XXL Nutrition

Suplementatie rond training

nick069

Cool Novice
Waardering
5
Lengte
1m82
Massa
81kg
Suplementatie rond training:

30min voor krachttraining:

20gr whey
30gr dextrose
5gr glutamine

Tijdens krachttraining:

20gr whey

Na krachttraining voor cardio:

5gr bcaa's
30gr dextrose
5gr glutamine

(na cardio vaste maaltijd)

Is dit een goede combi van supp's?

Alleen opbouwende reacties, alvast bedankt!

zie het nut niet in van 20g whey tijdens training kun je beter vervangen door de dextrose en als je vet wilt verbranen na cardio pas je bcaa en glutamine pakken dan als je het mij vraagt

Voor je kt whey en dexto pakken. Tijdens je kt water. Na kt je bcaa pakken om spierafbraak tegen te gaan, dan cardio doen. Na je training whey&dextro

Laatst bewerkt:
Neem bcaa voor je training ipv 20gram whey ;)

is bcaa tijdens de cut goed ja?
ipv whey?

ik doe nu altijd 2 uur van te voren voordatk naar de gym ga maaltijd met eiwitten en koolhydraten.
dan uur lang KT en direct er achteraan 3 kwartier cardio en dan direct whey (zonder dextrose) tot nu toe werkt het prima.
tijdens training alleen water.

Laatst bewerkt:
Waarom 30min VOOR je kt dextrose nemen?

Ik zou 't zo doen:
1uur voor training: whey shake (zodat je een amino piek krijgt)
tijdens 't trainen: 40gr dextrose (constante bloedsuikerspiegel) + 10 gr bcaa/glutamine (anti-katabool)
na trainen: maaltijd

Glutamine wordt algemeen afgedaan als een nutteloos supplement. Toch verschillen de meningen (met name bijvoorbeeld bij cardio op de nuchtere maag).

Als je het al gekocht hebt, zou ik het met name nemen tijdens de training om bijvoorbeeld je cortisolgehalte lager te houden, maar in principe zou dextrose dat ook kunnen doen tijdens de training.

Verder vind ik 5g bcaa's veel te weinig. Als dit een 'cutschema' is, dan zou ik in ieder geval 5g DIRECT vóór, 5g tijdens en 5g DIRECT na de krachttraining. Als het geen 'cutschema' is, dan EAA's. 10 tot 15 minuutjes later 20g whey.

Anyhow in short:

20 minuutjes voor de training:
20g whey

direct voor de training
5g BCAA's/10g EAA's
20g dextrose (niet als je cut)
1g kaneel

tijdens training
5g BCAA's/10g EAA's
20g dextrose
1g kaneel
glutamine

Na krachttraining
5g BCAA's/10g EAA's

10 tot 15 minuten later, althans na de cardio (volstrekt overbodig tenzij in de cut):
20g whey

uurtje later, volledige maaltijd

Half uur VOOR de training whey. (tijdens of na heb je een stuk minder aan)
Tijdens de training vrije amino zuren. (idem en dextrose tijdens de training zorgt voor een piek die je na je trainig wilt)
Na dextrose aangevuld met evt creatine.(wat hier boven staat en al helemaal niet voor de training. De suiker spiegel moet op pijl zijn door je voeding.)

Half uur VOOR de training whey. (tijdens of na heb je een stuk minder aan)
Tijdens de training vrije amino zuren. (idem en dextrose tijdens de training zorgt voor een piek die je na je trainig wilt)
Na dextrose aangevuld met evt creatine.(wat hier boven staat en al helemaal niet voor de training. De suiker spiegel moet op pijl zijn door je voeding.)

Half uur is veel te kort imho, 3XL had hier op het forum een mooie grafiek gepost, kan hem niet meteen vinden...

Ja klopt. Uur zou wellicht beter zijn afhankelijk van je stofwisseling. Ik neem het echter een half uur omdat ik dan na de training op de volledige opname van de whey zit in verhouding met het schema van 3XL.

Ja klopt. Uur zou wellicht beter zijn afhankelijk van je stofwisseling. Ik neem het echter een half uur omdat ik dan na de training op de volledige opname van de whey zit in verhouding met het schema van 3XL.

Hangt natuurlijk ook weer af van welk soort whey, ik neem aan dat hij het over isolaat heeft.

Hangt natuurlijk ook weer af van welk soort whey, ik neem aan dat hij het over isolaat heeft.
Of een blend. Maar dat maakte niet zo bijzonder veel uit.
Ik ben sowiso van mening dat een amateur/hobby builder zich niet zo druk moet maken om iso of concentraat. Ik gebruik nu iso omdat dat in de aanbieding was bij B&F. Is dat over een maand een blend van XXL, koop ik die. Ik heb nooit wezenlijk verschil gemerkt. Alleen het gebruik van EAS (o.i.d.) adviseer ik wel. Daar merk ik wezenlijk verschil door.

