Fitness Seller

supplementen onzin of toch wel handig?

Gekke Gijs

Advanced Bodybuilder
10 media-items
Waardering
1
IK ben van mening dat supplementen een beetje onzin zijn......

Ik ben nu 16 kilo aangekomen in een paar maanden zonder suplementen zoals bv whey.

Wat als ik wel bv whey had gebruikt was ik dan nog sneller in spiermassa aangekomen? dat kan toch bijna niet?

Of is het zo dat voor de 1 supplementen perfect werken en heeft de ander het gewoonweg niet nodig?
Misschien dat als ik 2 jaar train ofzow het wel moet gebruiken als supplement dat kan natuurlijk ook omdat ik nu nog niet lang train.

Ik snap dus ook niet dat elke beginneling maar gelijk met whey gaat beginnen en creatine enz.

In het begin groei je op alles. Na een jaar of 2 jaar is het toch wel nuttig om whey, crea, etc. te gebruiken. Maar er zit natuurlijk ook een hoop onzin tussen..

• Topic Starter Topic Starter
Jah ok zoiets dacht ik al al dat het in het begin anders is als paar jaar later.:)

Maar in iniedergeval het eerste jaar is het dus gewoon onzin imo.

De meeste supplementen stellen niks voor. Als je zonder supplementen vooruitgang maakt, houden zo dan he.

supplementen is gewoon voeding, en je lichaam gezond houden doe je onder andere door voeding ...

Het is ook te zien he, als je meer dan voldoende eet dan ga je niks bijkomen met supplementen; maar als je moeite hebt om net genoeg te eten dan is een supplement zeker efficient, vooral als je dan nog eens een hardgainer bent

Het is een goede ondersteuning bij het trainen :yes:. De meeste supplementen zijn grap :mad: . Na jaren van training zijn er een paar supplementen die ik ben blijven gebruiken.......Whey, Whey Amino Drinks, zink/ZMA en creatine.

supplementen zijn makkelijk, een luxe en werken eventueel motiverend, maar het moet altijd een aanvulling zijn op een goed dieet, geen vervanging..

Supplementen zijn onzin en om die reden gebruiken ALLE topsporters supplementen. Aangezien BB de sport der sporten is, heeft het natuurlijk hartstikke veel zin om bepaalde supplementen te gebruken: ammino's bcaa's, creatine, HMB.....

inVorm zei:
Supplementen zijn onzin en om die reden gebruiken ALLE topsporters supplementen. Aangezien BB de sport der sporten is, heeft het natuurlijk hartstikke veel zin om bepaalde supplementen te gebruken: ammino's bcaa's, creatine, HMB.....

Maar het overgrote deel van de mensen die aan bodybuilding doet zijn geen topsporters hoor....er zit een verschil tussen een 'recreant' en een topsporter.

En ik weet zeker dat ik hetzelfde bereiken kan zonder supplementen als mensen die vanalles gebruiken.:)
Ik bedoel ermee te zeggen heeft iedereen wel supplementen nodig?
Stel ik train nu nog 1,5 jaar door zonder supps en zit op mijn gewicht en zie er uit als dat ik wil, moet ik daarna als ik op onderhoud ga zitten dan toch nog aan de supplementen?

Creatine geloof ik wel in is ook handig als je niet verder komt, maar whey......ik vind het een beetje onzin eigenlijk.Ik denk dat die mening komt doordat ik veel mensen whey ziet gebruiken maar het effect zie ik toch echt niet.

je vult er je dieet mee aan waardoor je een nieuwe groei kunt stimuleren.

Creatine geloof ik wel in is ook handig als je niet verder komt, maar whey......ik vind het een beetje onzin eigenlijk.Ik denk dat die mening komt doordat ik veel mensen whey ziet gebruiken maar het effect zie ik toch echt niet.
Whey is dan ook niet spierversterkend of gaat er ook niet voor zorgen dat macro's beter verdeeld en opgenomen worden. Dit is echt een voedingssupplement, met als voornaamste doel een bron te zijn van snelle eiwitten vlak na de training.

Als je in het begin traint, doen supplementen er inderdaad niet toe. Van whey ga je ook niet ineens sneller beginnen groeien ofzo, als je voor de rest al goed op je voeding let en voldoende eiwit binnen hebt. Echter als je al een bepaald niveau bereikt hebt, en je bent bijvoorbeeld aan het cutten, zullen supps zoals whey onmisbaar zijn, IMO.

Ik zelf neem multivitamine, extra vitamine C, whey en visolie caps het hele jaar door. Creatine gebruik ik tijdens de bulk de hele tijd door.

Zeggen dat supps "onzin" zijn vind ik sterk overdreven, je zou maar eens wat studies moeten lezen welke positieve effecten sommige supps op je gezondheid en werking van het lichaam hebben, en niet per se met het doel van winst van spiermassa. Ze zijn zeker geen vervangmiddel voor goede eetgewoonten, training, etc, maar ze hebben zeker wel hun nut.

