XXL Nutrition

Nieuws T Pyxidis - Supernova

Tja, de kans is idd heel klein, maar het zou kunnen gebeuren.

ik relativeer het maar, de aarde is er al miljarden jaren, leven is er geloof ik al 500 miljoen jaar (?)...de mens is net slim genoeg om de ruimte in te kijken en nu zien wij daar allemaal potentiële gevaren.
Ja, er zijn supernova's. Ja, er zijn rotsblokken groter dan de aarde die onze kant op komen. Nee, we hoeven ons er niet druk om te maken :D

Als deze supernova explosie plaatst vind die dus sterker is dan de zon (sowieso), dan is er de kans dat de aarde getroffen word, maar ook dat ons hele zonnestelsel uit elkaar vliegt en dat elke planeet verwijnt in de richting die deze had op het moment van de verdwijning van de gravitatie. Bye bye aarde + zwaartekracht.

Als we nou gewoon allemaal naar een heel zwaar persoon zoeken dan kunnen al die planeten gewoon daar om heen draaien :eek:

• Topic Starter Topic Starter
ik relativeer het maar, de aarde is er al miljarden jaren, leven is er geloof ik al 500 miljoen jaar (?)...de mens is net slim genoeg om de ruimte in te kijken en nu zien wij daar allemaal potentiële gevaren.
Ja, er zijn supernova's. Ja, er zijn rotsblokken groter dan de aarde die onze kant op komen. Nee, we hoeven ons er niet druk om te maken :D

Keep telling yourself that :D

Hehe, natuurlijk moet je het relativeren, ik zal er zelf totaal geen paniek door gaan voelen, maar het is gewoon interessant :)

Denk dat we toch eerste de explosie zien en daarna pas de gevolgen merken, die straling moet zich aan de snelheidslimieten van het heelal houden.

Zichtbaar licht is ook straling, dus het moment waarop we hem zien is hetzelfde moment waarop de straling de aarde treft.

Als deze supernova explosie plaatst vind die dus sterker is dan de zon (sowieso), dan is er de kans dat de aarde getroffen word, maar ook dat ons hele zonnestelsel uit elkaar vliegt en dat elke planeet verwijnt in de richting die deze had op het moment van de verdwijning van de gravitatie. Bye bye aarde + zwaartekracht.

Ons gaat alleen straling bereiken, er bestaat weliswaar zoiets als stralingsdruk maar die is op die afstand echt niet genoeg om hier planeten uit hun baan te drukken.

De zwaartekracht van de aarde heeft niks met de zon te maken btw.

Zichtbaar licht is ook straling, dus het moment waarop we hem zien is hetzelfde moment waarop de straling de aarde treft.

Ons gaat alleen straling bereiken, er bestaat weliswaar zoiets als stralingsdruk maar die is op die afstand echt niet genoeg om hier planeten uit hun baan te drukken.

De zwaartekracht van de aarde heeft niks met de zon te maken btw.

Ik beweer nergens dat de zon met de zwaartekracht van de aarde te maken heeft. Volgens de wetenschap kan een supernova explosie een zonnestelsel doen laten verdwijnen, uiteindelijk.

oké "professor" marjolein:rolleyes:

(dit is overigens het domste wat ik ooit gehoord heb, uitgezonderd sniperx zijn uitspraken over tijdreizen)

who gives a ****, ben tog al dood

Onderbouw dat maar eens dan.
"Onzin, als er geen zwaartekracht meer is dan is iedereen gelijk, pannenkoek."
als de zwaartekracht zou verdwijnen zijn we allen gewichtloos, maar onze massa blijft hetzelfde;) dikkere mensen hebben dus langer nodig om op te branden.
edit: en voor ik het vergeet, je zei ook dat de zwaartekracht/gravitatie verdwijnt wanneer de ozonlaag verdwijnt? de ozonlaag heeft helemaal niets te maken met zwaartekracht:roflol:

"maar ook dat ons hele zonnestelsel uit elkaar vliegt en dat elke planeet verwijnt in de richting die deze had op het moment van de verdwijning van de gravitatie"

waar haal je het trouwens dat de gravitatie verdwijnt?
Zolang dat de aarde haar massa heeft is die gravitatie er, en niets kan dat veranderen. En alle planeten kunnen pas onafhankelijk van de zon verder bewegen in een rechtlijnige baan wanneer de zon haar massa verliest (ontploft in duizende stukjes).
uiteraard kan ook een planeet uit zn baan gebracht worden door een externe kracht, maar een kracht die zo groot is, die zou de mensheid zowieso al op staande voet vernietigen

"Bye bye aarde + zwaartekracht."
zoals ik al zei: zolang de aarde er nog is, oefent de aarde een kracht op ons uit, dus wanneer de aarde ontploft, dan pas verdwijnt de gravitatie die dat geheel op ons uitoefende.

goede onderbouwing?:rolleyes:

Laatst bewerkt:
"Onzin, als er geen zwaartekracht meer is dan is iedereen gelijk, pannenkoek."
als de zwaartekracht zou verdwijnen zijn we allen gewichtloos, maar onze massa blijft hetzelfde;) dikkere mensen hebben dus langer nodig om op te branden.
edit: en voor ik het vergeet, je zei ook dat de zwaartekracht/gravitatie verdwijnt wanneer de ozonlaag verdwijnt? de ozonlaag heeft helemaal niets te maken met zwaartekracht:roflol:.

Misschien heb ik het er dan niet helemaal goed neer gezet, maar ik beweer dus niet dat de zwaartekracht van de ozonlaag afhankelijk oid is. Dit is aards natuurlijk.

"maar ook dat ons hele zonnestelsel uit elkaar vliegt en dat elke planeet verwijnt in de richting die deze had op het moment van de verdwijning van de gravitatie"

waar haal je het trouwens dat de gravitatie verdwijnt?

Zolang dat de aarde haar massa heeft is die gravitatie er, en niets kan dat veranderen. En alle planeten kunnen pas onafhankelijk van de zon verder bewegen in een rechtlijnige baan wanneer de zon haar massa verliest (ontploft in duizende stukjes).
uiteraard kan ook een planeet uit zn baan gebracht worden door een externe kracht, maar een kracht die zo groot is, die zou de mensheid zowieso al op staande voet vernietigen

De massa van de aarde kan verstoort raken.

Dat is dus zo ongeveer wat ik zei of bedoel.

goede onderbouwing?:rolleyes:

Prima onderbouwing :)

..

Laatst bewerkt:
De massa van de aarde kan verstoort raken.

en hoe dan? enige manier die ik zie dat dat mogelijk is dat de aarde in verschillende stukken splijt (en als die stukken nog steeds een relatief grote massa hebben, hebben ze nog steeds een immense gravitatiekracht)

Ja ik heb het niet zo met vrouwen en wetenschap

Merkwaardig dat er nog geen schuine grappen over sterren zijn gepost ....

Zal ik de eerste dan maar zijn?

Hoe is het met jouw supernova, Marjolein?

Hmm ik ga dan snel nog ff een topic maken op DBB.

supernovas zorgen ook voor nieuwe levens. En zijn onmisbaar voor de expantie van ons heelal. Was een heel interessant item laatst op national geographic.

Terug
Naar boven