XXL Nutrition

Strongman sterkste man en AAS gebruik

• Topic Starter Topic Starter
Nee heb vorige maand een test-e 250 kuurtje gedaan voor het eerst. Het haalde weinig uit.
Nu overgestapt op sust 400 en mast-e 100. Dat doet opzienbarend meer en haal meer uit m'n trainingen. Wel ben ik nog steeds compleet gesloopt de rest vd dag na een training. Het is geen wondermiddel

Nee heb vorige maand een test-e 250 kuurtje gedaan voor het eerst. Het haalde weinig uit.
Nu overgestapt op sust 400 en mast-e 100. Dat doet opzienbarend meer en haal meer uit m'n trainingen. Wel ben ik nog steeds compleet gesloopt de rest vd dag na een training. Het is geen wondermiddel

250 is goed om eens te proberen, maar moet je ook niet "gigantisch" veel van verwachten.

Waarom heb je nu gekozen voor mast als compound? Dat lijkt me niet meteen de meest ideale compound voor strongmen aangezien deze geen krachttoename zal geven.
Wordt meestal gebruikt als een compound om een bepaalde look te creeëren (zeer droge spiermassa). In principe heeft deze géén impact op prestaties.

Als je echt sterker wil worden moet je eerder kijken naar compounds als Trenbolon of Deca. Mss ook wat Anadrol (wel heel belastend voor je lever).

Die mast heb ik erbij gedaan omdat m'n vp bij de laatste meting op 28 zat en dat vond ik te hoog, dus die heb ik inderdaad niet toegevoegd om er meer kracht uit te halen maar om te cutten, heb m'n dieet ook op n deficit gezet. En omdat tren me te heftig lijkt, en ik idd vanwege m'n lever geen orals wil heb ik die andere buiten beschouwing gelaten. Deca was anders nog n optie geweest, maar omdat m'n libido niet heel erg verhoogd was vond ik 't n beetje tricky, want die kan dat ook de kop indrukken...🙈

Er hangt altijd een soort taboe aan, maar ben benieuwd welke gear waarvoor wordt gebruikt. Wat nemen degenen die gebruiken bijvoorbeeld in aanloop naar een wedstrijd, Welke aas zorgt ervoor dat je echt sterker wordt als je nog niet zover bent?

Als er over aas gesproken wordt op dit forum door iemand met vp van boven de 15% volgt er vaak een donderpreek. Maar aangezien het hier een ander doel dient en een andere sport betreft is het misschien fijn een plek te creëeren waar deze ervaringen gedeeld kunnen worden.

Kan me voorstellen dat bepaalde aas die door BBers heel erg gewaardeerd wordt voor strongmen niet veel uithaalt en andersom..
Test,tren,deca,oxy en halo zullen de grootste kanshebbers zijn.

Larry Wheels heeft zijn laatste prep voor zo’n wedstrijd tren gepakt. Hij heeft alle drugs van de wereld gedaan en heeft gezegd dat tren hem het meest heeft opgefokt.

Larry Wheels heeft zijn laatste prep voor zo’n wedstrijd tren gepakt. Hij heeft alle drugs van de wereld gedaan en heeft gezegd dat tren hem het meest heeft opgefokt.
Dat geloof ik zeker. Ik denk dat die ook het meeste zal doen in de stack. En oxy voor een wedstrijd.
Wat doet tren met de bloeddruk want veel strongmen en powerlifters hebben die vaak al aan de hoge kant...

Okay nu een eerlijk antwoord van iemand die ook wel een paar strongmen persoonlijk kent:

De beste/sterkste jongens gebruiken lang niet altijd het meest. Vaker juist relatief weinig. Als er al "toppers" op gekke dosis zitten, houden ze het meestal niet lang vol. Door de bijeffecten en/of omdat ze de passie nooit echt hebben gehad en een snelle/easy weg zochten.

Wat de "goede" jongens (die ik ken, lang niet iedereen) wel doen/pakken, zonder namen/producten te noemen (want dat weet ik niet):
- Zorgen dat ze goed spul hebben. Belangrijker dan de dosis lijkt me.
- Zorgen dat ze hun voeding op orde hebben of minimaal in een calorie overschot zitten.
- Zorgen dat ze goed cyclen. Niet year round vol erop maar meer pakken in aanloop naar een wedstrijd, maar ook zeker periodes weinig tot niks pakken voor herstel.
- Bodyweight ook cyclen naargelang de wedstrijden. In "offseason" of naar lichte wedstrijden toe minder wegen/eten. Naar een zware/belangrijke wedstrijd toe "vreten, kuren en trainen".

