MuscleMeat

Subcutaan injecteren!! Hoe precies??

• Topic Starter Topic Starter
Seppe zei:
subcutaan niet aspireren...

En als je intramusculair doet en je weet niet goed waar dan kan je het best in je kont spuiten... Het buitenste bovenste kwadraat (zoek weer even op)... In je kont zitten het minste zenuwen en heb je dus het minste kans om een zenuw te raken...

Maar eigenlijk speelt het ni echt een rol...

AS injecteren weet in precies hoe het moet ;)

Maar bedankt jongens, ik denk dat ik genoeg weet.

Ik ben er nog niet uit wat ik doe, maar nu weet ik de opties. Ik ga voor 1 x 1750 en 1 x 1500 IU denk ik.

@soulreaver: Omdat je normaal bij subcutaan (huidplooi in buik) geen aders kan raken... denk ik...
Heb toen ik stage deed in mijn opleiding verpleging (heb die studies niet afgemaakt) heb ik toch wel een honderd spuitjes subcutaan gegeven (in het buikvet, was tegen flubit, of hoe je het ook schrijft) en nooit heb ik moeten aspireren...

Sorry dat ik geen betere uitleg heb...

Ok, was dus maar half juist...

Heb het even terug opgezocht en normaal moet je dus wel aspireren, maar omdat die spuitjes tegen flubit een zeer kleine hoeveelheid was en de naald heel kort was werd dat niet gedaan...

Subcutaan injecteren is dus injecteren in het vet. Je kan dit doen in je bovenarm, je bovenbeen en de streek rond je navel... En normaal wel aspireren...

Had beter even gecontroleerd voor ik mij mond opentrok.. Sorry

Seppe zei:
@soulreaver: Omdat je normaal bij subcutaan (huidplooi in buik) geen aders kan raken... denk ik...
Heb toen ik stage deed in mijn opleiding verpleging (heb die studies niet afgemaakt) heb ik toch wel een honderd spuitjes subcutaan gegeven (in het buikvet, was tegen flubit, of hoe je het ook schrijft) en nooit heb ik moeten aspireren...

Sorry dat ik geen betere uitleg heb...

klopt heb je helemaal gelijk in. alleen ik zeg mensen altijd, leer je aan altijd te aspireren zodat je het IM ook niet vergeet. plus dat 3/4 geen honderden subcutane injecties hebben gezet, stel dat ze te ondiep zitten of te diep en in de spier zitten. bij een goed uitgevoerd subcutane injectie is het idd. niet nodig, maar het is absoluut geen moeite om het even te doen, dus ik zeg altijd doe maar wel.

waarom zou je I.M. doen als je een product S.C. kan doen? Het lijkt mij onnodig je spier beschadigen en S.C.of I.V. heb ik veel minder last dan IM.

welles nietes welles...

t*ring

op het f ucking doosje van Lepori staat f ucking intramusculair!

@hugohonnie: I.V. = intraveneus? ja toch hé?!
Wat spuit jij intraveneus???

heen HCG of steroiden mag ik hopen..

Mischien wat heroïne???

Om wat te kunnen relaxen tijdens je kuur in plaats van heel de tijd te denken aan trainen, vreten, coïtusen, slapen en je irriteren aan alles. :D

Seppe zei:
@hugohonnie: I.V. = intraveneus? ja toch hé?!
Wat spuit jij intraveneus???

Producten om sneller te herstellen met wielrennen in etappe koersen. Suikers, vitamines, ijzer,aminos. Er bestaat zelf creatine In IV vorm. Ook homeopatische producten van Heel zoals testes (voor je lichaams eigen test productie)

Er zal nog wel wat anders worden ingespoten als dat...

Had zover nog geeneens gedacht...

Wie doet dat trouwens bij je? Sportdokter?

Seppe zei:
Er zal nog wel wat anders worden ingespoten als dat...

Had zover nog geeneens gedacht...

Wie doet dat trouwens bij je? Sportdokter?

Ja dat zal gerust! Maar in onze ploeg houden ze het bij enkel toegestane middelen. De soigneurs doen dat (indien nodig.)

Terug
Naar boven