AndroidHealthClinic

Subcutaan injecteren: Filmpje

73.3mb
handig filmpje!

• Topic Starter Topic Starter
Volgens mij is er niet zo veel info omtrent subcutaan injecteren, dus misschien is het handig om deze filmpjes te verplaatsen naar de leerzame threads sectie?

ey die chick en ik kunnen zaken doen man.. self injecting will become a habit.. just like getting dressed and.. brushing your teeth :D you said it woman.. TEST4 LIFE!

goed filmpje

ze zeggen wel niets over de plaats bepaling van de bil

dit is zonder twijfel een sticky waard !

Info mbt subqutaan injecteren is zeer schaars idd..heel er jammer

Tong heel erg bedankt voor deze nuttige link!

Sticky!!!

Groet Jugger

zal hem eens bekijken.
thanx kerel

wat zijn nu de grote verschillen tussen intramusculair en subcutaan injecteren, de handelingen lijken mij hetzelfde behalve de plaats van injectie uiteraard?

• Topic Starter Topic Starter
JollyJumper zei:
wat zijn nu de grote verschillen tussen intramusculair en subcutaan injecteren, de handelingen lijken mij hetzelfde behalve de plaats van injectie uiteraard?

Doordat je bij subcutaan injecteren veel minder diep hoeft te gaan dan bij intramusculair kun je korte naaldjes gebruiken zoals slinpins (insulinespuitjes). Verder moet je bij een subcutane injectie een huidplooi beetpakken waar je de naald in steekt wat niet hoort bij IM, waarbij het juist handig is om de huid strak te trekken alvorens je de naald erin steekt.

Dan doe ik er deze ook even bij ter info

Is al eens eerder gepost door een member hier

[Link niet meer beschikbaar]

zeker voor de mensen die straks aan die myostatinblokkers zitten zeker

jong das weer heel anders dat is intramusculair injecteren, niet subcutaan

dgf

Laatst bewerkt:
dus als je insuline subcutaan wilt injecteren is het handigste in een huid plooi van je buik, of zie ik dit verkeerd?
moet je dan ook aspireren?

Nee. Dan creeer je een beetje vacuum in de spuit, in de vorm van belletjes. Zodra je het duwgedeelte van de spuit "los" laat, schieten de belletjes er weer uit zonder dat je wat hoeft te doen.

Frewak zei:
Over dat aspireren, trek je dan niet juist weer lucht in je naald?

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven