MuscleMeat

Supplementen 15-Jarige, Wat Wel, Wat Niet?

Espron

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
79kg
Vetpercentage
14%
Hey mensen van DBB!

Het is weer zo ver. Iemand die gaat vragen om supplementen.
Ik heb mijn Training en Voeding nu best wel op een rijtje, en wou daarom eens verder gaan kijken waar ik meer support aan kan hebben. En natuurlijk zijn dat Supplementen.
Zelf heb ik al wel een beetje ingelezen en bedacht van: Wat is wel en niet nodig.
Toch denk je dan al snel van: Dit is wel handig, en dit ook.
Vandaar dat ik het aan jullie ga vragen :).
Ik had de Volgende supplementen in gedachte:

Pre Workout:
Unstoppable van Dedicated Nutrition.
( Ik weet nog niet zo heel veel van Pre-Workout af, Maar de ervaringen van deze Pre-Workout klinken heel goed )

Whey Protein:
Gold Standard van Optimum Nutrition.
( Zelf twijfel ik hier nog over. Ik weet dat het waarschijnlijk het meest Standaard supplement is en ook goed,
Maar heb het gevoel dat ik al wel aan een goed aantal Eiwitten kom. Ik twijfel daarintegen nog omdat ik het wil gebruiken in het maken van Mass Shakes en Als Post-Workout eiwit bron, Aangezien ik langer dan 30 minuten moet fietsen. En dus niet binnen die 30 minuten echt veel eiwitten kan eten )

Casein Protein:
Caseine Time Release van Optimum Nutrition, Ik weet dat het duur merk is. Maar kan het goedkoper krijgen.
( Dit is ook weer zo eentje van Twijfel. Ik zie er het nut van in. Maar of de prijs het waard is twijfel ik over.
Ik eet zelf al elke avond 250 - 300 gram Magere Kwark. Maar na wat research kwam ik erachter dat Kwark na 3 uur al opgenomen is, En de Caseine Shakes na 7 uur )

Multivitamine:

Multivitamine van Body&Fit.

Creatine:
CreaPure Creatine Monohydraat van Body&Fit.
( Creatine is weer iets waarvan ik verschillende reacties krijg en wil dit zeker gaan proberen. )

Nu is mijn vraag eigenlijk,
Welke raden jullie totaal af bij een 15-Jarige? Welke Raden jullie juist aan?
Want dit allemaal samen is nogal prijzig.
En natuurlijk zijn suggesties altijd welkom.

Groeten,

Jordy
( Het supplement ''Eten'' ken en gebruik ik al :p )

Ben je echt 15? Dan zou ik nog ff paar jaar wachten met supps. 90% is trouwens toch troep.
Gewoon goed eten en trainen.

Prijzig, mooi dan hoef je er niks van te kopen(halen), lekker goed gaan eten daar de focus op leggen !
Ook al kende je het al....

• Topic Starter Topic Starter
Ben je echt 15? Dan zou ik nog ff paar jaar wachten met supps. 90% is trouwens toch troep.
Gewoon goed eten en trainen.
Ik ben zeker pas 15, En zeer gemotiveerd :).
Het eet gedeelte is naar mijn mening top in orde ( vandaar dat ik ook decent gain ).
Ik heb alleen nog het idee dat ik mezelf wat meer kan pushen tijdens mijn training.

En als ik dan een domme vraag zou mogen stellen, Waarom dan precies wachten?
Ik neem aan dat er weinig gevaarlijk kan zijn aan Eiwitten in poedervorm ;p

Alles behalve whey, creatine mono, multivit is vrijwel useless wat betreft spieropbouw. Maar als je 15 bent, duurt dat ff voordat je het doorhebt. We hebben allemaal de fase gehad dat we ons halve salaris aan supps uitgaven ;)

Daarnaast slaat het nergens op dat je moet wachten. Alles wat je kunt kopen bij bijv. B&F kan geen kwaad, ook voor een 15 jarige niet. Ik zou alleen producten met cafeïne mijden op die leeftijd, en dat zit vaak in preworkout producten.

Wat verwacht je van die eiwitten in poedervorm dan? Denk je dat je van de ultra snel opneembare eiwitten sneller vooruit gaat dan van wat kip? Think again.