Als je dit al van supps vind, ben ik eens beniewd wat je vindt van het gebruik van PH/PS en AAS :p

Succes nog met je training, lekkere gains voorbije maanden man! :thumbup:

Ik denk dat het effect van supps marginaal is. (whey is gewoon voeding en geen supplement, ik neem het omdat ik anders moeilijker aan de door mij gewenste hoeveelheid eiwit kom, vooral rond de training, maar dat zou waarschijnlijk ook best wel anders kunnen zonder meetbaar verschil).

slick zei:
Whey is dan ook niet spierversterkend of gaat er ook niet voor zorgen dat macro's beter verdeeld en opgenomen worden. Dit is echt een voedingssupplement, met als voornaamste doel een bron te zijn van snelle eiwitten vlak na de training.

Als je in het begin traint, doen supplementen er inderdaad niet toe. Van whey ga je ook niet ineens sneller beginnen groeien ofzo, als je voor de rest al goed op je voeding let en voldoende eiwit binnen hebt. Echter als je al een bepaald niveau bereikt hebt, en je bent bijvoorbeeld aan het cutten, zullen supps zoals whey onmisbaar zijn, IMO.

Ik zelf neem multivitamine, extra vitamine C, whey en visolie caps het hele jaar door. Creatine gebruik ik tijdens de bulk de hele tijd door.

Zeggen dat supps "onzin" zijn vind ik sterk overdreven, je zou maar eens wat studies moeten lezen welke positieve effecten sommige supps op je gezondheid en werking van het lichaam hebben, en niet per se met het doel van winst van spiermassa. Ze zijn zeker geen vervangmiddel voor goede eetgewoonten, training, etc, maar ze hebben zeker wel hun nut.

Als je dit al van supps vind, ben ik eens beniewd wat je vindt van het gebruik van PH/PS en AAS :p

Succes nog met je training, lekkere gains voorbije maanden man! :thumbup:

IK weet inderdaad nog niet zoveel over bepaalde supplementen zal eens wat dingen gaan lezen misschien toch handig voor over een tijd. ;)

En over dat supps onzin zijn bedoelde ik meer is het onzin of niet? ik wist het niet zo goed.

En over aas tjah ik vind dat veel mensen er veel te snel mee beginnen, het is toch bedoelt om over je natuurlijke potentie heen te komen? En als het dus gebruikt word omdat ze echt op hun top zitten dan is er niks mis mee.Zelf zal ik er nooit aangaan.

EN dank je wel ;)

wazzup zei:
Ik zie supplementen een beetje zoals de necedo dat doet (vloeken in de kerk hier door te zeggen dat het necedo iets goed doet :))

http://www.lijfsportenmiddelen.nl/supplementfacts/nutinnotendop

De basis is het belangrijkst, supplementen zijn veel minder belangrijk.

Toch zou die piramide er zonder dat laatste, hoogst gelegen puntje niet uitzien! ;) :p

[afbeelding niet meer beschikbaar]

A. De (noodzakelijke) basis van uitgebalanceerde voeding in combinatie met training, herstel en motivatie.
B. Voordelen van sportvoedingspreparaten om koolhydraten en vocht aan te vullen
C. Geringe toename sportprestatie door het gebruik van supplementen

Laatst bewerkt:
Uiteindelijk zjn de meeste supplementen, in vergelijkingen met prohormen en steroïden, toch niets meer dan voeding? Enkel in wat grotere concentraties. Hoeveel sinaasappelen zou je anders niet moeten eten om 500 mg vitamine C binnen te krijgen? Maar ja, te veel eten is ook niet goed; hetzelfde geldt voor supplementen.

In vergelijking met vitaminen en mineralen vind ik whey al helemaal vergelijkbaar met voeding. Ter vergelijking: 1 scoop whey (28 g) = 22 g eiwitten, 100 g tonijn = 26 g eiwitten.

qwert55 zei:
B. Voordelen van sportvoedingspreparaten om koolhydraten en vocht aan te vullen
C. Geringe toename sportprestatie door het gebruik van supplementen

Natuurlijk opgesteld voor duursporters. Buiten wat dextrose en maltodextrine hebben wij niet echt veel nood aan (snelle) koolhydraten. Whey behoort voor bodybuilders tot het middelste deel van die piramide.

Supplementen zijn belangrijker naarmate de voeding slechter is. Ze worden steeds minder belangrijk naarmate de voeding optimaler is.

Je kan volgens mij supplementen eigenlijk in 3 groepen opdelen:

A- "Aanvullende" supplementen: je gebruikt ze omdat je uit voeding te weinig haalt van iets, of het is te ongeconcentreerd. (voorbeelden zijn: creatine, casseine, whey, vitaminen, mineralen,...)

B- "Gemak" supplementen: je bent te lui om te eten, je hebt te weinig tijd om fatsoenlijk te eten, je wilt snel iets hebben dat je voeding vervangt of aanvult. (weightgainers, maaltijdvervangers,...)

C- "Luxe/ vaak onzin" supplementen: men beweerd er vanalles over en het kan meestal niet uit de voeding gehaalt worden, of toch zeker niet voldoende volgens de verkoper/producent. (HMB, CLA, stacks, dure whey, creatine transport middelen, pro hormonen ed)

A zou het grootste deel moeten uitmaken, omdat deze het meeste nut hebben. B moet al een veel kleiner deel uitmaken. C is meestal gewoon geldverspilling.

ik gebruik op het moment alleen creatine, shake voor en na het trainen. eiwitten kan ik thuis ook wel zelf maken, daar heb ik niet echt die dure kant en klaar shakes voor nodig vind ik.

Terug
Naar boven