AndroidHealthClinic

Nieuws ''Kepler 22-b Lijkt op aarde''

Lichtjaar, lichtsnelheid, ligtjaar.. nu snap ik er helemaal niks meer van ??? Kan iemand al deze moeilijke termen even uitleggen aub? ???
Lichtsnelheid is 300.00km per seconde, dat is de snelheid waarmee licht zich voorplant(beweegt).
Dus in 1 seconden legt licht 300.000km af. In 1 jaar tijd legt hij dus een hele grote afstand af.
Een lichtjaar is de afstand die licht aflegt in 1 jaar tijd bij die snelheid.

Dus 300.000km x 60 seconden x 60 minuten x 24 uur x 365 dagen

Waarom post je het dan nu fout? :scratch: Het is een afstandsmaat, geen maat van snelheid.

Lichtsnelheid is 300.00km per seconde, dat is de snelheid waarmee licht zich voorplant(beweegt).
Dus in 1 seconden legt licht 300.000km af. In 1 jaar tijd legt hij dus een hele grote afstand af.
Een lichtjaar is de afstand die licht aflegt in 1 jaar tijd bij die snelheid.

Dus 300.000km x 60 seconden x 60 minuten x 24 uur x 365 dagen

Zo bedoelde ik dus.

Interessant is het wel al die onderzoeken naar nieuwe planeten etc, maar jammer genoeg stoppen ze deze miljoenen niet in onderzoek wat de wereld hier een stukje beter maakt.

Interessant is het wel al die onderzoeken naar nieuwe planeten etc, maar jammer genoeg stoppen ze deze miljoenen niet in onderzoek wat de wereld hier een stukje beter maakt.

Als iedereen hier op rot en naar een andere planeet verhuist maakt dat de wereld hier zeker wel een stuk beter :o

• Topic Starter Topic Starter

Als je je hier druk om maakt het ik nog wel een mooit artikel voor je, iets met ''maar 3% van de opbrengsten van Pink Ribbon gaan naar onderzoek''. Ga je daar maar druk om maken.

Als je je hier druk om maakt het ik nog wel een mooit artikel voor je, iets met ''maar 3% van de opbrengsten van Pink Ribbon gaan naar onderzoek''. Ga je daar maar druk om maken.

Dat is iets totaal anders?? Pink Ribbon is een organisatie waarvan het geld naar onderzoek moet, dat is iets anders dan dat geld in onderzoek gestoken wordt.

Dat is iets totaal anders?? Pink Ribbon is een organisatie waarvan het geld naar onderzoek moet, dat is iets anders dan dat geld in onderzoek gestoken wordt.

Waar ik op doel is, dat met dit geld ten minste nog IETS zinnigs gebeurt, als je geld wilt hebben om het leven op aarde te ''beteren'' ga dan maar pink ribbon kaalplukken, niet een onderzoeksorganisatie die nog wat fatsoenlijke resultaten teweeg brengt.

Waar ik op doel is, dat met dit geld ten minste nog IETS zinnigs gebeurt, als je geld wilt hebben om het leven op aarde te ''beteren'' ga dan maar pink ribbon kaalplukken, niet een onderzoeksorganisatie die nog wat fatsoenlijke resultaten teweeg brengt.

Ik vind dit ook heel interessant, maar feit blijft dat dit fundamenteel onderzoek betreft wat voor de mens hier geen ene **** uitmaakt. Vooral niet op 600 lichtjaar waar we nog heel erg lang niet gaan komen. Dat geld hadden ze beter in bijvoorbeeld onderzoek naar MS of ALS of kanker kunnen stoppen. Pink Ribbon en ook het Haiti fonds zijn ook schrijnende zaken, maar daar kun je redelijk makkelijk de inkomsten van blokkeren.