Die caseine heb je al niet nodig als je kwark eet. Met kwark + whey en je normale voeding heb je al wel genoeg proteine binnen.

Dat verhaal van opname en anabolic window is ook redelijke onzin. Maakt nou echt niet uit of je een shake drinkt 10 sec na je training of een uur, zolang je maar je macro's haalt in een dag.

Bedankt voor alle Reacties
Wat verwacht je van die eiwitten in poedervorm dan? Denk je dat je van de ultra snel opneembare eiwitten sneller vooruit gaat dan van wat kip? Think again.

Ik weet niet waarop je dat baseerd? ik zei alleen: Wat kan daar gevaarlijk aan zijn.
Maar natuurlijk denk ik dat ik er instant 50kg van aankom.

Iniedergeval. Ik weet dat het puur een toevoeging is aan mijn voeding. Als je had gelezen wat mijn mening bij de Whey was. Stond er ook duidelijk dat ik er over twijfel aangezien ik al genoeg Eiwitten op een dag eet uit bronnen als: Melk vers van de koe ( natuurlijk wel gekookt, filterd etc ), Eigen Eitjes, lots of kip. Kwark, Melk en noem maar op.
Ik denk alleen dat ik het zou kunnen gebruiken als eiwitten post-workout. Aangezien ik ver van mijn sportschool afwoon. En grote nummers eiwitten eten op fiets is naar mijn mening niet helemaal mogelijk.
Verder wou ik het gebruiken in het maken van Mass Shakes.
Maar nee, ik denk zeker niet dat ik er sneller van vooruit ga.
Maar toch neem ik aan dat Shakes een beter Amino-profiel hebben dan standaard voeding.
Kan aan mij liggen :)

Die caseine heb je al niet nodig als je kwark eet. Met kwark + whey en je normale voeding heb je al wel genoeg proteine binnen.

Dat verhaal van opname en anabolic window is ook redelijke onzin. Maakt nou echt niet uit of je een shake drinkt 10 sec na je training of een uur, zolang je maar je macro's haalt in een dag.
Hier geloofde ik dus wel in haha.

Alles behalve whey, creatine mono, multivit is vrijwel useless wat betreft spieropbouw. Maar als je 15 bent, duurt dat ff voordat je het doorhebt. We hebben allemaal de fase gehad dat we ons halve salaris aan supps uitgaven ;)

Daarnaast slaat het nergens op dat je moet wachten. Alles wat je kunt kopen bij bijv. B&F kan geen kwaad, ook voor een 15 jarige niet. Ik zou alleen producten met cafeïne mijden op die leeftijd, en dat zit vaak in preworkout producten.
Bedankt voor het advies man! Hier kan ik zeker wat mee. Verder is visolie ook goed om te nemen toch?

Laatst bewerkt:
Bedankt voor alle Reacties

Ik weet niet waarop je dat baseerd? ik zei alleen: Wat kan daar gevaarlijk aan zijn.
Maar natuurlijk denk ik dat ik er instant 50kg van aankom.

Iniedergeval. Ik weet dat het puur een toevoeging is aan mijn voeding. Als je had gelezen wat mijn mening bij de Whey was. Stond er ook duidelijk dat ik er over twijfel aangezien ik al genoeg Eiwitten op een dag eet uit bronnen als: Melk vers van de koe ( natuurlijk wel gekookt, filterd etc ), Eigen Eitjes, lots of kip. Kwark, Melk en noem maar op.
Ik denk alleen dat ik het zou kunnen gebruiken als eiwitten post-workout. Aangezien ik ver van mijn sportschool afwoon. En grote nummers eiwitten eten op fiets is naar mijn mening niet helemaal mogelijk.
Verder wou ik het gebruiken in het maken van Mass Shakes.
Maar nee, ik denk zeker niet dat ik er sneller van vooruit ga.
Maar toch neem ik aan dat Shakes een beter Amino-profiel hebben dan standaard voeding.
Kan aan mij liggen :)

Hier geloofde ik dus wel in haha.

