AndroidHealthClinic

Studente (21) zoekt katjes 'om te doden voor de kunst'

Laatst bewerkt:
Vind ik eig ook. M'n grootmoeder heeft vroeger wel tientallen kittens dood geworpen tegen de muur of in tweeën gereten met een spade. We zijn imo wat te gevoelig geworden omtrent dit soort zaken, als je die reacties ziet op de site van het nieuwsblad.

TE gevoelig? Wat mij betreft kan het niet gevoelig genoeg als ik kijk hoe sommige mensen met dieren omgaan alsof het objecten zijn. Als ik dat verhaal van je grootmoeder lees... de t*ring hé, ik zal je de internet hero praatjes besparen wat dat betreft.

En dat het dubbelzinnig is om kip te doden voor ons eten en dan te lopen klagen om voor het feit dat dieren voor kunst gebruikt worden, is een idiote vergelijking. (in het algemeen, wat hier gezegd wordt).
Is puur Survival of the Fittest. Eten om te overleven. Met een hert wat dood wordt gemaakt door een tijger op National Geographic heb ik ook totaal geen medelijden mee. Zo werkt de voedselketen nu eenmaal. Maar dieren doden puur om het vermaak zoals bij bont voor kleding, kunst zoals in dit geval of dierengevechten (haan gevechten, pitbulls, stieren etc.), is gewoon ronduit verkeerd en ziekelijk naar mijn mening.

Het is cliché om een antwoord te geven als 'We zullen dit ook ons bij jou doen! Kijken of je het dan ook nog zo leuk vindt'... Maar het is gewoon zo waar.

Als dit je humor is.. heb ik medelijden met je.

+1
Maar aan de reacties over het algemeen van 'hardcorebuilder' is ook wel op te merken dat het niet de meest intelligente persoon is.

TE gevoelig? Wat mij betreft kan het niet gevoelig genoeg als ik kijk hoe sommige mensen met dieren omgaan alsof het objecten zijn. Als ik dat verhaal van je grootmoeder lees... de t*ring hé, ik zal je de internet hero praatjes besparen wat dat betreft.

En dat het dubbelzinnig is om kip te doden voor ons eten en dan te lopen klagen om voor het feit dat dieren voor kunst gebruikt worden, is een idiote vergelijking. (in het algemeen, wat hier gezegd wordt).
Is puur Survival of the Fittest. Eten om te overleven. Met een hert wat dood wordt gemaakt door een tijger op National Geographic heb ik ook totaal geen medelijden mee. Zo werkt de voedselketen nu eenmaal. Maar dieren doden puur om het vermaak zoals bij bont voor kleding, kunst zoals in dit geval of dierengevechten (haan gevechten, pitbulls, stieren etc.), is gewoon ronduit verkeerd en ziekelijk naar mijn mening.

Genoeg van voorbeelden van roofdieren die gewoon voor het plezier een ander dier doden. mooie is-ought fallacy trouwens

Genoeg van voorbeelden van roofdieren die gewoon voor het plezier een ander dier doden. mooie is-ought fallacy trouwens

Dat staat buiten het punt wat ik probeer te maken. Is het zo raar dat je je cultureel moraal toepast hier? Lijkt me niet, het is eerder raar dat sommige mensen dit duidelijk niet meegekregen hebben.

Ik zeg het nog 1x: alsof wij vlees eten om te overleven. Dacht het niet. Wij eten dode dieren (en doden dus indirect dieren) om gespierder te worden. Dat is minstens even wreed als dit project. Zij doodt nu een paar katjes, wij doden (indirect dus) jarenlang heel wat meer beesten.

Klopt volledig. De mens eet al lang geen dieren meer om te overleven. Vegetarisch leven is vandaag de dag perfect mogelijk.

Wij eten dieren ofwel voor de smaak, ofwel voor de hoeveelheid proteïnen. Maar een normale mens kan meer dan genoeg proteïnen halen uit andere bronnen dan vlees.

