MuscleMeat

Supplement of maaltijd na het trainen?

Beer1989

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m77
Massa
82kg
Vetpercentage
16%
Beste leden,

Misschien een totaal nutteloze vraag waar je misschien het antwoord al op weet. Ik weet dat je een shake moet zien als aanvulling, maar ik vroeg me af of een maaltijd direct na het trainen gelijk al dan niet beter is dan een shake? En zo ja waarom dan? Heeft het te maken met de samenstelling van de voeding/shake?

Alvast bedankt!

Groeten

30g eiwit uit eieren/melk/vlees >>>>>>>>>> 30g whey

Maaltijd is beter dan whey. Gratis vitamines en mineralen en shit

ik eet.

voelt gewoon veel beter in mn buik dan de shake. minder opgeblazen. ben niet lactose intolerant want drink elke dag 1L melk. shake zal vast ook goed zijn hoor, maar voor mij voelt een prakkie beter.

vandaag full body getraind en daarna meteen blik tonijn met salade op. Voelt beter dan zo'n whey shake.

Ik krijg trouwens ook een zwaar opgeblazen gevoel van whey, terwijl toch dagelijks melk en caseine nuttig.

Maar whey is toxh sneller opneembaar? Of maakt dat weinig uit?

ik neem altijd een shake meteen na het trainen en een uur later een complete warme maaltijd.

werkt voor mijn goed.

Een shake is een volwaardige maaltijd maar komt het best tot zijn recht op momenten dat je lichaam schreeuwt om eiwitten. Dat is in de ochtend en na het trainen.

Een shake is een volwaardige maaltijd maar komt het best tot zijn recht op momenten dat je lichaam schreeuwt om eiwitten. Dat is in de ochtend en na het trainen.

Een shake is zeker geen volwaardige maaltijd.
Een eiwitshake na de training is zeker niet slecht, wel liefst binnen een half uur na de training.
Zo'n shake moet puur eiwit/aminozuren bevatten, dus geen extra energie, die haal je beter uit de normale voeding. Bij de shake kun je dus wat voedsel nemen waaruit je energie haalt.
Het voordeel van een eiwitshake na de voeding is dat je lichaam het sneller opneemt wat goed voor je spieren is. Het is dan ook niet de bedoeling dat je je na een training meteen helemaal volpropt, want dan doe je het effect van de shake een beetje teniet.

Terug
Naar boven