Fitness Seller

Studente (21) zoekt katjes 'om te doden voor de kunst'

Wat is dat voor zever.
Vlees eten is niet puur voor genot. In sommige landen zou men zelfs verhongeren zonder vlees.
Artistiek genot? Grote zever. Haal je echt genot uit hoor... Nee, alleen zijzelf omdat ze psychopaat of sociopaat is. Die beginnen altijd eerst met het doden van dieren en gaan dan steeds verder omdat ze er geen genot meer uithalen.
Alles wordt verspilt maar bij vleesproductie gaat er geen enkel deel verloren
Idioot

Zoals je zegt, in sommige landen. Maar in een land als België of Nederland kan je perfect zonder vlees eten. Ik eet zelf vlees, en dat doe ik omdat ik dat lekker vind.

Overigens snap ik hier het artistieke ook niet van hoor, maar ik snap zelden bij kunst wat mensen er leuk aan vinden, dus daarom dat ik me daarover niet uitspreek.

Mijn punt is gewoon dat je niet kan zeggen dat wij vlees eten uit behoefte, en dat er daarom een heel discussieveld open gaat over wat we al dan niet kunnen doen met dieren voor ons "plezier". Katten doodslaan vind ik behoorlijk zot, en zou het zelf absoluut niet over mijn hart krijgen. Maar ik wil gewoon aantonen dat er geen rationeel verschil is tussen het doden van een kat en een koe.

Alles wordt verspilt maar bij vleesproductie gaat er geen enkel deel verloren

Je kan het inderdaad beschouwen als verspilling, daar ben ik het met je eens. Maar zou je haar minder gestoord vinden moest ze het vlees van de kat ook nog opeten?

Wauw, dat bracht veel bij :).

**** dat. Ik wil mijn dagelijkse kip :p

Ik ook hoor :D!

Kunst is zever en zeker wat zij ziet als kunst. Zinloze dood voor het plezier van een sociopaat / psychopaat.
Doden om te eten is zinvol en niets van het dier gaat verloren.
Pak je kat eens vast en probeer ze in bad te steken, zul je snel zien of ze wil leven.

We doden niet meer om te overleven maar voor het genot van eten en door kunst kan je ook genieten.. Vind het dus maar hypocriet om doden voor de kunst te verbieden.
En ook al ben je tegen het doden van dieren voor de kunst, vind niet dat je drm het recht hebt om iemand die een dier wil doden voor de kunst te gaan tegenhouden. Zou ik vrij arrogant vinden.
En dat die kat angst heeft voor het water vanwege zijn overlevingsdrang betekent drm nog niet dat hij iets geeft om zijn leven.

Niks doel. Vlees eten is puur voor het genot, en waarom zou dat genot anders zijn dan artistiek genot?

Je kan zonder vlees voldoende eiwitten eten.

+++

Overigens snap ik hier het artistieke ook niet van hoor, maar ik snap zelden bij kunst wat mensen er leuk aan vinden, dus daarom dat ik me daarover niet uitspreek.

Mijn punt is gewoon dat je niet kan zeggen dat wij vlees eten uit behoefte, en dat er daarom een heel discussieveld open gaat over wat we al dan niet kunnen doen met dieren voor ons "plezier". Katten doodslaan vind ik behoorlijk zot, en zou het zelf absoluut niet over mijn hart krijgen. Maar ik wil gewoon aantonen dat er geen rationeel verschil is tussen het doden van een kat en een koe.
Je zegt het zelf: je snapt het niet. We leven in democratie en zoiets, waar het grootste deel van de bevolking tegen is, is dan ook verboden.

Je mag nog steeds beide, kat en koe, niet thuis zelf gaan doden. Als jij een koe gaat kopen, dan ff thuis de keel oversnijden kom je gegarandeerd voor de rechtbank.

---------- Post toegevoegd Thu 7 Jun 2012 om 14:46 ----------

We doden niet meer om te overleven maar voor het genot van eten en door kunst kan je ook genieten.. Vind het dus maar hypocriet om doden voor de kunst te verbieden.
En ook al ben je tegen het doden van dieren voor de kunst, vind niet dat je drm het recht hebt om iemand die een dier wil doden voor de kunst te gaan tegenhouden. Zou ik vrij arrogant vinden.
En dat die kat angst heeft voor het water vanwege zijn overlevingsdrang betekent drm nog niet dat hij iets geeft om zijn leven.
Doden is geen kunst. Als iemand een mens gaat doden, is dat toch ook geen kunst. Waarom voor dieren dan wel? We zijn zelf ook dieren. Is niet omdat we meer herseninhoud hebben dat we iets anders zijn.