Daarnaast zijn de sterksten vaak ook degenen met de beste genen en die reageren vaak ook het beste op juice. Niet alleen door het snelste sterk te worden maar ook vaak het minste last te hebben van side-effects. Zo stond bijvoorbeeld Ronnie Coleman er vroeger om bekend dat ie gekke dosissen kon pakken zonder (korte termijn) side-effects. Logisch ook, dat geld ook voor "legale" drugs (alcohol, caffeine, etc.) en daar zie je ook (vaak, niet altijd) dat groter gebouwde gasten meer kunnen hebben.

De "echt-echt-goede jongens" (wsm kaliber) gebruiken zo veel en bijzonder spul vaak, dat je dat toch niet kan betalen en/of wil riskeren :roflol: Verhalen gehoord van wsm gasten die bijv. ook epo gebruikten voor conditie, om op een enorm bw betere lucht te hebben. Denk niet dat je die weg op wilt gaan eerlijk gezegd.

Er hangt altijd een soort taboe aan, maar ben benieuwd welke gear waarvoor wordt gebruikt. Wat nemen degenen die gebruiken bijvoorbeeld in aanloop naar een wedstrijd, Welke aas zorgt ervoor dat je echt sterker wordt als je nog niet zover bent?

Als er over aas gesproken wordt op dit forum door iemand met vp van boven de 15% volgt er vaak een donderpreek. Maar aangezien het hier een ander doel dient en een andere sport betreft is het misschien fijn een plek te creëeren waar deze ervaringen gedeeld kunnen worden.

Kan me voorstellen dat bepaalde aas die door BBers heel erg gewaardeerd wordt voor strongmen niet veel uithaalt en andersom..

Zomaar tegen vreemden over dit soort onderwerpen praten hebben de meesten geen behoefte aan. In de strongmanwereld zelf is iedereen er heel open over. De basis is namelijk respect voor elkaar omdat iedereen weet hoe hard werken het is ongeacht de keuze om wel/niet te gebruiken. Ik steek ook vaak die donderpreek af omdat tegenwoordig iedereen denkt te moeten gebruiken voor resultaten die op zijn zachts gezegd middelmatig zijn.

Zomaar tegen vreemden over dit soort onderwerpen praten hebben de meesten geen behoefte aan. In de strongmanwereld zelf is iedereen er heel open over. De basis is namelijk respect voor elkaar omdat iedereen weet hoe hard werken het is ongeacht de keuze om wel/niet te gebruiken. Ik steek ook vaak die donderpreek af omdat tegenwoordig iedereen denkt te moeten gebruiken voor resultaten die op zijn zachts gezegd middelmatig zijn.
Klopt dat is het mooie aan de sport.
En er zijn veel belangrijker dingen dan AAS die ervoor zorgen dat je een kans maakt of niet. En iedereen heeft onderdelen die m wel en niet liggen.
Als jij denkt dat een donderpreek zin heeft moet je dat vooral doen Gijs. Maar de meesten zullen denken: Boeien...
Als ze die switch in hun hoofd om hebben willen ze er toch voor gaan.
Als je gebruikt moet je dat resultaatgericht doen, dus weten waar je beter wel en niet aan kunt zitten IMO

Volgens mij is de onderschatting altijd tweeledig: de invloed die anabole steroïden hebben op prestaties en herstel wordt zwaar onderschat t.o.v. iemand die het op naturelle wijze doet, maar dit geldt net zo hard voor de invloed van een bepaald genenpakket t.o.v. iemand die dit niet heeft. In essentie zou je dat laatste ook als 'oneerlijk' kunnen ervaren natuurlijk. Hard work beats talent enzo maar er zijn letterlijk gasten van 100kg+ & 2m+ die de eerste keer dat ze een gewicht aanraken 200+ deadliften, daar valt zeker op de korte termijn echt niet tegen op te boksen met alle harde werk van de wereld door iemand die gewoon de genetische aanleg niet heeft. Verschillende gewichtsklassen zijn dan wel een uitkomst mogelijk.
Voor mijzelf heb ik op zeker moment wel geconcludeerd dat ik én die genetische gaves niet had én niet bereid was om aan de dope te gaan en dus niet in de top van NL strongman mee zou kunnen doen hoe hard ik ook mijn best zou doen en ben ik dus iets anders gaan doen.

