AndroidHealthClinic

stoppen met roken (nadelen)

Ik rook al maanden 1-2 sigaretten op een dag.

ik rookte tot ruim een jaar geleden ook. alleen als ik ging stappen.
Per 1 jan. 2006 gestopt omdat het in principe nergens over gaat. Laat zo'n vergif stokje niet de baas zijn over jouw.
Discipline is what you need :cool: suc6 met stoppen :)

Ben sinds januari dit jaar gestopt met roken... En ik moet zeggen dat ik nu al ondervind dat ik dieper kan inademen zonder te gaan hoesten .
Heb vanaf me 13e jaar gerookt. Ongeveer een half pakje per dag en als er alchol bij was 2 pakjes per avond.

De eerste twee weken zijn een hel, ik voelde me gewoon ziek en lamlendig.

Nu voel ik me een stuk fitter, gewoon ik heb het gevoel dat ik meer zuurstof naar binnen krijg. Roken is gewoon vies en een hele slechte gewoonte.

Ben me nu ook veel meer gaan storten op cardio wat ik voorheen nooit deed, omdat mn conditie gewoon waardeloos was.

Ik moet wel zeggen dat ik nu niet tot nauwlijks meer alchol nuttig als ik uitga. Het verlangen naar een sigaret komt terug als je aan de drank gaat.

Dus ik ga tegenwoordig ook bijna niet.

Gewoon stoppen met die peuken kerel !

Veel succes !

• Topic Starter Topic Starter
Alvast proficiat voor iedereen die er reeds in geslaagd is:clap:

Van 8 januari gestopt ...

- heb nog steeds een vervelende stop met roken kras in de keel.
volgens sommige is dat omdat mijn longen zijn aant herstellen.
- 7 kilo erbij, en toch echt wel erop gelet wat in mijn mond ging.
- heb nog mijn moeilijke momenten en mis het nog steeds.
Maar het wordt wel makkelijker om nee te zeggen.
- Moeilijkste moment is wel na een pint of 8 ... dan begint het zeker en
vast weer super erg te knagen.

Enige reden dat ik tevreden ben dat ik gestopt ben? Euro's die nu
vrijkomen voor andere dingen.

Ben nu ruim 4 weken gestopt en heb er af en toe wel moeite mee. Echter, de mate van moeite mee hebben, valt me best wel mee. Ik kan me er redelijk makkelijk overheen zetten. Alleen blijft het altijd in je systeem zitten, dus ik zal sterk moeten blijven. Echt dom, een verslaving.
Ik heb eigenlijk alleen veel last van mijn darmen gehad de afgelopen weken. Schijnt, dat er een of ander stofje zit in sigaretten/tabak, dat een of ander iets doet met je darmen??? Wie weet daar iets meer over?

En als ik zwaarder zou worden, vind ik niet erg. Ben nu toch al veel kilo's kwijt en wil graag weer zwaarder worden. Dat beetje vet, train ik er dan wel weer af.:D

BTW -> ik ben gestopt met behulp van Zyban (pillen dus)
Wilde eigenlijk niet echt stoppen, maar doe het eerder voor de
vriendin. En toch is het gelukt met stoppen. Dus voor mij hebben
die Zybans echt geholpen. Maakte het veel makkelijker.

• Topic Starter Topic Starter
@Mighty het is vrijwel gekend dat sigaretten wss vrij laxerend werken, en aangezien je die stof niet meer krijgt is er misschien wat verwarring in je darmstelsel.

de nadelen zijn groter dan de voordelen, stoppen dus:)

Ben 2,5 jaar gestopt. Kwam wel 10 kilo bij, maar die zijn er weer af. Eén van mijn truukjes: bij de minste goesting om te roken mezelf ECHT KWAAD MAKEN en mezelf de HUID VOLSCHELDEN...
Veel succes ermee!

Bizar eigenlijk dat we zoveel geld uitgeven om onszelf langzaam te vergiftigen.

En nee, 1 sigaretje kan wel kwaad, want hoe is het ooit begonnen? Juist met 1 sigaretje.

Dit zijn de twee zinnen die me de eerste weken geholpen hebben, sindsdien heb ik nergens meer last van maar denk ik er nog weleens aan (vooral aan de eerste) en dan weet ik weer dat ik de juiste keuze heb gemaakt.

Ik vind het eerder een vreemd idee dat ik nooit meer zal roken. Niet meer tijdens het stappen, niet meer tijdens de weekendjes weg of op vakantie. Raar idee. Kan het me nog niet echt voorstellen. Morgen de ultieme test; de kroeg.

Ik vind het eerder een vreemd idee dat ik nooit meer zal roken. Niet meer tijdens het stappen, niet meer tijdens de weekendjes weg of op vakantie. Raar idee. Kan het me nog niet echt voorstellen. Morgen de ultieme test; de kroeg.

Dat gevoel herken ik idd. Het hoort gewoon bij je, zo voelt het iig.
Succes/sterkte morgen! Hou afgelopen weekend in je achterhoofd, misschien helpt dat.

Ik ben ook gestopt na 10 jaar (nu zo'n 5 maand). Ik voel me al stukken fitter en heb meer uithoudingsvermogen. En ik moet zeggen, ik had het er in de kroeg etc. wel moeilijk mee, eerst wel roken met een biertje drbij maar daar ben ik mee gekapt. Ik moet zeggen dat ik niet meer zoveel stap als eerst, maar dat komt de trainingen alleen maar ten goede!! Ik wens iedereen die wil stoppen suc6!!

Ja amai, of van de zomer als je aan het openlucht zwembad ligt ofzo ...
Of op vakantie aan het strand ...

ja met paar biertjus of bacos :p

Terug
Naar boven