Als we alleen nog maar planten gaan eten komt er meer honger in de wereld, een groot deel van onze voeding komt uit het buitenland, als we geen vlees gaan eten moeten we nog meer eten uit het buitenland halen. Gevolg duurdere voeding en in die landen waar we onze voeding halen een tekort aan voeding voor zichzelf.

Je zegt het zelf: je snapt het niet. We leven in democratie en zoiets, waar het grootste deel van de bevolking tegen is, is dan ook verboden.

Je mag nog steeds beide, kat en koe, niet thuis zelf gaan doden. Als jij een koe gaat kopen, dan ff thuis de keel oversnijden kom je gegarandeerd voor de rechtbank.

Klopt, een kat thuis slachten is dus wel degelijk illegaal.

Maar het is niet voor de illegaliteit dat de meeste mensen zo geschokt reageren. Mensen reageren geschokt omdat het een kat is, en geen varken. Bij een varken zouden er ook wel mensen roepen dat het verspilling is, dat het geen kunst is,... maar de reacties zouden veel minder hevig zijn.

Ik probeer aan te tonen dat er eigenlijk geen verschil is, ook al is het tegenstrijdig met ons gevoel.

Als jij een koe gaat kopen, dan ff thuis de keel oversnijden kom je gegarandeerd voor de rechtbank.

En als je thuis wat kippen kweekt met als doel om ze later op te eten, mag je die dan ook niet zelf slachten? Moet je dan met je kippetje naar een slager trekken om ze te laten slachten? Beetje idioot toch?
En als dat dan weer wel mag, waarom een kip dan wel en een koe niet?

Sick b*ch, je ziet het gelijk aan die kop. Arresteren en opsluiten, onnodig dierenleed of onnodig doden van huisdieren is niet tolereerbaar. De vergelijking met niet-huisdieren gaat nergens over.

Sick b*ch, je ziet het gelijk aan die kop. Arresteren en opsluiten, onnodig dierenleed of onnodig doden van huisdieren is niet tolereerbaar. De vergelijking met niet-huisdieren gaat nergens over.

Grappige volledig ondoordachte conclusie.
Of kan je een mooie argumentatie voor dit punt formuleren?

Beetje kort door de bocht T.
Sinds wanneer is de kip geen huisdier? Ken mensen zat die een paar kippen hebben.
Ok ze houden ze buiten, maar wat mij betreft zou je dat met honden en katten ook moeten doen.

Beetje burgerlijke onzin allemaal.

Klopt, een kat thuis slachten is dus wel degelijk illegaal.

Maar het is niet voor de illegaliteit dat de meeste mensen zo geschokt reageren. Mensen reageren geschokt omdat het een kat is, en geen varken. Bij een varken zouden er ook wel mensen roepen dat het verspilling is, dat het geen kunst is,... maar de reacties zouden veel minder hevig zijn.

Ik probeer aan te tonen dat er eigenlijk geen verschil is, ook al is het tegenstrijdig met ons gevoel.
Voor mij gaat het om meer dan dat die kat enkel dood is. Dat men katten laat inslapen is spijtig maar ben ik minder tegen.

---------- Post toegevoegd Thu 7 Jun 2012 om 15:37 ----------

En als je thuis wat kippen kweekt met als doel om ze later op te eten, mag je die dan ook niet zelf slachten? Moet je dan met je kippetje naar een slager trekken om ze te laten slachten? Beetje idioot toch?
En als dat dan weer wel mag, waarom een kip dan wel en een koe niet?
Koe is groter en slimmer dan kip. Een mier doodtrappen is bv ook kleinere stap dat een rat doden.

---------- Post toegevoegd Thu 7 Jun 2012 om 15:43 ----------

Beetje kort door de bocht T.
Sinds wanneer is de kip geen huisdier? Ken mensen zat die een paar kippen hebben.
Ok ze houden ze buiten, maar wat mij betreft zou je dat met honden en katten ook moeten doen.

Beetje burgerlijke onzin allemaal.
Kippen zijn nog eens 10 keer dommer dan katten. Als je kip slacht is het ook gewoon in 1 kap de kop eraf en gedaan, niet geleden. Met grotere dieren is dat moeilijker.
Het is ook een kwestie van moraal en ethiek.
Het doden van een huisdier ligt dichter bij het doden van een mens dan bij het doden van een kip of koe.
Het doden van een kat voor het plezier ligt zéér dicht bij het doden van eens mens voor het plezier. Iemand die dieren dood voor het plezier zal veel sneller een mens doden. Zeker iemand zoals zij, die duidelijk kenmerken van psychopaat en sociopaat vertoond. Deze 2 genoemden beginnen ook steeds met het doden van dieren voor de lol. Als men dit toelaat gaat ze in de toekomst alleen verder en verder gaan. Denk je dat ze dit 1x wil doen en dan ineens andere dingen? Nee hoor.