Tymen, ik denk ook dat jij niet bereid genoeg bent om één van de weinige manieren te gebruiken om natty heel sterk te worden; kanonnen zwaar worden. Als ik naar mijzelf kijk, dan kon ik wellicht best in de buurt komen van de krachtstats van jongens onderaan in de finale, ook zonder gebruik, mits ik enorm zwaar zou worden. Echt 140+kg bw, waar ik echt het frame niet voor heb. Dit zou me echter nog meer schaden in gezondheid dan kuren denk ik.

Ben eigenlijk wel benieuwd of er op dit forum strongmen zitten die eerlijk zijn over aas gebruik binnen de sport.
Ik weet van Hafthor dat hij het gewoon toegeeft en enkele kampioenen en landelijke spelers hebben me wel eens in vertrouwen iets gezegd. Maar er gaan spook of niet?) verhalen rond van strongmen in de top die 2000mg per week spuiten en dat met een flinke vp, want je kunt in deze sport moeilijk uitblinken (en dan bedoel ik echt in de top terecht komen)met een vp van onder de 25%
Wie kan en durft hier op uit eigen ervaring over te praten?
Iedereen gebruikt. Persoonlijke ervaring, van de top atleten gezien gehoord. Gebruiken of lekker wat anders gaan doen kwa competition. Helaas.

Er is geen eer te behalen in strongman evenzoals bodybuilding tenzij je je lichaam absoluut naar de t*fus wilt werken.

Om mee te draaien aan de top/subtop, denk SCL / Giants LIVE / WSM / Arnolds moet je er niet aan denken om dit naturel te doen. Er zijn uitzonderingen zoals Trey Mitchell maar die hebben een aangeboren afwijking.
Je kunt vrij ver komen als je de juiste aanleg hebt, maar aan de top zitten mensen met diezelfde aanleg of beter èn gebruiken doping.
Meeste zitten op Test / mast / tren / npp en dan orals als anavar/oxy/dbol/halo.
Er zijn het die het ver drijven en insuline/sth(HGH)/epo etc nemen. Vaak met dan nog wat ondersteuning van BPC157/TB500 ( peptides ) en anderen.

Ik ben tot nu toe naturel gebleven maar dit was initieel de reden waarom ik gestopt was in 2009, er is voor iemand met niet-uitzonderlijke genen weinig te rapen op internationale strongman comps als je niet wil gaan kuren. Overigens overweeg ik wel TRT gezien men leeftijd / lage test door genetische hemochromatose ( zweef tss 180-320ng/dL total test ).

. Er zijn uitzonderingen zoals Trey Mitchell maar die hebben een aangeboren afwijking.
Ik weet niet, puur omdat iemand de bijbel citeert betekent voor mij echt niet dat ie ook genuine Natty is. Ik ben in een behoorlijk Calvinistische omgeving opgegroeid, en in mijn ervaring: hoe harder men Jezus en God roept, hoe harder ze liegen. Als ik naar Trey kijk zie ik niet per definitie Niet iemand die natty sterk is. Wel iemand die met heel veel massa sterk is. En dan zijn de side effects van AAS minder zichtbaar zoals we allemaal weten.

*of bedoelde je mitchell hooper? Ik denk dat er zowiezo weinig mensen in de scene zitten die geloven dat hij natty is...
Z'n baard is het enige natty aan hem...

Ik weet niet, puur omdat iemand de bijbel citeert betekent voor mij echt niet dat ie ook genuine Natty is. Ik ben in een behoorlijk Calvinistische omgeving opgegroeid, en in mijn ervaring: hoe harder men Jezus en God roept, hoe harder ze liegen. Als ik naar Trey kijk zie ik niet per definitie Niet iemand die natty sterk is. Wel iemand die met heel veel massa sterk is. En dan zijn de side effects van AAS minder zichtbaar zoals we allemaal weten.

*of bedoelde je mitchell hooper? Ik denk dat er zowiezo weinig mensen in de scene zitten die geloven dat hij natty is...
Trey Mitchell heeft een groeihormoon aandoening en was tot voor kort natural. Is blijkbaar maar begonnen met test etc voor Giants Live las Vegas.

Hooper is on record dat hij gebruikt, al is die video volgens mij af zijn kanaal gehaald gezien zijn sponsorships/rehab focused training. Dat is ook een van de redenen dat er geen openheid is.
Sponsorships/illegaliteit en reputatieverlies/"ik ben 16 en halfbench 100kg met 2 spotters en als ik evenveel of meer gebruik als hem samen met fuiven in het weekend wordt ik net zo sterk/groot"

Terug
Naar boven