MuscleMeat

Suiker na de training.

Duja

Novice
Waardering
0
Mijn vraag is moet ik nou wel of niet suiker na mijn kracht training nemen?
Het gaat daarbij om een afwisselend schema van
1. Borst, Rug, Triceps, Buik, 30 min Cardio
2. Benen, Schouders, Biceps, Buik, 30 min Cardio

Ik train 3 maal per week. Na de training neem ik altijd een Eiwitt Shake.
Maar laatst had ik van mij fitness instructeur gehoord dat ik na de training suikers moest nemen, wat mij werd aangeraden was wit brood met jam en daar dan 3 sneetjes van.
Maar ik hoor er verschillende meningen over.
Graag jullie mening.

haha wat een domme instructeur 3 sneetjes brood met jam :roflol: daar heb ik nog nooit van gehoord.

Je kunt dextrose nemen met whey na je training, maar niks moet hoor! een banaantje doen sommigen ook.

• Topic Starter Topic Starter
Oke, maar wat is het effect er van, ik bedoel wat levert het op als je het wel doet ? Of wat niet als je het niet doet haha:P

Oke, maar wat is het effect er van, ik bedoel wat levert het op als je het wel doet ? Of wat niet als je het niet doet haha:P

Volgens mij zit het grotendeels in herstel: aanvullen van glycogeen. Je bent de volgende dag beter in staat voor een nieuwe training als je spierglycogeen op peil is.

Volgens mij zit het grotendeels in herstel: aanvullen van glycogeen. Je bent de volgende dag beter in staat voor een nieuwe training als je spierglycogeen op peil is.

Nou, nog los van de glycogeen... snelle koolhydraten zorgen voor verhoogde bloedsuikers en (daarmee) een afgifte van insuline. Dit alles zorgt dat allerlei voedingstoffen naar je beschadigde spiercellen worden gestuurd en je zo snel mogelijk van de catabole toestand van training over gaat naar een anabole toestand.

http://www.ergogenics.org/32.html

En ja een snee witbrood met jam kan ook (mits zonder boter). Gaat ook. Iets langzamer dan dextrose, maar nog steeds redelijk snel.

Nou, nog los van de glycogeen... snelle koolhydraten zorgen voor verhoogde bloedsuikers en (daarmee) een afgifte van insuline. Dit alles zorgt dat allerlei voedingstoffen naar je beschadigde spiercellen worden gestuurd en je zo snel mogelijk van de catabole toestand van training over gaat naar een anabole toestand.

http://www.ergogenics.org/32.html

En ja een snee witbrood met jam kan ook (mits zonder boter). Gaat ook. Iets langzamer dan dextrose, maar nog steeds redelijk snel.

nice, weer wat geleerd!

idd,wit brood met jam kan maar het beste neem je gewoon 1gram dextrose per kilo lichaamsgewicht

Koop gewoon een pak dextrose kost bijna niets ipv duur te doen. Kan je gewoon makkelijk mixen met je shake na de training.

Na mijn training neem ik ook meestal iets van snelle suikers in de vorm avn een stuk fruit, maar niet altijd. Maar nu lees ik hier whey na je training, dit neem ik zelf altijd een uur voor mijn training, dat staat aanbevolen op de verpakking... is dit nou beter voor of ook na de training in combi met snelle suikers?

mm das waar zie inderdaad dat het geen drol kost.
ik neem nu voor de training een appel en tonijn en na de training banaan en melk

ga straks naar de winkel om dextrose en whey te kopen.
wat zal ik weg doen en met de dextrose/whey vervangen?

Vervang je banaan + melk eventueel door whey + dextrose.

ik zou gewoon bij shake blijven :p

werkt dextrose niet nadelig als je in je cut zit?

ik neem gewoon een appel

whey vlak voor, sprite vlak na training. toch ook simpel nee?

banaan vlak voor training en whey+chocomelk na training, is dat goed als je in de bulk zit???

Terug
Naar boven