En vanaf dat je beseft dat we dieren niet opeten om te overleven, is het onderscheid tussen welke dieren we opeten volledig triviaal. Een koe, een varken, een paard, een kat,... Waarom het ene wel, en het andere niet? Een kat is echt niet "menselijker" dan een varken hoor.

Daarnaast is een kat een veel hogere diersoort dan een rat/muis.

En dan nog?

Het is maar wat je gewend bent.
Mij kan het niet schelen dat ze die katten afmaakt, ze doet maar.
Maar ik geef nix om katten, vind het eigenwijze k*tbeesten, die nix om de mens geven.
Trouwe metgezel van de mens? Tuurlijk... lol.

Maar ontopic :
Wij eten hier koeien, er zijn ook landen waar dat uit den boze is omdat het dier daar heilig is.
In China daarintegen eten ze weer alles, daar zal menig westerse maag ook van omdraaien als hij/zij het voorgeschoteld krijgt.
Dier = een dier. Klaar.
Elk dier kan je wel iets van eten.

Dat het voor de kunst gebruikt word hoeft van mij niet, maar ik ben ook een barbaar in dat opzicht.
Maar niet met dat gejank aankomen dat het niet mag omdat het een kat is.
Een kat is net als de koe, kip, varken, vis, rat noem het maar op ook gewoon maar een dier.

De tekenen die ik bij dat mens zie wijzen op een psychopate / sociopaat.
Niet te vergelijken met het slachten van koeien. Deze worden geslacht voor hen pels, vlees en van de rest van de koe is er ook maar heel weinig dat verloren gaat. Deze vrouw wil de dieren slachten voor haar eigen entertainment, te schokken en aandacht. Het enige van het dier dat gebruikt wordt van het dier is de pels. Bovendien dan nog voor een nutteloos iets.

Verder vraag ik me af of er nog geen verbod is op de productie van bond in België?

Ze overtreed al bewust de wet door de kittens te doden en ik ben er zeker van dat velen van haar vrienden er ook tegen zijn. Dit lijkt ze zich echter allemaal niet aan te trekken + het slachten van kittens wijst in de richten van sociopaat / psychopaat. Moordenaars die psychopaat zijn beginnen ook eerst met het mishandelen en doden van dieren zonder een doel, enkel voor hen eigen entertainment en aandacht en ze trekken zich ook niet aan wat de wet hierover zegt of wat andere mensen hierover denken, zelf hen eigen vrienden / kennissen.

Is kittens doden ilegaal in België? Gebeurt toch enorm veel bij ongewenste nestjes? Er is dan natuurlijk nog een verschil tussen pasgeboren kittens of kittens die de ogen al open hebben en al vrolijk rondhuppelen...

Borderlineeeeeeeeeeeeeeeeeeee

Is kittens doden ilegaal in België? Gebeurt toch enorm veel bij ongewenste nestjes? Er is dan natuurlijk nog een verschil tussen pasgeboren kittens of kittens die de ogen al open hebben en al vrolijk rondhuppelen...
Dierenasiel is de oplossing en als er dan nog een grote overschot is worden er spuitjes gegeven. Op zich niet erg 'leuk' maar beter dan ze tegen een muur dood kwakken enzo.

Ik denk dat het doden van kittens inderdaad illegaal is in België. (tenzij door eens veearts met een spuitje)

De tekenen die ik bij dat mens zie wijzen op een psychopate / sociopaat.
Niet te vergelijken met het slachten van koeien. Deze worden geslacht voor hen pels, vlees en van de rest van de koe is er ook maar heel weinig dat verloren gaat. Deze vrouw wil de dieren slachten voor haar eigen entertainment, te schokken en aandacht. Het enige van het dier dat gebruikt wordt van het dier is de pels. Bovendien dan nog voor een nutteloos iets.

Verder vraag ik me af of er nog geen verbod is op de productie van bond in België?

Ze overtreed al bewust de wet door de kittens te doden en ik ben er zeker van dat velen van haar vrienden er ook tegen zijn. Dit lijkt ze zich echter allemaal niet aan te trekken + het slachten van kittens wijst in de richten van sociopaat / psychopaat. Moordenaars die psychopaat zijn beginnen ook eerst met het mishandelen en doden van dieren zonder een doel, enkel voor hen eigen entertainment en aandacht en ze trekken zich ook niet aan wat de wet hierover zegt of wat andere mensen hierover denken, zelf hen eigen vrienden / kennissen.

