omdat cijfertjes meer zeggen dan woorden, er zijn in Nederland momenteel iets van 220.000 openstaande vacatures. De hoofdmoot in de commerciele dienstverlening, 129.000 banen.

Met die 220.000 openstaande vacatures kan je dus niet eens alle WW-trekkers bedienen laat staan ook nog alle partiele WAO-ers of bijstandstrekkers. Is dat dan reden voor die groepen om helemaal niks te doen? Nee, zeker niet. Maar er moeten wel banen zijn om te vervullen.

In 2003 lagen die vacaturecijfers zelfs nog lager (laagconjunctuur). Dus welke keuze hebben sommige mensen dan? Een baan vervullen die niet bestaat?

CBS StatLine

Hoeveel verschilt de kloof tss een minimum loon en een uitkering in Nederland?

Bruto minimumloon is : € 1294,- per maand, netto minimumloon bestaat eigenlijk niet gelet op verschillen in aftrek per bedrijfstak. Maar die ligt volgens het Ministerie van SWZ op € 1.094 per maand.

Een alleenstaande bijstandstrekker pakt netto € 574,- maar in de meeste gevallen komt daar een toeslag bij oplopend tot € 230,- per maand. Dan is de uitkering dus € 804,- netto. Toeslag is o.a. afhankelijk van of je samenleeft of niet.

Er bestaat ook nog bijzondere bijstand, maar die is alleen voor incidentele uitgaven.

max 200 euro dus. :x
Ineens begrijpelijk dat er velen van profiteren... Zou er ondertussen geen minimumloon verhoging komen?

• Topic Starter Topic Starter
Het aantal WAO-uitkeringen is : 900.000 (inderdaad bijna 1 miljoen)

Het aantal bijstandsuitkeringen is : 350.000

Het aantal WW-uitkeringen is : 275.000

Dan kom ik aan 1,52 miljoen uitkeringen. Een hoog aantal, maar wel een zeer wezenlijk verschil met 2 miljoen uitkeringen. Welke bron gebruik je daarvoor? Ik het CBS. Of mis ik nog uitkeringen, waar ik zelf in ieder geval dan niet aan meebetaal.

AOW is geen uitkering die werkgerelateerd is dus die tel ik niet mee. AOW-ers hebben geen keuze meer.

Ik had de cijfers ook van het CBS, via jouw link, maar het kan zijn dat ik verkeerd heb gekeken, hoewel een deel van de verklaring kan zijn dat er nog meer uitkeringen bestaan dan die jij opnoemt.

Maar ik moet toegeven dat ik erg vluchtig heb gekeken dus ik heb meer vertrouwen in jouw cijfers in dit geval.

De WAO wordt trouwens vaak als gedeeltelijke verklaring gezien voor het relatief lage werkloosheidscijfer in Nederland. Er zitten daar heel veel mensen in die er eigenlijk niet inhoren.

ook al heb je een vrij goede baan, je bent lui als je niet naar meer streeft imo.

Ik streef naar veel dingen in mijn leven. Extra werk en verantwoordelijkheid staat me dan alleen maar in de weg. Als jij de stereotype manager wil zijn die 80 uur werkt en op zn 45e zn eerste hartaanval krijgt: ga je gang. Die moeten er ook zijn. Maar het is natuurlijk patente onzin om te verwachten dat iedereen dat aankan. Laat staan dat iedereen het zou willen.

Van zeer nabij heb ik mee mogen maken dat mensen, die hun hele leven keihard gewerkt hadden aan een eigen bedrijfje, alsnog bijna in de bijstand kwamen. Maakt niet uit hoe hard je werkt; zonder een grote dosis geluk wordt het ook zelden wat. Om die mensen dom of lui te noemen is wel het meest achterlijke dat hier ooit op DBB is verkondigd.

Phreak, wil je het niet al te vaak eens zijn met mij ;) De tweede keer binnen een week begint eng te worden!

bied bijstandstrekkers een geschikte job aan, als ze die weigeren haal je 20% van hun uitkering af. Herhaal dit maandelijks en je zult versteld staan hoe veel werkaanbiedingen in de moeilijke sectoren ingevuld geraken...

niets voor niets...

Waarschijjnlijk is de titel niet door Joost zelf bepaald.
Wanneer dit wel is, doet hij het misschien wel juist om de aandacht te trekken voor zijn artikel.

Eric, wat je zegt over kinderopvang is in Nijmegen zeker niet waar. Keen meerdere dames die kinderen hebben en gewoon kinderopvang kunnen krijgen (die betaald word) zodat zij kunnen werken, maar dit toch weigeren.
Tevens hebben ze dan gewoon nog een vriend die of werkt of ook een uitkering hebben die bij hun inwonen.

Maar NL is gewoon krom.
Ik kwam naar een faillisement thuis te zitten, maar had al ander werk. Echter 6 juni tot 3 augustus dus uitkering. Waarvan 1 maand nog door uwv werd uitegekeerd ivm faillisement.

Moest ik voor een paar weken beschikbaar houden, en solliciteren enz enz.
Dus ik zeg wat doen jullie nu moeilijk en pak maar eens de mensen aan die nooit werken.
Krijg je als antwoord:
Maar wie wil die mensen nu in dienst nemen.

Nee idd daar heb je een punt ja:(

Dramatisch

Terug
Naar boven