XXL Nutrition

Nieuws ''Kepler 22-b Lijkt op aarde''

deze planeet ligt op 600 lichtjaar van ons vandaan.

duurt 600 jaar tegen lichtsnelheid om er te geraken, wordt moeilijk :p

en ook, als wij op dit moment kijken, zien wij hoe deze planeet er 600 jaar geleden bij stond. wie weet is ze wel al vergaan :p

Hoeft niet, je kan doormiddel van een ''wormhole'', de afstand van 600 ligtjaar in een paar sec afleggen.

• Like
Waarderingen: 515
wat leven we toch in een spannende tijd, historisch gezien.

hoody neemt ons mee door het wormhole, we checken de gym daar ff uit (moeten we wel terug naar p*ssy weights, dat gaat hard zuigen), maar we trainen net als goku met een paar x de zwaartekracht dus ons powerlevel op aarde gaat stijgen, gaan daar savonds stappen en mss hebben die aliens ook wel wat tegen kanker ontdekt, neem ik dat ook gelijk mee en wordt ik rich en famous.

• Like
Aliens.

11972436.jpg

• Like
Het enige dat deze planeet weg heeft van aarde is de temperatuur als ik het goed begrijp. Want het kan evengoed een grote gaswolk zijn, en bovendien is hij 2,4 keer zo groot. Dat betekent dus dat je daar 2,4 zo zwaar bent als de samenstelling ongeveer hetzelfde als aarde is.

Deasalniettemin knap dat ze zo nauwkeurig de afstand en dergelijke kunnen berekenen van een object dat zo ver weg staat :)
Nope, bij bepaalde afstanden tot ze zon bestaan bepaalde planeten. Dichtbij de zon zijn het rotsplaneten, verder van de zon worden het gasreuzen.

• Like
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

.....

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

• Like
Brb ff mijn neutrinopaard van stal halen en het wormgat i n.

• Like
deze planeet ligt op 600 lichtjaar van ons vandaan.

duurt 600 jaar tegen lichtsnelheid om er te geraken, wordt moeilijk :p

en ook, als wij op dit moment kijken, zien wij hoe deze planeet er 600 jaar geleden bij stond. wie weet is ze wel al vergaan :p

Dat snap ik niet, explain :p

Vind dit soort shit altijd wel interessant namelijk :D

Dat snap ik niet, explain :p

Vind dit soort shit altijd wel interessant namelijk :D

troll je hem nu of meen je dit?

als iets 600 lichtjaar weg is, duurt het 600 jaar eer het beeld van dat ding bij ons komt. Dus kijk je in principe 600 jaar in het verleden.

Op die manier wordt ook de ouderdom van het heelal bepaald.

Laatst bewerkt:
  • Like
troll je hem nu of meen je dit?

als iets 600 lichtjaar weg is, duurt het 600 jaar eer het beeld van dat ding bij ons komt. Dus kijk je in principe 600 jaar in het verleden.

Op die manier wordt ook de ouderdom van het heelal bepaald.

Nee ik troll niet :mad:

• Like
Het enige dat deze planeet weg heeft van aarde is de temperatuur als ik het goed begrijp. Want het kan evengoed een grote gaswolk zijn, en bovendien is hij 2,4 keer zo groot. Dat betekent dus dat je daar 2,4 zo zwaar bent als de samenstelling ongeveer hetzelfde als aarde is.

Deasalniettemin knap dat ze zo nauwkeurig de afstand en dergelijke kunnen berekenen van een object dat zo ver weg staat :)

hoeft niet 2,4 keer zo groot te zijn, is namelijk ook afhankelijk van de rotatie snelheid en de massa van de planeet zelf. Voor het zelfde geld ben je daar minder zwaar als hier.

Ok, dus zo zag die planeet in 1411 eruit. Interessant.

Dan is 600 lichtjaar 300.000x60x60x24x365x600= 567.640.000.000.000 km.
Aardige vlucht dan.

Een lichtjaar, symbool lj, (Engels: lightyear, symbool: ly) is een lengtemaat die wordt gebruikt in de astronomie. Een lichtjaar de afstand die licht in vacuüm aflegt in een periode van één jaar volgens de aardse kalender. Een lichtjaar is dus geen eenheid van tijd, zoals de naam lijkt te suggereren.

Om precies te zijn is een lichtjaar gedefinieerd als de afstand die een foton zou afleggen in vrije ruimte, oneindig ver weg van elk zwaartekrachtsveld en magnetisch veld in één Juliaans jaar (365,25 dagen van elk 86 400 seconden). Doordat de lichtsnelheid in vacuüm per definitie exact gelijk is aan 299 792 458 m/s is een lichtjaar exact gelijk aan 9 460 730 472 580 800 m,[1] afgerond 1 × 1016 meter, 10 petameter of 10 biljoen kilometer. Een lichtjaar is ook ongeveer gelijk aan 63 241 astronomische eenheden (AE).

Het lichtjaar wordt vaak gebruikt om de afstand tot sterren, sterrenstelsels en andere objecten in het heelal aan te duiden. In de astronomie wordt voor zulke afstanden echter vaker de parsec gebruikt, die gedefinieerd is als de afstand op welke een object een parallax van één boogseconde genereert als het geobserveerde object zich één astronomische eenheid zou verplaatsen loodrecht op de zichtlijn van de waarnemer. Een parsec is ongeveer gelijk aan 3,26 lichtjaar. De voorkeur wordt gegeven aan de parsec omdat deze gemakkelijker kan worden afgeleid uit en vergeleken met gegevens uit observaties. Bij het algemene publiek buiten wetenschappelijke kringen wordt de eenheid lichtjaar echter vaker gebruikt.

Eenheden gerelateerd aan het lichtjaar zijn het lichtuur, de lichtminuut en lichtseconde, de afstand die het licht aflegt in vacuüm in respectievelijk een uur, een minuut en een seconde. Een lichtminuut is gelijk aan 17 987 547 480 meter, ofwel circa 18 miljoen kilometer. Een lichtseconde is (per definitie) 299 792 458 m.

Bron: Wikipedia.nl

600 jaar is niet zo heel lang dus je kan er van uitgaan dat het er nu ook nog zo uit ziet.

Hoeft niet, je kan doormiddel van een ''wormhole'', de afstand van 600 ligtjaar in een paar sec afleggen.

Lichtjaar, lichtsnelheid, ligtjaar.. nu snap ik er helemaal niks meer van ??? Kan iemand al deze moeilijke termen even uitleggen aub? ???

Terug
Naar boven