Waarschijnlijk hebben die katjes wel een beter (ook al was het kort) leven gehad dan de kippen die jij eet.

Waarschijnlijk hebben die katjes wel een beter (ook al was het kort) leven gehad dan de kippen die jij eet.
Ik eet niet vaak kip :p vooral kalkoen als gevogelte. Maar ja, zal wellicht niet veel beter zijn.
Maar ben ook tegen die kleine kooitjes en de omstandigheden waarin ze kippen kweken. Of kweekten want ik dacht dat er sinds kort een verbod op is in België?

Edit:
http://www.peta.nl/feat/battery_cages_victory.asp
Traag maar zeker verbetering. Dit gaat nu over legbatterijen, voor het kweken van kippen voor vlees is er d8 ik gelijkaardig verbod
Vanaf 2017 verrijkte kooi verbod.

Laatst bewerkt:
Ik zeg het nog 1x: alsof wij vlees eten om te overleven. Dacht het niet. Wij eten dode dieren (en doden dus indirect dieren) om gespierder te worden. Dat is minstens even wreed als dit project. Zij doodt nu een paar katjes, wij doden (indirect dus) jarenlang heel wat meer beesten.

niet dat wij vlees eten om te overleven maar het is wel iets wat compleet vanaf t ontstaan van de mens tot nu toe is blijven hangen. en dan heeft t nog enigzins functionele waarde, of we er wel of niet zonder kunnen buiten beschouwing gelaten.

even snel wat katjes doodmaken om een kunstwerkje te maken is van totaal andere aard.

Ik haat katten maar dit wijf is niet goed en hoort in een kooi thuis.
Een mooie lampekap van kunstershuid zal niet misstaan in mijn interieur dus een ieder die zich geroepen voelt, bring it.
Dat kunstenaarstuig spoort niet. Als je zo met dieren omgaat dien je zelf niet anders te worden behandeld imo. Een dier doden (met respect) om op te eten is wat anders, dit is gewoon om te choqueren.

Een dier doden (met respect) om op te eten is wat anders, dit is gewoon om te choqueren.

En jij koopt een stuk vlees met het aller grootste respect waarschijnlijk, je flikkert het niet gewoon in boodschappenwagentje en daarna in het pannetje zonder enige verdere gedachte en zonder enig benul van het productieproces dat daarachter schuil gaat. Geldt eveneens voor je mooie leren schoentjes en je deo die eerst even in wat konijnenogen is gespoten alsvorens het onder jou zweetokkels terecht komt. Grootste respect heb jij getoont, verdient een schouderklopje.

"respect" is een heel grappig woord, en is op geen enkele wijze van toepassing hier. Kan je mij een mooie definitie geven van respect trouwens?

Lol jullie moesten is weten hoe kippen verkracht worden. Zitten dicht op elkaar worden helemaal vetgemest, krijgen nooit een straaltje zonlicht te zien en worden binnen 40 dagen vermoord.

---------- Post toegevoegd Thu 7 Jun 2012 om 12:07 ----------

Veel harder verkrachten kan je die beesten niet

Lol jullie moesten is weten hoe kippen verkracht worden. Zitten dicht op elkaar worden helemaal vetgemest, krijgen nooit een straaltje zonlicht te zien en worden binnen 40 dagen vermoord.

Staan idd in grote donkere schuren op elkaar gedrukt, daarvoor is wel even hun snaveltje eraf gekapt en zijn de haantjes door de hakselaar gegaan.
Maar dit zijn de scharrelkippen ;) Leuk dat denk ik 90% van de nederlanders denkt dat 'scharrel' betekent dat de kippen het ook echt leuk hebben.

Ook inderdaad niks om trots op te zijn maar dat dient ten minste nog een doel, voedsel.

Voedsel voor mooie spiertjes ja. Overleven kan je ook best op soja en andere eiwitten.

Terug
Naar boven