MuscleMeat

Supplementen gebruiken?

Jas93per

Novice
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
81kg
Hallo,

Ik doe ondertussen al een 4-5 maanden aan powertraining, de eerste maand gebruikte ik supplementen,
hiermee stopte ik omdat dit duur is. Nu ik zeker weet dat ik deze sport blijf uitoefenen, denk ik erover na
om terug gebruik te maken van deze producten, maar er is nog twijfel.

Is het echt nodig, is het het zijn geld waard,... Bij deze had ik graag wat meningen en feiten verzameld over het nut ervan.

Het is overigens puur voor mezelf, ik doe geen wedstrijden en ben dit ook niet van plan.
@Jas93per :)

Supplementen is niet 1 soort he. Je hebt supplementen die nut hebben en die geen nut hebben. Het is in ieder geval ter ondersteuning van je voeding.

Ik zou het eenvoudig houden met een goede multivitamine, extra vit d3 2000iu en whey eiwitten.

Nah, eerste jaren niet nodig naar mijn mening. Dan schort er nog zoveel aan je voeding, training, levensstijl en lichaam dat van alle kanten sterker moet groeien. Er valt dan nog zoveel te leren.

Zelf na een jaar of drie eens Whey en Creatine gaan proberen voor een (hele) kleine meerwaarde en meer is het dan ook niet. Zou er pas aan gaan denken als je alles op orde hebt, goed snapt waar je mee bezig bent maar weinig vooruitgang meer boekt. Kost inderdaad een hoop geld.

Supplementen is niet 1 soort he. Je hebt supplementen die nut hebben en die geen nut hebben. Het is in ieder geval ter ondersteuning van je voeding.

Ik zou het eenvoudig houden met een goede multivitamine, extra vit d3 2000iu en whey eiwitten.

+1 een goede multi zeker, extra vit d kan, maar je kan ook eerst je bloed laten nakijken, dan weet je zeker of je een tekort hebt of niet en of je moet gaan slikken - wel combineren met vitamine K dan.

Eiwitten hangt ervanaf.......krijg je via d evoeding genoeg hoogwaardige eiwitten binnen, dan is het overbodig, maar anders kan een shake per dag zeker nuttig zijn.

Visolie (EPA+DHA) wordt ook door veel mensen genomen, de Omega-3 van Now foods bijvoorbeeld, is goed en niet zo duur.

Of het het waard is? Hangt ervan af wat jij het waard vindt: dagelijks een multivitamine vermindert het risico op kanker een beetje volgens een recente studie: http://online.wsj.com/article/SB10000872396390444868204578062463819724232.html

Dit zijn allemaal zaken voor je algemene gezondheid.

Zoals Twistofchaos ook al opmerkt: echt "pure BB-supplementen", behalve het eiwit dan misschien, leveren maar kleine extra's op - tenminste als we het niet over hormonen hebben.

Investeer beter in goed eten :)

Terug
Naar boven