Fitness Seller

Strek probleem met Biceps training.

pibara

Novice
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
118kg
Vetpercentage
29%
Ik merk dat ik de laatste tijd als ik biceps train met een rechte stang, dat ik mijn armen niet meer goed kan strekken. Ik voel ook spanning aan de pink kant van mijn pols en onderarm. Als ik mijn armen strek zonder stang en mijn duimen naar buiten probeer te houden zoals bij biceps trainen dan draaien m'n handen vanzelf zo'n 30 graden naar binnen.
Ik heb de afgelopen periode vooral veel aan m'n kracht gewerkt, en heb het idee dat ik vast de een of andere spier te kort aan het maken ben geweest daarmee. Heeft iemand een idee gezien mijn probleempje welke spier dit moet zijn? En zijn er rek oefeningen en/of andere dingen die ik kan doen om dit probleem te verhelpen en te zorgen dat het niet terug komt? ???

Dus je hebt er alleen maar last van tijdens het trainen? Dat heb ik ook, dat is gewoon 'pomp'.

Dus je hebt er alleen maar last van tijdens het trainen? Dat heb ik ook, dat is gewoon 'pomp'.

Pomp klinkt te simpel voor wat hij bescrhijft.

Heb zelf weleens gehad dat er een zenuw verkeerd zat in mijn schouder/nel waardoor het mijn linker pink ging slapen, misschien kan je daar iets mee.

Pomp klinkt te simpel voor wat hij bescrhijft.

Heb zelf weleens gehad dat er een zenuw verkeerd zat in mijn schouder/nel waardoor het mijn linker pink ging slapen, misschien kan je daar iets mee.

Hij heeft er alleen last van met trainen, kan niks anders bedenken.

Er is wel bekend dat er met barbell curls veel druk op je polsen komt, daarom doen veel mensen curls met een EZ-bar.

• Topic Starter Topic Starter
Het is ook als ik niet aan het trainen ben en een lege stang onderhands pak. Het lijkt dat mn handen zich gewoon veel meer dan voorheen naar binnen willen draaien als ik mn armen strek. Ik dacht daarom zelf aan een of andere spier die door (te) zwaar trainen te kort is geworden ofzo.

Terug
Naar boven