Fitness Seller

suiker, een snelle koolhydraat?

ibowts

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m73
Massa
65kg
Misschien een domme vraag, maar is (kristal)suiker een snelle koolhydraat of een langzame? Op het internet heb ik verschillende antwoorden gevonden, de een zegt het is sacharose, dus een langzame koolhydraat, de ander zegt het omgekeerde...

Snel, zoals bijna alle suikers. Waar heb je dan gelezen dan het langzaam zou zijn ???

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
op een site las ik dat dextrose en glucose etc snelle koolhydraten zijn, en sacharose een langzame. Op een andere site las ik dat kristalsuiker behoort tot sacharose... vandaar...

dus voor een snelle opname van creatine kun je gewoonweg suiker toevoegen?

Laatst bewerkt:
Tafelsuiker is idd een disacharide (glucose+fructose) en zit wat "snelheid" aan gaat tussen deze twee in. Ook is dor het fructose deel de bloedsuikerstijging minder snel dan bij glucose.

Witte suiker is geraffineerde troep. Als je dan toch suiker gebruikt, neem dan rietsuiker.

sacharose een langzaam eiwit?
sacharose is een ander woord voor suiker he..

tafelsuiker, zoals 3XL al zei, is glucose-fructose en moet dus eerst uit elkaar gehaalt worden en laat je bloedsuiker spiegel dus minder stijgen dan dextrose(=glucose).

Wees ook voorzichtig met poedersuiker, dat is me een partij snelle troep!

• Topic Starter Topic Starter
kan je dan gwn suiker toevoegen aan je creatine voor een snellere opname?

sinds ik een schepje suiker toevoeg aan mijn creatine, maak ik de gains van mijn leven!

nee ff serieus @ ibowts: maakt allemaal niet zoveel uit wanneer of hoe je de creatine inneemt. ikzelf schep het gewoon in mijn mond na het opstaan en slik het weg met water. Klaar is kees en de werking is er niet minder door.
Kijk liever naar hoe je voeding of training verbeterd kan worden, dan je druk te maken over welke suiker je moet toevoegen bij de creatine..

Terug
Naar boven