XXL Nutrition

stronglifts 5x5?

random123

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m89
Massa
80kg
Vetpercentage
15%
Hallo,

Ik heb veel gelezen over stronglifts 5x5. Raden jullie dit aan voor een beginner? Heb gelezen dat je hiermee snel kracht en massa mee bouwt.

ja klopt is zeker n goed programma, en uitvoering is belangrijker dan gewicht
begin met n lege halter, dan gun je jezelf ook de tijd om n goede techniek / uitvoering op te bouwen
Er zijn allerlei goed instruktiefilms
Ervaring en instruktie opdoen van je medesporters

• Topic Starter Topic Starter
ja klopt is zeker n goed programma, en uitvoering is belangrijker dan gewicht
begin met n lege halter, dan gun je jezelf ook de tijd om n goede techniek / uitvoering op te bouwen
Er zijn allerlei goed instruktiefilms
Ervaring en instruktie opdoen van je medesporters

Dankjewel! Hoelang denk je dat het duurt totdat ik wat sterker word en wat gains maak? Dat geeft me weer motivatie om door te gaan

Dankjewel! Hoelang denk je dat het duurt totdat ik wat sterker word en wat gains maak? Dat geeft me weer motivatie om door te gaan

Van training tot.training wordt een beginner sterker. Hoe meer gevorderd je raakt hoe minder snel je zult gainen. Dus het kost niet veel energie om 140 te skwatte maar bijv bij de 200 wordt het al een stuk lastiger om te komen als je niet de juiste mindset heb

In n jaar zit je al in de 3 cijfers op de grote 3 BP SQ DL
Maar blijf weg van failure (1 repje overhouden het bespaart je veel blessures en je herstelt sneller)
Je bent groot, werk aan je techniek...
Oh ja en veel eten en rusten, maak n goed voedingsplan (geen alcohol)

:wl:

---------- Toegevoegd om 10:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:44 ----------

voordeel is je bent nog jong en kan veel bereiken in de sport met n doelstelling en n plan n sterke mensen met ervaring om je heen
Ikzelf sport bij Niels Gordijn de grote favoriet van sterkste man van NL
Wat n energie en ervaring daar in de sportschool..daaar moet je bijzijn...n hardcore sportschool dus geen commerciele..

De eerste tijd merk je al progressie na het liften van een tas vol boodschappen. Echter, trainen is een marathon en geen sprint. Dat merk je met name als je beginner af bent. Wees geduldig en waai niet met elke hype mee die om de zoveel tijd in een nieuw jasje voorbij komt.

Bedankt allemaal. Ik weet dat het tijd nodig heeft om gains te maken maar heb probleem met mij is dat ik de ene dag super veel motivatie heb en de andere dag niet. Dus ik denk dat als ik gains zie dat dat me een dikke motivatie boost geeft.

Bedankt allemaal. Ik weet dat het tijd nodig heeft om gains te maken maar heb probleem met mij is dat ik de ene dag super veel motivatie heb en de andere dag niet. Dus ik denk dat als ik gains zie dat dat me een dikke motivatie boost geeft.

How more you get, how more you want.

Ikzelf bekijk dagelijks enkele tot tientallen motivatiefilmpjes per dag. Ik overdrijf hier wel een beetje mee maar ik ontdek dat mijn motivatie nu elke dag meer en meer groeit.

How more you get, how more you want.

Ikzelf bekijk dagelijks enkele tot tientallen motivatiefilmpjes per dag. Ik overdrijf hier wel een beetje mee maar ik ontdek dat mijn motivatie nu elke dag meer en meer groeit.

Ja daarom :P Als ik ff gains zie wil ik alleen maar meer en meer en hou ik nooit weer op met fitnessen :P

Ik zou hier ook graag mee beginnen.
Liggen de startgewichten voor een vrouw hetzelfde (20 kg) ?
Of wat raden jullie aan ?

hangt er een beetje vanaf hoe "tenger" je bent en wat voor materiaal je hebt om mee te trainen.

Ik had voor "de 3 vrouwen" in mijn homegym een barbell besteld van 5 kg (maar deze blijkt jammer genoeg niet te passen) dus beginnen ze terug met een kleinere barbell van 8 kg.

1 van de drie zou alles kunnen beginnen op 20 kg, maar dan zal het zeer snel gedaan zijn met de military press.

Maar moet ook zeggen, ze zijn zo niet van het principe om alles elke keer te verhogen en er met 200% voor te gaan... dus misschien dat jij wel makkelijk 40 kg military pressed...

Probeer het eens voor je begint zou ik zo zeggen... DL met enkel de barbell is ook niet handig, dus dan kun je beter een minder zware barbell met wat gewicht op nemen.

In het begin maakt het gewicht zo niet uit, moet je toch nog meer op je uitvoering/techniek letten. Als je elke keer verhoogt, kom je uiteindelijk wel op je gewicht dat je faalt, of je nu met 5, 10, 20 of 40 kg begonnen bent.

Alvast bedankt voor de info !

Vandaag voor de eerste keer geprobeerd en ik ben begonnen op 17,5 kg en ging vrij vlot.
Volgende training ga ik toch de 20kg eens proberen maar het schrikte me wat af :)

Ik wil er zeker voor gaan, maar heb nog te weinig info om me echt toe te leggen.
Daarom spendeer ik elke dag wat tijd hier en lees ik de hulpzame threads !

zou als ik de topic starter ook even kijken naar starting strength.

dat is 3x5 ipv 5x5, maar als beginner kun je daar net zo makkelijk progressie op pakken

Terug
Naar boven