Ik vind dit ook heel interessant, maar feit blijft dat dit fundamenteel onderzoek betreft wat voor de mens hier geen ene **** uitmaakt. Vooral niet op 600 lichtjaar waar we nog heel erg lang niet gaan komen. Dat geld hadden ze beter in bijvoorbeeld onderzoek naar MS of ALS of kanker kunnen stoppen. Pink Ribbon en ook het Haiti fonds zijn ook schrijnende zaken, maar daar kun je redelijk makkelijk de inkomsten van blokkeren.

Hoezo maakt dit de mens geen ene **** uit? Als je kijkt naar de mensheid, is het toch voorbestend om buiten de planeet aarde te gaan leven? De Aarde ''is al van ons'', nu doet men onderzoek om op de maan te gaan wonen, en dan is dit soort onderzoek gewoon van belang om de algemene kennis van het heelal te vergroten...

Maar ieder zn prio's natuurlijk...

Als je het zo bekijkt kunnen onderzoeken naar kanker etc. beter gestopt worden omdat dat de overbevolking lekker opruimt en onderzoeken naar andere planeten en het bereiken ervan beter bevorderd worden zodat dat de overbevolking hier op aarde in de toekomst zal tegen gaan...

Als je het zo bekijkt kunnen onderzoeken naar kanker etc. beter gestopt worden omdat dat de overbevolking lekker opruimt en onderzoeken naar andere planeten en het bereiken ervan beter bevorderd worden zodat dat de overbevolking hier op aarde in de toekomst zal tegen gaan...

Ontzettend zielig dit, maarja, ik hap toch maar...

Ik zeg niet dat ze moeten stoppen met onderzoek naar kanker, waar ik op doel is dat er al genoeg ondezoek word gedaan naar kanker, en het helemaal geen zin heeft om te stoppen met onderzoek naar het heelal.

(En als ze wel meer geld nodig hebben, dan moeten ze die ''non-profit'' organisaties maar kaalplukken)

Leefomstandigheden in het heelal beter begrijpen kan op den duur ook bijdragen aan het beter begrijpen van de leefomstandigheden op aarde. Als ieder serieus wetenschappelijk onderzoek direct concrete resultaten moet opleveren kan je beter gelijk stoppen met welk wetenschappelijk onderzoek ook. We hebben een groot gedeelte van onze vooruitgang te danken aan wetenschap waar niet direct een concreet doel aan was verbonden.

Leefomstandigheden in het heelal beter begrijpen kan op den duur ook bijdragen aan het beter begrijpen van de leefomstandigheden op aarde. Als ieder serieus wetenschappelijk onderzoek direct concrete resultaten moet opleveren kan je beter gelijk stoppen met welk wetenschappelijk onderzoek ook. We hebben een groot gedeelte van onze vooruitgang te danken aan wetenschap waar niet direct een concreet doel aan was verbonden.

Daarom geloof ik ook dat over een jaar of 1000...

Als we dan nog leven ;)

Was het niet onlangs bewezen dat lichtsnelheid niet de ultieme snelheid is?

Er waren deeltjes die sneller gingen dan het licht(dacht ik, niet 100% zeker), al zou dit volgens einsteins theorie onmogelijk zijn, omdat je volgens einsteins theorie terug in de tijd gaat als je sneller gaat dan het licht. Hoe dichter je bij de lichtsnelheid komt, hoe langzamer de tijd gaat.

Stel je voor dat jij een tweelingbroer hebt, jij gaat op een gegeven moment in je leven de ruimte in, met een snelheid bijna even snel als het licht. Stel dat jij dan over 1 jaar terug komt op aarde, dan is het op aarde al 50 jaar verder, en is je tweeling broer al opa... Terwijl jij pas 1 jaar ouder bent geworden.

Ja neutrino's blijken sneller te reizen dan het licht.
Zo onlangs was dit niet want tesla kwam hier 1932 al mee. Alleen wouden ze er toen nog niet aan.
Nu blijken ze toch te gaan geloven dat Einstein het niet helemaal juist had.

Terug
Naar boven