XXL Nutrition

tabata/HIIT na krachttraining

Gast 126734

Novice
uitgeschakeld
Waardering
0
Hallo,

ik ben een jongen van 20 jaar en doe 5x per week aan kracht training, ik zit nu in mijn bulk maar wil eind januari weer gaan cutten.
is het een goed idee om iets minder te gaan eten en daarnaast na mijn kracht training 20 min tabata/HIIT training te doen 2/3x per week om toch een stuk droger te worden? of gaat dit dan te veel ten koste van de kracht training? zo nee moet ik dan nog iets (speciaals) eten tussen de sessie in?

gr

HIIT gaat vaak ten koste van je herstel, LISS is beter voor afvallen.

Hoe wil jij tabata 20 minuten doen?
Tabata is 4 minuten.
Of bedoel je incl warming up en coolingdown waarschijnlijk?
Zelf heb ik tabata 3 x per week na mijn krachttraining gedaan en had ik geen last met herstellen.
4 minuten lijkt kort, maar kan aardig tegenvallen.

• Topic Starter Topic Starter
20 min was een voorbeeldje.(bv w-up 2 rondes cooldown)
heeft het bij jouw effectief gewerkt @remonmn4 ?
hoelang en wat raad je aan bij LISS @thedutchoak

Kan prima. 200 kettlebell swings na de training doet wonderen!

Okee ff duidelijkheid; mijn definitie van HIIT is bijv. 30 sec vol uit sprinten en 30 sec lopen 20x. Dat kan je herstel redelijk in de weg gaan zitten, 4 min of een korte burst in activiteit als 200 kettlebell swings lijkt me wel prima te doen. (als je 200 herhalingen kan is het gewicht niet dusdanig zwaar dat herstel nodig is)

LISS moet vooral iets zijn wat je leuk vindt, lopen, fietsen, zwemmen etc. Zolang je het maar een half uur kan doen zonder buiten adem te raken. Vaak wordt 30-45min aangeraden, maar als je er tijd en zin voor hebt mag het ook best een uur zijn. Is ook afhankelijk van het kcal tekort dat je wil creëren.

Laatst bewerkt:
20 min was een voorbeeldje.(bv w-up 2 rondes cooldown)
heeft het bij jouw effectief gewerkt @remonmn4 ?
hoelang en wat raad je aan bij LISS @thedutchoak

Tabata heeft imo zeker nut.
Maar de belangrijkste reden voor mij om het te doen, is dat ik te weinig tijd en (vooral zin) heb om reguliere cardio of LIT te doen.

Terug
Naar boven