Dit is een kip en het ei discussie. Aan de ene kant de mensen die een kat gelijkstellen aan elk ander wezen, tot aan een vlieg en aan de andere kant de mensen die deze mening niet delen.

Feit is gewoon, dat een kat een gedomesticeerd beest is. En huisdieren eet je niet/maak je dood voor de lol. En ja een kat is niet anders dan een rat, helemaal mee eens. Maar dit zijn gewoon ongeschreven regels, net als normen en waarden. Kan niet in een westerse samenleving. En natuurlijk kun je het vervolgens alsnog doen, maar verwacht VEEL tegenstand.

Denk dat we, voor- of tegen het allemaal wel eens zijn daarmee. Of zijn er mensen die zich hier totaal niet in kunnen vinden?

Een rat kan zowel een lief en zeer aanhankelijk huisdiertje zijn, als een vuil beest dat voor enorm veel overlast zorgt.
Lijkt me moeilijk om een wet te gaan opstellen die zegt welke dieren je wel of niet mag doden naar believen...

Een rat kan zowel een lief en zeer aanhankelijk huisdiertje zijn, als een vuil beest dat voor enorm veel overlast zorgt.
Lijkt me moeilijk om een wet te gaan opstellen die zegt welke dieren je wel of niet mag doden naar believen...

Mee eens, zelfde geld voor een zwerfkat.
Beter in de pan ermee !!
Teentje knoflook erbij, smullen :meal:

Doden is geen kunst. Als iemand een mens gaat doden, is dat toch ook geen kunst. Waarom voor dieren dan wel? We zijn zelf ook dieren. Is niet omdat we meer herseninhoud hebben dat we iets anders zijn.

Als we alleen nog maar planten gaan eten komt er meer honger in de wereld, een groot deel van onze voeding komt uit het buitenland, als we geen vlees gaan eten moeten we nog meer eten uit het buitenland halen. Gevolg duurdere voeding en in die landen waar we onze voeding halen een tekort aan voeding voor zichzelf.

Gaat gewoon om het feit dat we vaak vlees eten voor ons genot, niet om te overleven, en dat we daarom dieren doden. Dus als dit mag waarom zou dan een dier doden voor de kunst niet mogen? Kunst is namelijk ook genot.

Leuke discussie, maar zullen we niet gewoon even met zn allen 23 juni afwachten wanneer ze haar tentoonstelling heeft?
Ik heb namelijk zomaar een gevoel dat dit gewoon een dikke vette publiciteitsstunt is en dat al die lieve, zielige kittens vrolijk vanachter een doek komen gerend ofzo.

Kippen zijn nog eens 10 keer dommer dan katten.

En varkens dan? Zijn die ook dom?

---------- Post toegevoegd Thu 7 Jun 2012 om 16:20 ----------

Je kan inderdaad ook wurmen uit de grond trekken en die opeten, ook eiwitrijk.
Je comment slaat echt helemaal nergens op, ik hoop dat je dat zelf ook inziet.

Wat een kolder. Er is geen enkele noodzaak om als mens vlees te eten als je alleen maar 'normaal' wilt leven. En zoveel eiwitten als bodybuilders eten valt daar niet onder hoor.

En varkens dan? Zijn die ook dom?

---------- Post toegevoegd Thu 7 Jun 2012 om 16:20 ----------

Wat een kolder. Er is geen enkele noodzaak om als mens vlees te eten als je alleen maar 'normaal' wilt leven. En zoveel eiwitten als bodybuilders eten valt daar niet onder hoor.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ziet er niet zo intelligent uit :scratch:

Klopt niet helemaal.. 't kost juist onevenredig veel energie/landbouwgrond/etc om vlees te eten (een factor honderd meer geloof ik) omdat die beesten behoorlijk veel eten tijdens hun (toch relatief korte) leventje.

Overigens ben ik helemaal niet tegen vlees eten en doe ik 't zelf ook, maar een hoop van de argumenten hier die uiteindelijk neerkomen op 'aah zielig katje' gaan echt niet op. Alleen al het feit dat zij hiermee deze discussie hier heeft veroorzaakt zorgt misschien al wel dat haar uitspraken (of ze het nou gaat doen of niet) al nuttig waren.

Leuke discussie, maar zullen we niet gewoon even met zn allen 23 juni afwachten wanneer ze haar tentoonstelling heeft?
Ik heb namelijk zomaar een gevoel dat dit gewoon een dikke vette publiciteitsstunt is en dat al die lieve, zielige kittens vrolijk vanachter een doek komen gerend ofzo.
Dan nog steeds is het ongewenst. Zieke humor.

Terug
Naar boven