Bedankt voor het advies man! Hier kan ik zeker wat mee. Verder is visolie ook goed om te nemen toch?
Dat ligt aan jou idd, puur marketing praat. In je openingspost zeg je dat je voeding in orde is, maar dat je met supps een extra zetje in de rug verwacht/zoekt. Nu begin je ook over mass shakes. Eet gewoon meer en spaar je geld uit. :thumbup:

Als 15-jarige zou ik sowieso de PWO's nog maar even laten staan, en iets als Unstoppable al helemaal. Goed dat je er zo serieus mee bezig bent hoor, maar ga eerst maar even gewoon door op goede voeding en training. Whey en multivitamines kunnen nooit kwaad natuurlijk, maar als je al genoeg eiwitten uit je voeding haalt, zie ik geen reden om nog eens extra geld voor whey neer te tellen.

Denk dat je aan whey en creatine meer dan genoeg hebt.
Vooral veel (gezond) eten > supps

Doelde ook idd op pre workout!!

Lol caffeine en 15 jarigen, die gasten bestaan voor 50% uit redbull. :D

geen?

Neem een Whey Protein, en probeer je voeding op te vullen met eiwitten ( Kip, tonijn, ei )

Bedankt voor de Reacties alweer.
Lol caffeine en 15 jarigen, die gasten bestaan voor 50% uit redbull. :D
Dat valt in mijn geval reuze mee. 3 Jaar terug was dat wel zo. Maar nu. Nah. Kan me niet herinneren dat ik laatste jaar 1 op heb.
Neem een Whey Protein, en probeer je voeding op te vullen met eiwitten ( Kip, tonijn, ei )
Dat zou moeten lukken, Bedankt!
Zelf denk ik dat ik het ga houden bij Whey en Creatine.
Ik neem aan dat de Creatine van Body&Fit van goede kwaliteit is?

Hey mensen van DBB!

Ik heb mijn Training en Voeding nu best wel op een rijtje, en wou daarom eens verder gaan kijken waar ik meer support aan kan hebben. En natuurlijk zijn dat Supplementen.
Zelf heb ik al wel een beetje ingelezen en bedacht van: Wat is wel en niet nodig.

Pre Workout:
( Ik weet nog niet zo heel veel van Pre-Workout af, Maar de ervaringen van deze Pre-Workout klinken heel goed )

Whey Protein:
( Zelf twijfel ik hier nog over. Ik weet dat het waarschijnlijk het meest Standaard supplement is en ook goed,
Maar heb het gevoel dat ik al wel aan een goed aantal Eiwitten kom. Ik twijfel daarintegen nog omdat ik het wil gebruiken in het maken van Mass Shakes en Als Post-Workout eiwit bron, Aangezien ik langer dan 30 minuten moet fietsen. En dus niet binnen die 30 minuten echt veel eiwitten kan eten )

Casein Protein:
Caseine Time Release van Optimum Nutrition, Ik weet dat het duur merk is. Maar kan het goedkoper krijgen.
( Dit is ook weer zo eentje van Twijfel. Ik zie er het nut van in. Maar of de prijs het waard is twijfel ik over.
Ik eet zelf al elke avond 250 - 300 gram Magere Kwark. Maar na wat research kwam ik erachter dat Kwark na 3 uur al opgenomen is, En de Caseine Shakes na 7 uur )

Multivitamine:

Creatine:
( Creatine is weer iets waarvan ik verschillende reacties krijg en wil dit zeker gaan proberen. )

Groeten,

Jordy
lol is dit serieus?

Hey mensen van DBB!

Pre Workout:
Deze pre-workout is bestemt voor personen van 18 jaar en ouder. Ik zou er niet aan beginnen als ik jou was.

Whey Protein:
Je hoeft niet binnen 30 min na je training een shake te drinken, dat is al tijden achterhaald. Op zich een prima whey, maar een beetje overpriced. Ik zou gewoon een huismerk nemen van B&F (Whey Perfection) of XXL.

Casein Protein:
Boeiend, gewoon kwark eten, veel goedkoper.

Multivitamine:

Kan, op zich prima

Creatine:
Kan, een van de weinige echt bewezen effectieve supplementen. Kost bijna niks (monohydraat/creapure), in ieder geval niet meer dan 15 euro per 500 gram willen betalen voor een creatine.

Groeten,

Jordy
Als je eten in orde is, heb je geen supplementen nodig hè ;) Whey kan wel van pas komen, in verhouding een goedkope bron van redelijk zuivere complete eiwitten. Multi doe je een maandje mee, creatine 2-3 maanden per potje.

Terug
Naar boven