- Waardering
- 188
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 100kg
- Vetpercentage
- 8%
calibre zei:Ik kan eerlijk gezegd moeilijk geloven dat profs op trainingsstages ed iedere keer volledig gerecupereerd zijn voor ze een nieuwe training aanvatten. Ik weet idd minder over de sport dan jij maar als ik bepaalde verhalen hoor over trainingsstages enzo (ik ben wel geïnteresseerd in wielrennen) dan kan het gewoon niet anders dan dat wielrenners overreachen. Als men op hoogtestage dag 1 cols op en af rijdt en 's avonds helemaal er doorzit dan zijn die niet volledig gerecupereerd de dag erna. Toch trainen ze weer en dan sleuren ze een stukje fatigue mee (overreachen dus) Eens ze een paar dagen rustiger doen (na die stage bijvoorbeeld) zal die fatigue verdwijnen en zal de conditie/kracht/whatever groter zijn dan voor de stage.
Oh en thx voor de karma, maar noem me aub geen bodybuilder![]()
het was gewoon een quote in karma.
Neen ze zijn inderdaad niet volledig gerecupereed MAAR het is wel hun bedoeling omdat volledig te zijn!! Dat is iets anders als die trainingen daarom zo te doen. Het is ook zo dat je op stage (net als ik altijd meegemaakt heb) je voor je aankwam van de zware training je losreed naar het hotel toe (dus recuperatie is al begonne) de maaltijden en supplementen zijn zo gekozen voor de recuperatie, en 's avonds krijgen we ook nog eens een massage dat terug weer helpt voor recuperatie. En de dagen zo gekozen werden dat je zware training had dan wat minder (niet altijd).
Ik ben verdeeld over trainen aan overreachen, het helpt je inderdaad heel ver vooruit maar ondertussen ben je gevoelig voor overtraining. Van het wielrennen kreeg ik ook gespierde benen , door overreaching dus, dus het helpt (dat is dus al een bewijs). Maar zo een hele tijd trainen is naar mijn mening veel te nefast en te afbrekend

, remember?)