MuscleMeat

T3 - Jullie ervaringen en opinie

T3 doet meer slechts met je lichaam dan je denkt hoor.
Snel opbouwen en afbouwen heeft alleen het effect dat je minder side effects hebt, die vaak tijdelijk zijn.

T3 beinvloed ook je FT4 en je TSH.
Vanaf het moment dat jij T3 neemt stopt je schildklier, en gaat in rust. Daarom is het moeilijk om straks weer te stoppen en verder te gaan met een normaal functionerende schildklier.

Als de T3 inname je TSH omhoog haalt, stimuleert deze te intensief om FT4 aan te maken, zodat de TSH receptor uitgeput raakt. Dat wil je niet.
Gevolg kan zijn een subklinische hypo of hyper zijn. Dan wil je helemaal niet.

Als je klier eenmaal beschadigd is en langzaam zijn werking verliest zit je straks levenslang aan de medicatie.

Ik zeg gewoon een goed dieet, en veel cardio.

Nooit spelen met hormonen, helemaal niet met de hormonen uit je endocrinologe gedeelte.

Iemand ervaring met de T3/T4 combi pil van Genesis?! 30mcg T3 en 120mcg T4. Ik heb ze liggen maar weet de dosering hier niet van. Heb T3 besteld en kreeg dit. Ik vind ook weinig info op het net. Denk dat de standaard dosering die bij T3 gebruikt wordt niet voor deze combi pil gebruikt kan worden. Graag jullie input.

SurfinG, wat praat je nou allemaal??

"Als de T3 inname je TSH omhoog haalt, stimuleert deze te intensief om FT4 aan te maken"
Weet je uberhaupt wat FT4 is?? FT4 is gewoon vrij T4, wanneer T3 inname je TSH onderdrukt, wordt er ook minder T3 en T4 aangemaakt. Je schildklier denkt overigens ook niet, oh laat ik nu 'n beetje vrije T4 afscheiden, en daarna wat gewone T4. :rolleyes: Zo werkt dat totaal niet.

En het werkt niet net als je HPTA he, zodra je off gaat herstelt het allemaal vrij snel, dit is al in het jaar kruikie aangetoond, studie van Greer, geen zin om te zoeken.

Ik weet haast geen reet van schildklierhormonen, maar zelfs dit weet ik.

Nooit spelen met hormonen, helemaal niet met de hormonen uit je endocrinologe gedeelte.
En wat is dit nu weer voor vage uitspraak? 'Helemaal niet met de hormonen uit je endocrinologe gedeelte', is goed, ik ga wel spelen met de hormonen uit het exocriene gedeelte, weet jij er 'n paar voor me? Wacht... zijn er niet zoveel he.. ;)

Laatst bewerkt:
Heb zelf ook een keer hartkloppingen/hartaanval gehad van 150mcg clen.
Lag rustig op de bank te slapen in de middag ineens ging me hart enorm hard bonken, en ik kreeg geen lucht meer!
Het enigiste wat ik toen dacht was nu moet ik echt naar een dokter, ik ben te ver gegaan.
Maar dit alles duurde gelukkig maar 5a10 sec, maar ik ben echt nog nooit zo erg geschrokken!
Ben nu weer begonnen met clen op 50mcg, maar voel het gelijk aan me hart.
Dus ik denk niet dat ik er mee door ga, het is gewoon echt zwaar spul.

Heb zelf ook een keer hartkloppingen/hartaanval gehad van 150mcg clen.
Lag rustig op de bank te slapen in de middag ineens ging me hart enorm hard bonken, en ik kreeg geen lucht meer!
Het enigiste wat ik toen dacht was nu moet ik echt naar een dokter, ik ben te ver gegaan.

Maar dit alles duurde gelukkig maar 5a10 sec, maar ik ben echt nog nooit zo erg geschrokken!
Ben nu weer begonnen met clen op 50mcg, maar voel het gelijk aan me hart.
Dus ik denk niet dat ik er mee door ga, het is gewoon echt zwaar spul.

en dan nog steeds clen proberen :roflol:

SurfinG, wat praat je nou allemaal??

"Als de T3 inname je TSH omhoog haalt, stimuleert deze te intensief om FT4 aan te maken"
Weet je uberhaupt wat FT4 is?? FT4 is gewoon vrij T4, wanneer T3 inname je TSH onderdrukt, wordt er ook minder T3 en T4 aangemaakt. Je schildklier denkt overigens ook niet, oh laat ik nu 'n beetje vrije T4 afscheiden, en daarna wat gewone T4. :rolleyes: Zo werkt dat totaal niet.

En het werkt niet net als je HPTA he, zodra je off gaat herstelt het allemaal vrij snel, dit is al in het jaar kruikie aangetoond, studie van Greer, geen zin om te zoeken.

Ik weet haast geen reet van schildklierhormonen, maar zelfs dit weet ik.

En wat is dit nu weer voor vage uitspraak? 'Helemaal niet met de hormonen uit je endocrinologe gedeelte', is goed, ik ga wel spelen met de hormonen uit het exocriene gedeelte, weet jij er 'n paar voor me? Wacht... zijn er niet zoveel he.. ;)

haha mooi verwoord, ik blijf me ook nog steeds verbazen om bepaalde beweringen die hier langskomen.

Imo ook echt dikke faal als je weer aan een substantie gaat waarvan je weet dat je lichaam er slecht op reageert..

Dat het niet slim is lijkt me logisch, maar wie zegt dat mijn lichaam er slecht op reageert? Lijkt me duidelijk dat de dosis te hoog was, ik denk dat iedereen bij een bepaalde hoeveelheid clen wel hart kloppingen gaat krijgen.
Zeker als het echt goeie clen is.

Geen T3 zonder ondersteuning van AAS. Serieus niet doen.
Het is heel effectief spul en je wilt niet dat je spieren verbrand worden.

En je moet het voor een aaneengesloten periode gebruiken. als je 4 weken op, 2 af, 4 op doet, dan zit je de tussenliggende 2 weken met verminderde schildklierfunctie. Dat brengt dus het grote risico met zich mee dat je voor niks 4 weken T3 hebt gepakt.

Terugkrijgen van functie is tussen de 2 en 3 weken. T3 is mooi spul, maar niet zonder enige ondersteuning.

t3 zou ik idd ook niet zonder AAS doen! Ik ben er nu 4 weken mee bezig (om de 4dagen opgebouwd naar 150). Ben nu dus weer bezig met afbouwen. Ben 6 à 7 kilo kwijt. Ik zet ernaast test-p, tren-a, mast-p en winstrol. Ik zeg natuurlijk niet dat jij dit ook moet pakken maar geef wel aan dat ik zelfs met aas ernaast al zoveel kilo's kwijt raak, zonder aas zal hier ook een hoop spiermassa bij zitten. Ik ga volgende week beginnen met clen (2 weken).
Als je t3 wil gaan gebruiken zet er dan test-p langs, 100mg EOD. t3 opbouwen om de 4 dagen

Terug
Naar boven