• Topic Starter Topic Starter
het schijnt dat whey isolaat en concentraat dicht bij elkaar aanleunen en er weinig verschil bestaat, pas na minimum een uur heb je een piek (studie op nuchtere maag)

en het is een bulk schema, cardio is puur voor conditie..

bedankt voor de reacties

---------- Toegevoegd om 17:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:19 ----------

Glutamine wordt algemeen afgedaan als een nutteloos supplement. Toch verschillen de meningen (met name bijvoorbeeld bij cardio op de nuchtere maag).

Als je het al gekocht hebt, zou ik het met name nemen tijdens de training om bijvoorbeeld je cortisolgehalte lager te houden, maar in principe zou dextrose dat ook kunnen doen tijdens de training.

Verder vind ik 5g bcaa's veel te weinig. Als dit een 'cutschema' is, dan zou ik in ieder geval 5g DIRECT vóór, 5g tijdens en 5g DIRECT na de krachttraining. Als het geen 'cutschema' is, dan EAA's. 10 tot 15 minuutjes later 20g whey.

Anyhow in short:

20 minuutjes voor de training:
20g whey

direct voor de training
5g BCAA's/10g EAA's
20g dextrose (niet als je cut)
1g kaneel

tijdens training
5g BCAA's/10g EAA's
20g dextrose
1g kaneel
glutamine

Na krachttraining
5g BCAA's/10g EAA's

10 tot 15 minuten later, althans na de cardio (volstrekt overbodig tenzij in de cut):
20g whey

uurtje later, volledige maaltijd

Ik ben uitgekomen op:

+/- 45 minuutjes voor de training:
20g whey

direct voor de training
10g EAA's
30g dextrose
snufje kaneel

tijdens training
10g EAA's
30g dextrose
snufje kaneel

Na krachttraining
10g EAA's

Na cardio volledige maaltijd

' maar is het nodig om voor de krachttraining EAA's te nemen?

Laatst bewerkt:
is bcaa tijdens de cut goed ja?
ipv whey?

ik doe nu altijd 2 uur van te voren voordatk naar de gym ga maaltijd met eiwitten en koolhydraten.
dan uur lang KT en direct er achteraan 3 kwartier cardio en dan direct whey (zonder dextrose) tot nu toe werkt het prima.
tijdens training alleen water.

BCAA tijdens de cut kan voordelen hebben als geen/minder spier verlies.

volgens mij als je gwn voldoende eiwitten eet per dag uit voeding, en gwn je whey na de training drinkt is spierverlies al nihil, behalve als je onder 8%bf ofso gaan denk ik

het schijnt dat whey isolaat en concentraat dicht bij elkaar aanleunen en er weinig verschil bestaat, pas na minimum een uur heb je een piek (studie op nuchtere maag)

bedankt voor de reacties

---------- Toegevoegd om 17:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:19 ----------

Ik ben uitgekomen op:

+/- 45 minuutjes voor de training:
20g whey

direct voor de training
10g EAA's
30g dextrose
snufje kaneel

tijdens training
10g EAA's
30g dextrose
snufje kaneel

Na krachttraining
10g EAA's

Na cardio volledige maaltijd

' maar is het nodig om voor de krachttraining EAA's te nemen?

Wat heb jij in godsnaam met dextrose? Wordt je daar geil van? Zo niet, neem het dan alleen even na de training en zorg dat je suikerspiegel door je voeding op pijl is.

oh je doet cardio? Dus je bent aan het cutten? Dan kan je de dextrose helemaal al weg laten.
Koop een pot van 500gram BCAA poeder en meng 10gram door een bidon en drink deze tijdens de training/cardio leeg.
Na je training geen shake (of je moet al aminos of peptopro hebben). Gewoon 1 uur later een meal

• Topic Starter Topic Starter
Wat heb jij in godsnaam met dextrose? Wordt je daar geil van? Zo niet, neem het dan alleen even na de training en zorg dat je suikerspiegel door je voeding op pijl is.

Dus +/- 45min voor de krachttraining:
20gr whey

Tijdens de krachttraining:
20gr whey

Na de krachttraining, voor de cardio:
10gr EAA's (of BCAA's?) + 30gr dextrose

zo dus?

Als ik dextrose drink tijdens mijn krachttraining, kan ik hem toch beter benutten dan erna?

---------- Toegevoegd om 11:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:46 ----------

oh je doet cardio? Dus je bent aan het cutten? Dan kan je de dextrose helemaal al weg laten.
Koop een pot van 500gram BCAA poeder en meng 10gram door een bidon en drink deze tijdens de training/cardio leeg.
Na je training geen shake (of je moet al aminos of peptopro hebben). Gewoon 1 uur later een meal

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven